Gå til innhold

Lave støvletter/skoletter som er fine til skjørt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler jeg mangler høstsko som ikke er sneakersaktige eller gummistøvler, og som det går an å gå med til skjørt. Jeg har slanke legger, så mange støvletter blir litt vide i leggen, og jeg ser bare rar ut i slim fit-jeans. Skjørtelengden jeg foretrekker er stort sett knelangt/litt lenger. Er ikke spesielt langbeint eller høy, heller gjennomsnittlig. Skomerker jeg liker er f eks Vagabond, Merrell, tildels Camper, Bronx osv, og jeg kan f eks ikke velge helt streite sko eller plagg uten noe særpreg - da ser jeg kjedelig ut. Er ca 30, ser nok yngre ut, men har ikke noe mål om å kle meg for ungt.

En ting jeg lurer på er om ankelstøvletter ser ille eller bra ut til skjørt? Jeg synes mange av disse støvlettene er fine i seg selv, men vet ikke om det er ukledelig eller ei. Jeg bryr meg ikke så mye om mote, men noen prinsipper for hva som er kledelig, gjør beina 10 cm kortere eller får dem til å se enda mer ut som pipestilker vil jeg gjerne lære :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har krangla om dette før her, så ta meg med en klype salt - det er nok mange som ikke er enige med meg.

Ankelstøvletter ser IKKE bra ut til skjørt. De er vanligvis videre i skaftet enn du er nederst på leggen, og i hvert fall hvis du har slankere legger enn gjennomsnittet, og de lager da en stygg stopp i linjen langs beina. Det får beina til å se kortere og mer pipestilkete ut, hvis pipestilk alt er en faktor. Hvis du finner noen som sitter helt inntil leggen kan det gå greit.

Hva angår støvletter som passer rundt leggen, I feel ya. Det kan også lett se kjerringaktig ut til skjørt med litt lengde.

Det jeg går med nå i høstkulda er typ spasersko - litt hæl, solid skinn, stopper under ankelen, varmt nok når man har ullstrømpebukser. Det var mye sånt i skobutikkene litt tidligere i høst.

Camper burde ha mye brukandes! Jeg har også et par med ulik dekor på høyre og venstre sko som jeg bruker til knelange skjørt nå.

Skrevet

Jeg har krangla om dette før her, så ta meg med en klype salt - det er nok mange som ikke er enige med meg.

Ankelstøvletter ser IKKE bra ut til skjørt. De er vanligvis videre i skaftet enn du er nederst på leggen, og i hvert fall hvis du har slankere legger enn gjennomsnittet, og de lager da en stygg stopp i linjen langs beina. Det får beina til å se kortere og mer pipestilkete ut, hvis pipestilk alt er en faktor. Hvis du finner noen som sitter helt inntil leggen kan det gå greit.

Hva angår støvletter som passer rundt leggen, I feel ya. Det kan også lett se kjerringaktig ut til skjørt med litt lengde.

Det jeg går med nå i høstkulda er typ spasersko - litt hæl, solid skinn, stopper under ankelen, varmt nok når man har ullstrømpebukser. Det var mye sånt i skobutikkene litt tidligere i høst.

Camper burde ha mye brukandes! Jeg har også et par med ulik dekor på høyre og venstre sko som jeg bruker til knelange skjørt nå.

Jeg synes svaret ditt var sakelig og nyansert og at du ikke trenger å tas med en klype salt :)

Jeg kler absolutt ikke ankelstøvletter,for jeg har motsatt problem,skikkelige fotball-legger :sjenert: må slite litt for å få lange støvletter til å passe også.Min konklusjon er vel å bruke det man selv er konfortabel med.

Skrevet

Jeg synes svaret ditt var sakelig og nyansert og at du ikke trenger å tas med en klype salt :)

Takk! Siden ankelstøvletter er på moten nå er det nok mange som synes det er fint, skulle jeg tro, men jeg klarer ikke være enig. Selv grøsser jeg litt når jeg ser modeller, som absolutt har pipestilkbein, på motebilder med sånn vid kant over ankelen.

Når det er sagt så jeg et par i går som faktisk funka, men de hadde en dyp swoop ned foran og gikk høyt opp bare bak leggen. Og damen som hadde dem på hadde matchet dem med skikkelig stilig skjørt og jakke.

Skrevet

Takk for svar, og jeg er tilbøyelig til å føle meg enig :ler: Jeg har sett litt på slike sko jeg tror du mener, får somle meg til å prøve noen :) Kan være vanskelig å forestille seg hvordan de ser ut før jeg har prøvd dem, i hvert fall - for slike sko synes jeg ofte ser litt kjedelige ut uten fot inni.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...