Gå til innhold

Gravid, og dumpet - abort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble dumpet av kjæresten - og fant ut at jeg var gravid - jeg tok abort. Etter å ha skjønt at jeg ville blitt alene om dette, og at barnefar er meget uansvarlig.

Ville dere sagt noe til foreldrene deres? Jeg er så redd for å skuffe dem! De tror alt går bare bra, og jeg får meg bare til å snakke om været - har ikke nevnt dette med et ord. Og det føles feil det også.

De vil jo bli besteforeldre, og jeg er så redd for at de vil synes jeg er dum som har rotet meg opp i dette. Så jeg får meg ikke til å betro meg til dem.

Hvordan er det - vile du sagt noe hvis dette gjaldt deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble dumpet av kjæresten - og fant ut at jeg var gravid - jeg tok abort. Etter å ha skjønt at jeg ville blitt alene om dette, og at barnefar er meget uansvarlig.

Ville dere sagt noe til foreldrene deres? Jeg er så redd for å skuffe dem! De tror alt går bare bra, og jeg får meg bare til å snakke om været - har ikke nevnt dette med et ord. Og det føles feil det også.

De vil jo bli besteforeldre, og jeg er så redd for at de vil synes jeg er dum som har rotet meg opp i dette. Så jeg får meg ikke til å betro meg til dem.

Hvordan er det - vile du sagt noe hvis dette gjaldt deg?

Dette er ditt anliggende og ikke dine foreldres. Hvorfor føler du deg pliktig til å fortelle det til dem?

Skrevet

Jeg har tatt abort, og fortalte det til min mor. Det er ikke situasjonen du er i, som kan bestemme om du forteller det eller ikke. Det må være hvordan forholdet ditt er til foreldrene dine. Er det en viss sjanse for at de kan reagere negativt, trenger du ikke den ekstra belastningen det er. Dette er helt og holdent en privatsak, og hvis du forteller det, skal det være fordi du har lyst, og vet at du vil få støtte for beslutningen din - ikke fordi du føler at du må si det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...