Gå til innhold

Legge laminatgulv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal legge laminatgulv (for første gang)i soverommet, og har søkt litt på nettet både på video og bilder. Sitter fortsatt med en del spørsmål som jeg ikke finner svar på.

De viser ikke detaljert fremgangsmåten på video ihvertfall ikke slutten. Derfor lurer jeg på hvordan jeg skal sage det siste laminatbordet. Kan noen forklare på en annen måte enn denne:

Vanligvis må det siste laminatbordet sages smalere for å få det til å gå opp. Legg det løst oppå bordet som er montert med not-siden mot deg. Bruk deretter et nytt bord til mal, legg dette inntil veggen med not-siden mot deg og strek opp. Sag nøyaktig langs streken.

Kjønner ikke helt hvordan dette kan gjøres. Sette stor pris på forklaring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du legger siste bord motsatt vei av hvordan du vil legge det. Altså "feil" feste mot deg. Sett det helt inn til veggen. Mål hvor langt ut det går før du treffer på siste bord som du har lagt. Her skal det sages. Så snur du bare bordet riktig når du legger det ned. Da skal det passe akkurat og skjøten/feste stemmer.

Prøv å se det for deg. Ev. bruk papir og test det ut.

Skrevet

Du legger siste bord motsatt vei av hvordan du vil legge det. Altså "feil" feste mot deg. Sett det helt inn til veggen. Mål hvor langt ut det går før du treffer på siste bord som du har lagt. Her skal det sages. Så snur du bare bordet riktig når du legger det ned. Da skal det passe akkurat og skjøten/feste stemmer.

Prøv å se det for deg. Ev. bruk papir og test det ut.

Tusen takk for KLAR forklaring :)

Skrevet

Tusen takk for KLAR forklaring :)

Ler her nå.

Jeg er AB som svarte deg. Synes ikke min forklaring var enkel. blir lett knotete. Hadde vært mye enklere å vise deg. Flott at det var til nytte. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...