Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

et rart spm.. et veldig rart et! men saken er slik om kvelden hender det at jeg kaster vann i trynet for å fjerne sminken og mascaraen, ofte gidder jeg ikke bruke så lang tid på det og det blir gjerne noe liggende igjen i kanten osv. om morran etter hvis jeg pusser ensen eller slik så kan jeg finner svarte rester der som kan minne om mascaraen.. er det det det er? kanskje et litt ubehagelig spm også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
om morran etter hvis jeg pusser ensen eller ..

Hva MENER du???? "ensen"??? :o :o :o

Suz

Skrevet

Tårekanalene forbinder øyne og nese.

Skrevet

Tårekanalen i øyet munner ut i nesen. Meget mulig det er mascara du finner i snørret ditt, ja.

Gjest Shivani
Skrevet

I min forholdsvis nære fortid da jeg bl.a. jobba med å legge make-up, har jeg sett en del grelle eksempler på at huden rundt øynene nærmest var ødelagt. Standardspørsmålet mitt var da: Sover du med mascara på? Folk svarte nesten alltid: Ja, det har jeg alltid gjort.

Så her er litt skremselpropaganda på sin plass. Sover man i åresvis med mascara på (uansett vannfast ikke ikke-vannfast), så "gnikker" mascaraen mot huden når man sover og sliter på huden rundt øynene og gjør den tilslutt tynn og mer rynkete enn nødvendig.

Ser man ikke det som 25-åring eller 35-åring, så kan du banne på at man ser som 45-åring. Så det minuttet man bruker om kvelden for å ta bort mascaraen sparer huden så den ser bedre ut senere.

Forøvrig er det sant at mascarapartikler går ned i tårekanalene mens man sover. :blunke:

Skrevet

Shivani: heretter skal jeg ta bort mascaraen om kvelden... Gjett om!!

Gjest Zalomine
Skrevet

Det med å ta bort sminke har jeg dårlig samvittight for, der er jeg ikke noe flink.

De få gangene jeg gidder står jeg jo uanset med en vaskeklut med såpe på, og gnikker. Jepp, øyesminkefjerner står på handlelista fra i dag av. (hmm, bør jeg finne ut om den er vannfast eller ei da... så vidt jeg vet står det ikke på... da antar vi den ikke er det? Men, om min neste er det.... er det greit om jeg har en fjerner for vannfast selv om akkurat denne ikke er det? øyenskyggen er uansett IKKE vannfast, men en av mine maskaraer er det, den jeg bruker til daglig, akkurat nå, trur jeg ikke er det.

Hmm... innen sminke, og ikke minst sminkefjerning er nok jeg uvitende ja...

Skrevet

Usj! Gud, hvor provosert jeg blir hver gang noen nevner såpe som en erstatning for rens og sminkefjerningsmiddel. Nåja, kall meg gjerne prippen.

Skrevet
Det med å ta bort sminke har jeg dårlig samvittight for, der er jeg ikke noe flink.

De få gangene jeg gidder står jeg jo uanset med en vaskeklut med såpe på, og gnikker. Jepp, øyesminkefjerner står på handlelista fra i dag av. selv om akkurat denne ikke er det? øyenskyggen er uansett IKKE vannfast, men en av mine maskaraer er det, den jeg bruker til daglig, akkurat nå, trur jeg ikke er det.(hmm, bør jeg finne ut om den er vannfast eller ei da... så vidt jeg vet står det ikke på... da antar vi den ikke er det? Men, om min neste er det.... er det greit om jeg har en fjerner for vannfast

Hmm... innen sminke, og ikke minst sminkefjerning er nok jeg uvitende ja...

du kan godt bruke en fjerner for vannfast mascara selv om ikke mascaraen er vannfast. MEN fjerneren for vannfast sminke kan være sterkere enn nødvendig. men sannsynligvis mildere enn såpe uansett.

Skrevet

Jeg bruker olivenolje. Det løser opp alt. Bar husk å ta ut linsene først. El

Gjest Zalomine
Skrevet
Usj! Gud, hvor provosert jeg blir hver gang noen nevner såpe som en erstatning for rens og sminkefjerningsmiddel. Nåja, kall meg gjerne krippen.

Du blir PROVOSERT av at jeg vasker ansiktet mitt med såpe? (selvsagt somregel såpe som er sånn der "til ansiktet" da, men dog ikke alltid det nei)

Det er da MITT ansikt, MIN hud, så at du skal bli PROVISERT av at jeg vasker meg med såpe en gang eller to, det synes jeg er å ta det litt langt...

Forøvrig sa jeg at jeg skal kjøpe noe fjerne-greier, ikke sant? Det har bare aldri blitt prioritert, rett og slett.

Jeg skal se hva jeg finner, til vannfast eller ei, avhengig litt av om den ER vannfast da. Siden det ikke står noe, så antar jeg den ikke er det (bruker egentlig mest bare vann, men litt såpe når jeg blir sort under øynene, nemlig)

Men, om det provoserer noen at jeg bruker såpe og vann, ja da frister det nesten å fortsette :wink:

Skrevet

hi hi. av alle måter å erte opp folk på ...

forresten, hvis du har en fuktighetskrem for ansiktet, kan du kline et litt tykt lag på øyeområdet, og så tørke bort med en bomullsdott for å fjerne sminken. så slipper du å shoppe.

Gjest Zalomine
Skrevet

Vil DET provosere noen da?

Jeg har en fuktighetskrem for ansiktet ja (men, nei, den er ikke av et dyrt og fint merke :P ) og skal prøve det der i kveld, så får vi se. Jeg skal uansett på shopping til helga antakelig, fordi jeg har fått et gavekort som skal brukes på å skjemme bort meg selv (for egene penger til tils finnes fortsatt ikke på budsjettet dette året i alle fall...) Vi får se...

Skrevet

den trenger ikke å være noe dyr og fancy!

Gjest Zalomine
Skrevet

Lover å prøve.

Lover noen å bli provosert da? DET er jo halve morroa med såpe og vann, tydeligvis :D

Skrevet

men svir det ikke med såpe i øynene?

du trenger ikke å love meg noe, jeg er i det minste tolerant når det gjelder andres sminkefjernevaner eller 'manglende' sådanne!

hvis du liker å provosere, kan du jo hevde at du bruker salmiakk, for eksempel. eller zalo. (men for guds skyld ikke prøv!)

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg får jo ikke såpe inni øyet da.... (og joda, såpe i øynene svir, som kjent)

Jeg vasker det meste bort mde vann, og så, om jeg fortsatt er litt sort, så tar jeg litt såpe på maskekluten min, og skrubber litt (da er det jo stort sett huda under øyet som er blitt sort) og får ikke såpe på øyet, så det svir ikke....

Forøvrig, for å provosere SKIKKELIG, så fant jeg for noen år siden ut at clean&clear (altså kvisevaskevannet) faktsik var en ypperlig sminkefjerner. Tok litt vann, og bare LITT sånn på en bommullsdott (ellers kunne det svi, om jeg var så uheldig å få det på øyet) og visp, ren som bare det :) Eneste grunnen til at jeg ikke bruker dette mer er at den flaska har vært tom i et pr år, og aldri ble erstattet. Nemlig! :ler:

Skrevet

Jeg blir veldig provosert av at folk sminker seg jeg. :sjarmor:

Kunne ikke dy meg. Barnslig i dag.

Skrevet

Hva MENER du???? "ensen"??? :o :o :o

Suz

Tenkte AKKURAT det samme!!! :ler::ler:

Men AH! Nesen ja...

Skrevet

Pleier å bruke en ansiktskrem til å fjerne øyensminke med jeg. Påføres mes bomullsdott selvfølgelig.

Har funka greit så langt. Er ellers svært nøye med å fjerne sminke, rense og pleie huden.

Er det noen som har et godt forslag til sminkefjerner ? (merke osv)

Takk ! :briller:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...