Rachel Skrevet 9. oktober 2003 #1 Skrevet 9. oktober 2003 http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/10/09/380560.html Nå bør han rulle inn snart... Tenk å SI sånt til befolkningen i AIDS-epidemirammede u-land?
Arwen Skrevet 9. oktober 2003 #3 Skrevet 9. oktober 2003 Jeg leste det i stad. Kondomen har små aidshull :o Sjokkert
Gjest Anonymous Skrevet 9. oktober 2003 #4 Skrevet 9. oktober 2003 Han vet vel hva han snakker om han..........
Dødspingvinen Skrevet 9. oktober 2003 #5 Skrevet 9. oktober 2003 Har vel aldri tatt det paven har å si om sex så veldig seriøst... Bare synd at så mange andre gjør det.
Gjest gurimalla Skrevet 9. oktober 2003 #6 Skrevet 9. oktober 2003 Jeg bare krysser fingrene for at han ikke vinner fredsprisen på fredag....
Dødspingvinen Skrevet 9. oktober 2003 #7 Skrevet 9. oktober 2003 Hva har han egentlig gjort for å kvalifisere til fredsprisen? Ikke noe frekt ment, men hva har han faktisk gjort for å fremme fred selv? Dersom han skal få prisen bare for å være leder av en religion, så syns jeg det er litt tragisk...
Diva Skrevet 9. oktober 2003 #8 Skrevet 9. oktober 2003 Lurer også på hva han har gjort for å være nominert til Fredsprisen. Men har ikke fulgt så godt med jeg da. Synes det er hårreisende og skummelt at han og Vatikanet kan si noe sånt! Makan til tull! De gjør jo vondt verre! :o
Pip Skrevet 9. oktober 2003 #9 Skrevet 9. oktober 2003 Synst litt synd i paven eg... Er så full i Parkinsons at han ikkje kan halde spyttet inne, men er meir eller mindre tvungen til å vere øvste leiar og representant for alle verdas millionar katolikkar... Ikkje akkurat drøymejobben... Men det var litt utanfor tema: Kva vatikanet tenkjer om prevensjon er det vel ikkje så mykje nytt om... Trudde dei hadde moderert seg litt i det siste, men det ser jo då ikkje slik ut... Det verste som kunne skje var vel at han drog inn AIDS i agendaen sin MOT prevensjon... :-? Når det gjeld fredsprisen, så er det vel fordi han har mykje makt (ja, faktisk - som øvste 'jordlege' autoritet for ås mange menneske), og har brukt denne makta aktivt for å hindre krig i svært mange tilfelle.
Gjest Poirot Skrevet 9. oktober 2003 #10 Skrevet 9. oktober 2003 Hårreisende. Forøvrig var vel paven mot krig i Irak. Er vel like greit å nominere han, som Michael Jackson... :o (som også er nominert).
Glitterchick Skrevet 9. oktober 2003 #11 Skrevet 9. oktober 2003 Lurer også på hva han har gjort for å være nominert til Fredsprisen. Men har ikke fulgt så godt med jeg da. Lurer på om det er slik at hvemsomhelst kan nominere hvemsomhelst, derfor blir det litt snåle nominasjner av og til. Men paven og Michael Jackson.. jaja, det har jo gjort SUPERMASSE for fred, likerverd og forståelse. NOT!
Gjest Poirot Skrevet 9. oktober 2003 #12 Skrevet 9. oktober 2003 Lurer på om det er slik at hvemsomhelst kan nominere hvemsomhelst, derfor blir det litt snåle nominasjner av og til. ! Nei, det er kun professorer på universiteter osv som kan nominere, ikke mannen i gata.
Gjest lekebøll Skrevet 9. oktober 2003 #13 Skrevet 9. oktober 2003 Synd ikke visse titler beskytter mot idioti. lekeball - sikkert en smule usaklig for anledningen
Joplaya Skrevet 9. oktober 2003 #14 Skrevet 9. oktober 2003 Paven har vel aldri sett en komdom en gang
Gjest gurimalla Skrevet 9. oktober 2003 #15 Skrevet 9. oktober 2003 Disse kan nominere til Nobels fredspris: - medlemmer av staters nasjonalforsamlinger og regjeringer; - medlemmer av internasjonale domstoler; - universitetsrektorer; professorer i samfunnsvitenskap, historie, filosofi, jus og teologi; - ledere ved fredsforskningsinstitutt og utenrikspolitiske institutt; - personer som har fått Nobels fredspris; - medlemmer av styret i organisasjoner som har fått Nobels fredspris; - fungerende og tidligere medlemmer av Den Norske Nobelkomite; (komitemedlemmer må fremme sine forslag senest på første komitemøte etter 1. februar.) - tidligere konsulenter ved Det Norske Nobelinstitutt. Paven er vel nominert for det arbeidet den katolske kirke har gjort for fred. Jeg mener imidlertid at holdningen mot kondomer ødelegger så mye i kampen mot AIDS at han ikke burde få fredsprisen. Paven er faktisk en av årets favoritter til fredsprisen, selv om mange mener den kondomgreia ødelegger helt for ham.
villkatt Skrevet 9. oktober 2003 #16 Skrevet 9. oktober 2003 Men paven og Michael Jackson.. jaja, det har jo gjort SUPERMASSE for fred, likerverd og forståelse. NOT! Som gammel michaeljackson-fan må jeg bare si at jeg tror at mitt fredlige syn på verden har litt med at jeg vokste opp med sanger som heal the world, we are the world og man in the mirror ect... !! På sine eldre dager, har han nok ikke gjort så masse, nei. Der er jeg enig!
Glitterchick Skrevet 9. oktober 2003 #17 Skrevet 9. oktober 2003 Disse kan nominere til Nobels fredspris: - medlemmer av staters nasjonalforsamlinger og regjeringer; - medlemmer av internasjonale domstoler; - universitetsrektorer; professorer i samfunnsvitenskap, historie, filosofi, jus og teologi; - ledere ved fredsforskningsinstitutt og utenrikspolitiske institutt; - personer som har fått Nobels fredspris; - medlemmer av styret i organisasjoner som har fått Nobels fredspris; - fungerende og tidligere medlemmer av Den Norske Nobelkomite; (komitemedlemmer må fremme sine forslag senest på første komitemøte etter 1. februar.) - tidligere konsulenter ved Det Norske Nobelinstitutt. Paven er vel nominert for det arbeidet den katolske kirke har gjort for fred. Jeg mener imidlertid at holdningen mot kondomer ødelegger så mye i kampen mot AIDS at han ikke burde få fredsprisen. Paven er faktisk en av årets favoritter til fredsprisen, selv om mange mener den kondomgreia ødelegger helt for ham. Hmmm, lurer på hvem av dem som har nominert Michael Jackson! :o Syns ikke paven fortjener fredsprisen, mener at religion som funksjon ikke bør ha noe med fredsprisen å gjøre. I allefall ikke nå i dagens samfunn. Og etter ett så idiotisk utsagn som det med kondomene får jeg dette bekreftet.
Pip Skrevet 9. oktober 2003 #18 Skrevet 9. oktober 2003 Syns ikke paven fortjener fredsprisen, mener at religion som funksjon ikke bør ha noe med fredsprisen å gjøre. I allefall ikke nå i dagens samfunn. Trur nok ikkje det er pga religion han er nominert, men pga av at han, som ein mektig leiar, har talt så klart MOT krig... (Du meinar vel heller ikkje at ein religiøs person IKKJE bør få fredsprisen, berre fordi han er religiøs...?)
minniepus Skrevet 9. oktober 2003 #19 Skrevet 9. oktober 2003 :o :o :o :o :o :o :o Illustrerer min reaksjon på denne artikkelen. Vil de ikke prøve å stoppe spredningen av HiV engang??? Her prøver WHO o.l. å få folk til å bruke kondom for å hindre smitte, og så kommer Vatikanet og sier noe sånt! Det vil jo ikke hindre folk i å ha sex! Like intelligent som den Sør-Afrikanske presidenten som sier at AIDS ikke er dødelig......
Gjest Poirot Skrevet 9. oktober 2003 #20 Skrevet 9. oktober 2003 Joda, de vil stoppe AIDS. Men det bør skej ved at folk ikke har så mye sex.... (LITT naive kanskje...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå