Gå til innhold

"Dette MÅ du ha i høst"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette ble riktignok inspirert av den ene fanen øverst på KG nå, men gjelder jo stort sett alle dameblader osv.

Når jeg ser slike formuleringer : dette MÅÅÅÅ du ha denne sommeren/høsten osv. går det helt frysninger nedover ryggen på meg.

Hvorfor MÅ man ha det? Hvis ikke så er man ikke "god nok" i motesammenheng?

Har vi virkelig kommet til det punktet at det dikteres så til de grader hva man skal kle seg i uten å bli stemplet som gammeldags?

Nå skal det riktignok sies at jeg tilbringer stort sett dagene mine ute på tur med hunder, og mine "må ha" plagg stort sett består av bergans jakker og goretex sko.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i grunn litt enig med deg her, når jeg leser tekstene dette er et MUST eller MÅ HA. såer det første så slår meg, hva skjer om jeg ikke har det? blir mann sett ned på? er mann "upop" om mann ikke har det?

Liker mye bedre de artikklene der mann viser, slik bruker mann sommer klær i høs/vinte, eller slik blir den gamle garderoben hipt og nytt (der de viser tips til hvordan mann enkelt kan fikse opp gamle klær til å bli mer tidsmoderen uten å måtte ut med 1000lapper.) :)

Bergans jakker og gorotex sko er i grunn et må ha prosjekt, tidsriktig uansett hvilket årstall mann er i, slite sterkt og kan brukes året rundt =)

Skrevet

Er i grunn litt enig med deg her, når jeg leser tekstene dette er et MUST eller MÅ HA. såer det første så slår meg, hva skjer om jeg ikke har det? blir mann sett ned på? er mann "upop" om mann ikke har det?

Liker mye bedre de artikklene der mann viser, slik bruker mann sommer klær i høs/vinte, eller slik blir den gamle garderoben hipt og nytt (der de viser tips til hvordan mann enkelt kan fikse opp gamle klær til å bli mer tidsmoderen uten å måtte ut med 1000lapper.) :)

Bergans jakker og gorotex sko er i grunn et må ha prosjekt, tidsriktig uansett hvilket årstall mann er i, slite sterkt og kan brukes året rundt =)

Helt enig. At folk ønsker tips om hvordan kle seg moteriktig skjønner jeg, og synes det er flott at blader el.l tar det med, men når det kommer under sånne overskrifter så blir det nesten et pressmiddel.

Skrevet

Jeg oppfatter ikke "dette MÅ du ha i høst" som noe man må ha for å være "god nok", men tips til de som er på utkikk etter nye plagg til garderoben og gjerne vil oppdatere seg.

Skrevet

Jeg tenkte på akkurat det samme da jeg så overskriften på KG. Jeg skal tydeligvis ikke tørre og vise meg ute i høst...

Skrevet

Blir alltid kvalm av disse "må ha"-overskriftene her på KG, jeg. Tenkt på dette før og, det er latterlig at man liksom skulle måtte ha den typen kjole eller sånn veske. Man ikke ha noe som helst man ikke vil ha, og slike overskrifter viser bare at personen som har skrevet den er noe korttenkt.

Skrevet

helt enig det er det verste også er det ting som er bare tilfeldige ting de plukker ut.

Skrevet

Jeg har også lenge latt meg irritere over slike overskrifter. Jeg har så og si aldri dette som man visstnok "må" ha, og begriper ikke hvem som bestemmer hva man "må" ha, og hvorfor dette er så nødvendig.

Skrevet

Jeg oppfatter ikke "dette MÅ du ha i høst" som noe man må ha for å være "god nok", men tips til de som er på utkikk etter nye plagg til garderoben og gjerne vil oppdatere seg.

Enig. Den som har skrevet arikkelen mener neppe at dette MÅ dere ha, men som pekepinn på hvordan moten er nå og om du har lyst til å følge den er dette noen av klærne du burde vurdere.

Er ikke nødvendig å ta det artikkelskriver har skrevet for seriøst, dette er jo tross alt bare en persons mening :fnise:

Gjest Raindrops
Skrevet

Hver gang jeg leser en slik overskrift tenker jeg helt automatisk "Nehei, det må jeg IKKE! :snurt: "

Skrevet

Forunderlig mange som skaffer seg det bare fordi det har "må ha"-stempel. Også det de ellers ville skydd som pesten. Samme kortslutning i hjernen som gjorde at Uggs ble en bestselger.

Skrevet

Hver gang jeg leser en slik overskrift tenker jeg helt automatisk "Nehei, det må jeg IKKE! :snurt: "

hihi! :jepp:

Skrevet

leste i kamille nettopp at du burde kjøpe deg et par "lekre uggs". uggs er aldri lekkert. de ble parodiert på facebooks market street som "ugglis" og det er jaggu ikke rart.

"dette MÅ du ha i høst" betyr bare "slik skal du kle deg for å se ut som alle andre". og det er jeg ikke interessert i.

Skrevet

Jeg regner med at slike artikler er skrevet i beste mening, og er tenkt til å gi tips og råd, men med en slik ordlyd skapes en "må ha" effekt.

Det plantes gjerne et lite frø i underbevisstheten, og resulterer i at overskriften sitter igjen. Og yngre jenter tar kanskje slike artikler med bokstavelig enn mer voksne damer.

Skrevet

"dette MÅ du ha i høst" betyr bare "slik skal du kle deg for å se ut som alle andre". og det er jeg ikke interessert i.

Nettopp.

For å grafse litt i artikkelen:

Minihæler - joda. Det er det jeg bruker, selv om det tilfeldigvis er 10 cm hæler man "må" ha.

Kamelfarget trenchcoat - ha. Jeg kler ikke sånne farger, ser ut som et oppvarma lik i det. Trenchcoat er i det minste litt klassisk.

Kantete vesker - jeg har både kantete og myke vesker og bruker dem etter andre kriterier.

Bukser med høyt liv - iiiik. Det er det få som kler, gitt.

Denim fra topp til tå - nei takk. Er ikke køntriartist.

Blomstertrykkk (som de insisterer på å kalle "blomsterprint" - nja, kanskje, om jeg ser noe diskret jeg liker.

Lilla - ja takk! Oooh, det betyr at jeg kan finne plagg i en fargeskala jeg er veldig glad i og kler veldig godt.

Lange skjørt - ja takk.

Rød leppestift - det var det med å se ut som et oppvarma lik, da.

Så moten funker som den alltid har gjort. Jeg kjøper det jeg liker, hvis jeg trenger noen plagg, og gir bengen i resten.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg Sølvdugg! Hvorfor "MÅ" vi det?? :vetikke:

Den som har skrevet arikkelen mener neppe at dette MÅ dere ha, men som pekepinn på hvordan moten er nå og om du har lyst til å følge den er dette noen av klærne du burde vurdere.

Det er helt sant! Men hvorfor i alle dager er da tittelen på artikkelen "Dette MÅ du ha i høst" (til og med med uthevet "MÅ") og ikke "tips til deg som er på utkikk etter nye plagg til garderoben" eller "dette er noen av klærne du bør ha for å følge moten"??? :kjefte:

Gjest Bianca28
Skrevet (endret)

Dette ble riktignok inspirert av den ene fanen øverst på KG nå, men gjelder jo stort sett alle dameblader osv.

Når jeg ser slike formuleringer : dette MÅÅÅÅ du ha denne sommeren/høsten osv. går det helt frysninger nedover ryggen på meg.

Hvorfor MÅ man ha det? Hvis ikke så er man ikke "god nok" i motesammenheng?

Har vi virkelig kommet til det punktet at det dikteres så til de grader hva man skal kle seg i uten å bli stemplet som gammeldags?

Nå skal det riktignok sies at jeg tilbringer stort sett dagene mine ute på tur med hunder, og mine "må ha" plagg stort sett består av bergans jakker og goretex sko.

om vi har kommet til det punktet? Sånn der har det alltid vært. Ikke noe nytt som er kommet nå. Men du har rett. Ingen som bestemmer at dette må vi

Endret av Bianca28
Gjest Bianca28
Skrevet

Forunderlig mange som skaffer seg det bare fordi det har "må ha"-stempel. Også det de ellers ville skydd som pesten. Samme kortslutning i hjernen som gjorde at Uggs ble en bestselger.

Det samme gjaldt onepiecen... selv om jeg har en da...

Skrevet

Sånne overskrifter irriterer meg òg, spesielt når de mener jeg MÅ HA noe jeg absolutt ikke kler. Som camel-fargen nå, den er veldig inn, men virkelig da, jeg ser jo grønaktig i ansiktet i den fargen. Pudderrosa fra forrige sesong og pastellfargene var heller ikke mine favoritter. :fnise:

Det er jo bare sånn at kjedene kan tjene mer penger, de får oss til å tro at vi må kjøpe nye klær hele tiden for å se fresh ut. :snurt:

Gjest gjest- silje
Skrevet

Jeg må også innrømme at jeg reagerte på akkurat denne overskriften, ingen MÅ vel HA noe av moteklær? Det var så bastant, at jeg tenkte tanken om at mange mennesker er blitt helt eksttreme når det gjelder klær og mote, og tanken på å skille sg ut/ være annerldes ikke er tilstede i det norske motesamfunnet. Mange sluker slikt piss som om det var rene ytrefileten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...