Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Lurer på om det er noen som kan forbarme seg litt over meg?

Har ved 3 anledninger nå (i løpet av ca. 6 mnd.) oppsøkt en Change butikk for å finne riktig(e) bh'er.

Første gangen fikk jeg beskjed om at jeg er en 75G. Disse to bh'ene jeg da kjøpte ble fort for stor rundt, og gav ingen verdens støtte.

De to siste gangene har jeg blitt målt til en 70/65H. Når jeg bruker disse bh'ene (i strl. 70H) oppstår samme problem. Spesielt på høyre siden, får jeg en slik en fæl "bulk", og ryggbåndet holder seg ikke på plass og glir litt opp.

Hva betyr dette? Hvilken størrelse skal jeg egentlig ha? Trodde alt skulle ordne seg når jeg oppsøkte en "ordentlig" undertøysbutikk?

Takk på forhånd.

:sjenert:

Endret av laperla
Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Viss ryggbandet er for langt glir det opp. Eg er ikkje sikker på kva du meiner med "bulk", er det huda mellom bh-kanten og armhula? Mitt råd er å kjøpe ein forlengar til bh-en, slik at du eigentleg kjøper ein storleik for liten. Når bh-en har strekt seg, slik den alltid gjer, kan du fjerne forlengaren. Sjekk også ut LaLina på St. Hanshaugen viss du er i Oslo, dei er kjempeflinke. betre enn Chance, syns eg.

Gjest navnelapp
Skrevet

LaLina har eit merke som heiter Fantasie, som funkar for meg (36H).

Skrevet

Viss ryggbandet er for langt glir det opp. Eg er ikkje sikker på kva du meiner med "bulk", er det huda mellom bh-kanten og armhula? Mitt råd er å kjøpe ein forlengar til bh-en, slik at du eigentleg kjøper ein storleik for liten. Når bh-en har strekt seg, slik den alltid gjer, kan du fjerne forlengaren. Sjekk også ut LaLina på St. Hanshaugen viss du er i Oslo, dei er kjempeflinke. betre enn Chance, syns eg.

Tusen takk for svar :klemmer:

Med "bulk", mener jeg akkurat det du beskriver... Huden mellom armhulen og bh-kanten. Det ser ikke pent ut under klærne, og det føles ikke spesielt bra. Dette plager meg, og jeg vil gjerne kjøpe nye... Derfor vil jeg helst unngå samme problem.

En bh-forlenger? Det kunne kanskje vært en mulighet?

Skrevet

Det kan være størrelsen, men faktisk like gjerne passformen på BH som er feil for deg. Modeller og merker varierer veldig, så ofte hjelper det lite å vite størrelsen sin hvis man ikke finner en passform som passer brystene dine, avstand, form etc.

Skrevet

Jeg tror det er vel så mye fasongen på BHen som størrelsen. Bruker selv 65GG, og kan ikke bruke BH fra Change. Blir liksom så løse i cupen etter en stund. Kjøper Fantasie eller Panache, jeg. Hos Bravissimo :)

Men LaLina har endel også (bare til en høyere pris. Gå dit og prøv, bestill samme på nett...?)

Skrevet

For min del så høres det ut som om du bør prøve deg på 65 i omkrets.

Jeg kan også skrive under på at det lønner seg å gå litt opp i pris. Selv har jeg blitt veldig glad i Wonderbra, og heldigvis har de en del modeller i min størrelse (65E). Handler fra utenlandske nettbutikker, og da blir prisen overkommelig. I tillegg så strekker de seg minimalt. Har hatt en av dem noen måneder nå, og jeg må fortsatt bruke den på ytterste hakket. :)

Skrevet

For min del så høres det ut som om du bør prøve deg på 65 i omkrets.

Jeg kan også skrive under på at det lønner seg å gå litt opp i pris. Selv har jeg blitt veldig glad i Wonderbra, og heldigvis har de en del modeller i min størrelse (65E). Handler fra utenlandske nettbutikker, og da blir prisen overkommelig. I tillegg så strekker de seg minimalt. Har hatt en av dem noen måneder nå, og jeg må fortsatt bruke den på ytterste hakket. :)

Kvier meg veldig for å kjøpe en i 65, da jeg ser for meg at den "bulken" blir en da mer synlig da?

Har prøvd noen Wonderbra'er, men de passer ikke. Cupen er for liten.

Skrevet

Om det ofte blir slik "bulk" som du snakker om kan det kanskje løses ved å kjøpe bh'er som er bred/brede bånd, f.eks med 3 hekter isted for 1 hekte, som ofte er smale rundt, - om noen skjønner hva jeg mener med denne forklaringen? :)

Skrevet

Kvier meg veldig for å kjøpe en i 65, da jeg ser for meg at den "bulken" blir en da mer synlig da?

Jeg får vesentlig større bulk med 75 enn 65. Med 65 så sitter BH'en rundt brystkassa (under puppene der den skal sitte), imens med 75 så kryper den opp til rett under armhulene. Her har de fleste mer fett enn de har rundt brystkassa, og derfor blir det større bulker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...