Gjest thelife Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 Jente 16 her. Kom hjem nå nettopp og fortalte mamma at jeg hadde takket ja til at ei dame fra mary kay makeup merket skulle komme å holde kurs her om noen uker. Dette sa min mor at var helt uakseptabelt og at hun ikke ville ha noe sånt her. Jeg fortalte henne at det bare var hun damen som holder kurs og venner som jeg ber som skulle komme. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så uakseptabelt? Det varer max 2 timer, og hun behøver ikke engang å oppholde seg i huset om hun har så mye imot det. Hva mener dere? Jeg får forresten velge sminke til en verdi av 500 kr om jeg inviterer minst 3 venner, og det er det verdt, i tilegg så får vi læring i hudtoner, typer og hvilke sminke vi burde bruke.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 Kanskje moren din ble så overrasket og muligens litt irritert fordi du allerede hadde takket ja til dette uten å ha spurt henne først? Om du venter et par dager kan du kanskje spørre på nytt og si at du selvfølgelig skal ringe damen fra Mary Kay og avlyse hvis det er slik at moren din ikke vil ha dette hjemme hos dere, men at du ikke skjønner hvorfor hun er så imot dette? Du kan også nevne at det var lite omtenksomt av deg å si ja uten å ha forhørt deg med henne først, men hvis hun gir deg lov, kan dere avtale å gjøre dette en kveld da hun skal bort på noe uansett, slik at det passer for henne også.
Celtic Heart Skrevet 19. oktober 2010 #3 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg vil nok tro reaksjonen kommer mest av at du gjorde en slik avtale uten å spørre henne først. Dette er i alle fall noe jeg personlig misliker veldig sterkt at mine barn gjør. Snakk med henne om det igjen, men tror kanskje du burde velge bort argumentet om at hun ikke trenger å oppholde seg i huset mens det skjer. Synes hun fortsatt det er uakseptabelt så er det ikke mye annet du får gjort enn å ergre deg grønn over det en liten stund. Det er hennes hus og hennes regler så lenge du bor der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå