Aftensol Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg sliter skikkelig med å finne meg strømpebukser! De er alt for korte i beina! Uansett hvor godt jeg drar de fra beina og opp... Etter å ha snakket med de på lindex, så er de lengre i beina jo større str, men i str 46 så er de akkurat lang nok, men alt for stor rundt magen/lår at de bare sklir ned.. Dette gjelder både tynne og tykke strømpebukser... Så jeg lurer på om noen vet om en plass det selges strømpebukser med ekstra lange ben? Gjerne en nettbutikk, bor ikke i Oslo/trondheim/bergen, så det er lite utvalg av spesielle butikker her (er forresten ute etter tykke strømpebukser nå)
Tinker8ell Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 har du prøvt en "dyrere" butikk? av erfaring har de ofte bedre utvalg
Aftensol Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2010 har du prøvt en "dyrere" butikk? av erfaring har de ofte bedre utvalg Har ikke prøvd det nei.. Men det skal jeg gjøre! Takk for tipset!
Wonders Skrevet 19. oktober 2010 #4 Skrevet 19. oktober 2010 jeg har samme problem som deg, og må alltid kjøpe den største størelsen. De er jo trange i livet nesten uansett. H&M sine er ok. Wolford er oxo bra.
Vantage Skrevet 19. oktober 2010 #5 Skrevet 19. oktober 2010 Kjøp strømpebukser fra Falke.(finnes også i nettbutikker) De er lange i bena, og holder bra, vask etter vask.
anonym5 Skrevet 22. oktober 2010 #6 Skrevet 22. oktober 2010 Pleier å slite med det samme problemet selv, så jeg kjøpte en i L på Gina Tricot for å være sikker på at det var lange nok. Hadde det ikke vore for at jeg ikke er delt i to kunne jeg dratt dem her i fra til evigheten, skal si di var lange!
IdaEmilia Skrevet 23. oktober 2010 #7 Skrevet 23. oktober 2010 Vero moda / vila osv. bruker å være bra:)
loppekasse Skrevet 25. oktober 2010 #8 Skrevet 25. oktober 2010 Samme problem. Kjøpte en på cubus for ikke så lenge siden, den passet perfekt. HM sine er helt sinnsykt korte i beina, så der har jeg gitt opp.
kazcade Skrevet 25. oktober 2010 #9 Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Her er spesialtights på nettet for de med lange bein : http://www.tightsplease.co.uk/tights/size/tall-tights/ http://www.longtallsally.com/ edit:flere adresser Endret 25. oktober 2010 av kazcade
Stocking lover Skrevet 27. oktober 2010 #10 Skrevet 27. oktober 2010 Foreslår heller strømper eller stayups. Disse kan du jo få rimelig lange uten at livvidden er noe problem...
Aftensol Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #11 Skrevet 27. oktober 2010 Pleier å slite med det samme problemet selv, så jeg kjøpte en i L på Gina Tricot for å være sikker på at det var lange nok. Hadde det ikke vore for at jeg ikke er delt i to kunne jeg dratt dem her i fra til evigheten, skal si di var lange! De skal jeg prøve! Har ikke kjøpt på gina tricot før, så det er verdt turen! Takk! :D Samme problem. Kjøpte en på cubus for ikke så lenge siden, den passet perfekt. HM sine er helt sinnsykt korte i beina, så der har jeg gitt opp. Helt enig i at HM sine er sykt kort i beina! Kjøpte i L sist, og jeg fikk de til midt på låret! Cubus butikken som er her har ikke noe særlig med tykke strømpebukser, men kanskje de får inn nå som det blir kaldere.. Så da skal jeg prøve de også Her er spesialtights på nettet for de med lange bein : http://www.tightsplease.co.uk/tights/size/tall-tights/ http://www.longtallsally.com/ edit:flere adresser Takk for tips! Skal teste ut!
Vera Vinge Skrevet 28. oktober 2010 #12 Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Av de jeg har prøvd, syns jeg Falke har hatt de lengste beina. Hvertfall de som har vært mest behagelig i livet fordi man kan dra den godt opp uten problemer. Jeg har nylig kjøpt en fra Oro blue, og beinlengden der var jeg ikke videre imponert over. Den jeg har fra Wolford er helt ok, men jeg innser at jeg liker det jeg har prøvd av Falke bedre mtp. beinlengde og komfort. Falke og Wolford har jeg for øvrig kjøpt i egne strømpebuksebutikker, og jeg tror de regnes som sidestilte hva kvalitet angår (jeg syns det er verdt å kjøpe kvalitet, siden jeg går veldig mye i skjørt og kjole). (For å ha sagt det, pleier jeg å kjøpe medium eller 38/40 i strømpebukser og jeg er 1.74 høy. Har ikke spesielt lange bein tatt høyden i betraktning, og jeg liker ikke å gå opp i større størrelser, da jeg syns det blir litt for posete.) Endret 28. oktober 2010 av Vera Vinge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå