Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplevde noe litt spesielt i forrige uke. Traff ei jente som virket oppegående og grei og gikk på et par dater med henne. På date nummer to nevnte hun at hun ikke hadde funnet meg på Facebook og nærmest "konfronterte" meg med hvorfor jeg ikke hadde profil der. Hun lurte på om jeg hadde noe å skjule etc, bare fordi jeg ikke var på FB! Er det mulig! Jeg måtte ta meg sammen for ikke å sprute ut i latter. Forklarte henne at det rett og slett ikke interesserer meg å være på Facebook. Jeg velger andre måter å kommunisere med venner og familie på.

Er det virkelig gått så langt at man blir sett rart på om man ikke er på Facebook? Hva er verden kommet til?

Jeg kommer uansett ikke til å få meg profil på Facebook, og jeg kommer ihvertfall ikke å treffe den dama igjen. Bør vel legges til at vi begge er i 30-åra. Blei overraska over at ei dame i den alderen kan være så utrolig overfladisk, grunn og barnslig...

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

he he, har hørt om folk langt oppi 60 årene som har fått seg FB profil, og folk som SVERGE de aldrig i sitt leved liv skal komme på FB, kommer som regel krypende til slutt.

FB er ikke barnslig, finnes masse positivt med den siden, og den er akkuratt hva du vil den skal være (sosial nettverk, eller bare info base)

men for all del, har full respekt for dem som ikke vil være på FB, og skjønner at det ikke er alle som har den intressen. Blir i grunn litt sjokert når andre ikke har forståelse for at det faktisk finnes et liv utnom FB

Skrevet

he he, har hørt om folk langt oppi 60 årene som har fått seg FB profil, og folk som SVERGE de aldrig i sitt leved liv skal komme på FB, kommer som regel krypende til slutt.

FB er ikke barnslig, finnes masse positivt med den siden, og den er akkuratt hva du vil den skal være (sosial nettverk, eller bare info base)

men for all del, har full respekt for dem som ikke vil være på FB, og skjønner at det ikke er alle som har den intressen. Blir i grunn litt sjokert når andre ikke har forståelse for at det faktisk finnes et liv utnom FB

TS her:

For all del, jeg sier ikke at de som velger å være på Facebook er barnslige. Som du sier, det er helt sikkert mange som trives med den måten å kommunisere og skaffe seg informasjon på. Det som er barnslig er holdningen til dama jeg beskrev. At hun nesten blir mistenksom på de som velger å ikke være på Facebook.... Latterlig!!!

Skrevet

Jeg opplevde noe litt spesielt i forrige uke. Traff ei jente som virket oppegående og grei og gikk på et par dater med henne. På date nummer to nevnte hun at hun ikke hadde funnet meg på Facebook og nærmest "konfronterte" meg med hvorfor jeg ikke hadde profil der. Hun lurte på om jeg hadde noe å skjule etc, bare fordi jeg ikke var på FB! Er det mulig! Jeg måtte ta meg sammen for ikke å sprute ut i latter. Forklarte henne at det rett og slett ikke interesserer meg å være på Facebook. Jeg velger andre måter å kommunisere med venner og familie på.

Er det virkelig gått så langt at man blir sett rart på om man ikke er på Facebook? Hva er verden kommet til?

Jeg kommer uansett ikke til å få meg profil på Facebook, og jeg kommer ihvertfall ikke å treffe den dama igjen. Bør vel legges til at vi begge er i 30-åra. Blei overraska over at ei dame i den alderen kan være så utrolig overfladisk, grunn og barnslig...

Hva synes dere?

Hei jeg er 28år har aldri vært på facebook og kommer aldri til å få meg en profil der.Så jeg synes ikke du er barnslig.

Skrevet

Jeg er 19 og har ikke FB. Du kan tro jeg har fått mange kommentarer som: HÆ?? har du ikke FB? Hallo alle har jo det liksom.Du må få deg FB osv" Utrolig plagsomt. Nei jeg har ikke FB. Er det så rart? Får mange rare blikk på fester og sånn når jeg sier at jeg ikke har FB.

Skrevet

TS her:

Det som er barnslig er holdningen til dama jeg beskrev. At hun nesten blir mistenksom på de som velger å ikke være på Facebook.... Latterlig!!!

Enig med deg der :)

Skrevet

Jeg har heller ikke facebook og har heller ikke noen interesse av å ha det nå. Det at jeg får kommentarer som at det er teit å ikke ha facebook bryr jeg meg ikke noe særlig om. Skjønner ikke hvorfor det er must å ha facebook? Jeg klarer meg fint uten. Har foresten flere venner som sitter på facebook i timesvis hver dag. Noen blir jo nesten helt avhengige

Gjest Ruccola
Skrevet

Er jo ikke sikkert denne dama er helt blåst av den grunn, men kanskje du var den første hun kjenner som ikke har facebook, og derav ikke helt visste hvordan hun skulle takle det? :)

Om du likte henne generellt sett, om du overser facebook kommentaren, så er det jo mulig det er ei kjempejente fordiom :)

Hadde vert skeptisk jeg også, men hadde vel kanskje latt det gå forbi om jeg likte henne før det.

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg er 44 - og er veldig oppegående hva data og PC angår, både jobb og privat.

Så jeg måtte jo ha FB-konto selvsagt, om ikke annet for å sjekke ut hva dette er. Men fant ut etter noen måneder at dette er totalt latterlig (for meg). For det første strømmet det på med mennesker som ville bli "venner" med meg, personer jeg aldri hadde hørt om før eller som var svært periferte for meg. Feks personer fra skolen jeg gikk på for 30 år siden.

Og etter å ha sett hvordan folk bretter ut sitt privatliv ble det for mye for meg, og jeg blanket ut kontoen. Dette vil jeg ikke være med på.

Folk får selvsagt bare drive på med det de vil, og FB funker åpenbart for mange. Men for meg var dette ikkeno. Jeg foretrekker MSN og mail. Og å snakke med folk face to face, funker det og...

Skrevet

Jeg har ikke facebook, og får også mange kommentarer som "hæh! hvordan er det mulig, hvordan får du med deg noe om dagene?" Ja faktisk, det spørsmålet har jeg fått.

Skrevet

En venninne av meg glemte å gratulere meg med dagen siden jeg ikke er på Facebook og dermed ikke er i bursdagssystemet hennes der....

Skolen til en kamerat av meg inviterte til reunion via Facebook. De som ikke var på Facebook fikk ingen invitasjon.

Jeg tror Facebook blir brukt til å oppdatere seg om andre, både folk man kjenner og liker og folk som man bare kjenner til og kanskje ikke liker. Man vil bare vite hva de driver med...

Ja, jeg går glipp av mye. Mye uinteressant, av å ikke være der. De jeg vil ha kontakt med holder jeg kontakt med via besøk, kafegåing osv.

Litt mindre Facebook og litt mer virkelighet please..?

Skrevet

Foe noen uker siden var jeg på fest og var en jente der jeg ikke kjente. Hun spurte om jeg hadde fb. Jeg sa nei og da ble hun helt sjokkert og sa: Jøss du kan ikke få med deg noe som skjer og du kan ikke være så sosial av deg siden du ikke har fb. Haha er jeg ikke sosial pga jeg ikke ha fb? Må være noe av det dummeste jeg har hørt på lenge! Hadde lyst til å bare klappe til ho men gjorde selvsagt ikke det. Helt utrolig å bli kalt for usosial fordi man ikke har fb. Helt latterlig spørr du meg.

Bare så det er sagt så får jeg fint med meg ting som skjer selv om jeg ikke har fb. Jeg liker msn bedre. Er ikke fb en plass man legger ut bilder av seg selv og kan ha samtale med folk akkurat som på msn?

Gjest BabyBlue
Skrevet

Skjønner godt at du er skeptisk. Mange folk som tar FB litt for seriøst. Jeg legger bare til de jeg kjenner IRL, og da jeg ikke la til venninna av kusina mi, ja da var jeg plutselig kjip :fnise:

Skrevet

Helt utrolig å bli kalt for usosial fordi man ikke har fb. Helt latterlig spørr du meg.

Det er nettopp fordi man er sosial at man ikke er på Facebook vel?

Internett og mobil er bra for å holde kontakt med venner og kjente som bor langt vekk. Men jeg foretrekker å være sosial ansikt til ansikt med folk jeg har mulighet til å være det med.

Skrevet

Internett og mobil er bra for å holde kontakt med venner og kjente som bor langt vekk. Men jeg foretrekker å være sosial ansikt til ansikt med folk jeg har mulighet til å være det med.

Men det ene utelukker jo ikke det andre. Det er jo ikke slik at de som er aktive på facebook utelukkende har kontakt med vennene sine der. De treffes jo selvsagt også, facebook kommer bare i tillegg.

Skrevet

Det er nettopp fordi man er sosial at man ikke er på Facebook vel?

Jeg synes man kan være sosial selv om man ikke er på fb. Jeg er veldig sosial av meg. Jeg prater med folk på msn istdenfor fb. Ser ikke helt forskjellen på å prate med folk på msn og fb liksom. Man kan være sosial og få med seg ting uten å ha fb.

Skrevet

Jeg ser ikke rart på noen som ikke er på FB, synes igrunne om og hvordan man evt bruker fb må være opp til hver enkelt.

Kjenner flere som ikke hadde fb når jeg møtte dem, og reagerte egentlig ikke spesiellt mye på det. Nå har flere av dem likevel fått seg profil der, men det er hovedsakelig fordi vi er i ett veldig internasjonalt miljø der fb i stor grad gjør det lettere å både holde seg oppdatert om hva som skjer utenfor norge, og å holde kontakten med venner i andre land.

Selv bruker jeg fb aktivt og er sjeleglad for dets eksistens. Rett og slett fordi det gir meg masse informasjon om eventer rundt omkring i europa og reste av verden som jeg ellers måtte lett etter. I tillegg til å lett finne hva som skjer rundt i verden innenfor min hobby, så ser jeg også lett hvem av mine venner rundt om som skal på hva, det er så absolutt inspirasjon til å ta valg om hvor ferier skal gå og slikt.

Skrevet

Om man er på FB får da bli opptil hver person.

Jeg synes heller kommentaren hennes var litt i overkant. Hadde vel stusset om jeg fikk den kommentaren selv.

Joda, jeg er over 40 og er på FB. Er mest en leser og lite deltakende. Fin måte å følge med unger på. Hater at invitasjoner blir gitt over FB. Jeg misser en del fordi jeg bare er kjapt innom og ikke får med meg alt.

Skrevet

Det er vel flest mennesker som IKKE er på Facebook om jeg ikke tar helt feil?

Har selv FB profil, men å brette ut noe som helst er helt uaktuelt for meg. Det som er moro og interessant er at jeg på en enkel måte kan finne familie i utlandet, gamle venner etc, og holde kontakten med disse. Selvsagt også med mine venner og min familie ellers.

Profilen min er definert kun for mine venner, og jeg er selektiv med hvem jeg aksepterer som venner der.

Finner det litt merkelig at man sletter profilen sin på FB pga hva andre foretar seg der.

Om andre finner det ok å brette ut alt mellom himmel og jord på FB så trenger vel ikke vi andre å følge etter? Man bruker FB til det man selv vil, og kun til det. Enklere kan det ikke bli.

Kunne uansett aldri tenke meg å kritisere noen fordi om de ikke har profil der. Det er smått utrolig hva folk skal legge seg opp i.

Skrevet

Reaksjonen hennes kan kanskje tyde på at hun er mindre reflektert enn forventet - jeg synes det er rart å reagere så sterkt og omtrent mistenksomt om noen ikke er på facebook. At ikke tanken har streifet henne at man kan være helt normal, men likevel ikke ha konto der...

Jeg bruker facebook selv, men jeg kjenner også flere "i målgruppen" som ikke har konto. Det er ingenting som tyder på at det er noe mer galt med dem enn meg :fnise: Og det finnes stort sett andre kanaler for å få informasjon. 80% av det jeg får av facebook-oppdateringer er relativt uviktige statusoppdateringer og underholdning, kanskje 10% er nyttig info fra grupper man er med i (eller, det er vel ikke grupper nå mer). I tillegg har jeg slettet de fleste barneskoleklassekameratene som ikke hadde annet å gi meg enn bleie-nytt og et visst ubehag ved at de kunne se min profil... Men det er en grei måte å føle seg litt sosial på når venner og bekjente er spredd over hele den nordlige halvkule.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...