Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg har fått vite fra sikre hold at barnefar røyker hasj. Han har ungene annenhver helg og i ferier. Hvordan går jeg frem for å få de rette myndigheter til å ta urinprøve av han og enten få han til å slutte eller at ungene ikke skal behøve å omgås en ruset far?
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 Dette kan du melde fra om til barnevernet, så vil de rekvirere urintester før samvær.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2010 #3 Skrevet 18. oktober 2010 Er det så farlig til sonen din? Er faren uasvarlig, kan sonen din være i fare? Viss han drikke for mye, eller bruker noen andre tipe sterke stoff kan det være ubehagelig til guttungen, men hasj høyrer seg ikke så farlig. Røyker han med gutt på knea? Er det ikke bedre å være med pappa en at barnevernet kommme seg inn og gutten kanskje mista kontakt med faren sin? 1
Batteri Skrevet 19. oktober 2010 #4 Skrevet 19. oktober 2010 Er det så farlig til sonen din? Er faren uasvarlig, kan sonen din være i fare? Viss han drikke for mye, eller bruker noen andre tipe sterke stoff kan det være ubehagelig til guttungen, men hasj høyrer seg ikke så farlig. Røyker han med gutt på knea? Er det ikke bedre å være med pappa en at barnevernet kommme seg inn og gutten kanskje mista kontakt med faren sin? Hasj er farlig nok til å være ulovlig. Faren oppfører seg i dette tilfellet eksepsjonelt dårlig. Jeg har absolutt nulltoleranse for ulovlige narkotiske stoffer, og ville derfor gjort alt jeg kunne for at barna skulle slippe å opppleve dette. 3
Batteri Skrevet 19. oktober 2010 #5 Skrevet 19. oktober 2010 Er det ikke bedre å være med pappa en at barnevernet kommme seg inn og gutten kanskje mista kontakt med faren sin? Er det ikke bedre at faren slutter med hasj slik at han kanskje ikke mister kontakt med sønnen sin? 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #6 Skrevet 19. oktober 2010 Kommer jo helt an på alvorlighetsgraden synes jeg. Tar han seg en joint etter ungen har lagt seg så ser jeg ikke problemet. 2
Gjest TS Skrevet 19. oktober 2010 #7 Skrevet 19. oktober 2010 Det er en enkel løsning på dette: far slutter å røyke hasj og prioriterer sønnen sin. Dersom det er viktigere å ruse seg så har han valgt feil. 2
Batteri Skrevet 19. oktober 2010 #8 Skrevet 19. oktober 2010 Det er en enkel løsning på dette: far slutter å røyke hasj og prioriterer sønnen sin. Dersom det er viktigere å ruse seg så har han valgt feil. Fullstendig enig. 1
Gjest Xelle Skrevet 19. oktober 2010 #9 Skrevet 19. oktober 2010 Normalt har jeg ingenting imot hva folk putter i seg, men har man barn har man ansvaret om aa vaere 100% ved sine fulle fem til alle tider. 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #10 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg har fått vite fra sikre hold at barnefar røyker hasj. Han har ungene annenhver helg og i ferier. Hvordan går jeg frem for å få de rette myndigheter til å ta urinprøve av han og enten få han til å slutte eller at ungene ikke skal behøve å omgås en ruset far? Be om veiledning hos barnevernet. "Problemet" er at så lenge du har daglig omsorg, er det faktisk du som må sette grensene. Men du kan (med barnevernet i ryggen) si at du nekter ham samvær fram til han frivillig går med på f.eks. urinprøve. Da må han i neste omgang gå til legen sin og få tatt urinprøve jevnlig og samtykke til at du får høre resultatet. For mitt vedkommende førte det til at pappan valgte rusen i stedet for ungen.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #11 Skrevet 19. oktober 2010 Hasjrus er ikke det verste da, kanskje gubben bare trenger å slappe av. Synes det hadde vært verre om han hadde drukket alkohol. 3
*appifany* Skrevet 19. oktober 2010 #12 Skrevet 19. oktober 2010 Hasjrus er ikke det verste da, kanskje gubben bare trenger å slappe av. Synes det hadde vært verre om han hadde drukket alkohol. Når man skal ha og passe på et barn så synes JEG det er uaktuelt med begge rusmidlene! 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #13 Skrevet 19. oktober 2010 Når man skal ha og passe på et barn så synes JEG det er uaktuelt med begge rusmidlene! Helt greit at du synes det. Folk er forskjellige.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #14 Skrevet 19. oktober 2010 Barn, dop og alkohol har aldri noe med hverandre å gjøre, noensinne. 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #15 Skrevet 19. oktober 2010 Vet du at han røyker mens han har barna? Hva med å snakke med han?
wahaj Skrevet 19. oktober 2010 #16 Skrevet 19. oktober 2010 Når man skal ha og passe på et barn så synes JEG det er uaktuelt med begge rusmidlene! Enig. Rus og barn hører ikke sammen. 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #17 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg er enig i at han burde klare å holde seg unna, særlig når han har sønnen der. Stoffet er ulovlig og han burde i det minste skjønne at det kan svekke hans stilling i forhold til omsorgsdeling mellom ham og mor. Samtidig reagerer jeg litt når det kommenteres at man ikke burde drikke alkohol heller når man har ansvar for barn - gjelder det også etter at barnet har lagt seg? I såfall kjenner jeg visst mange dårlige foreldre som tar en øl eller et glass vin en og annen kveld.
wahaj Skrevet 19. oktober 2010 #18 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg er enig i at han burde klare å holde seg unna, særlig når han har sønnen der. Stoffet er ulovlig og han burde i det minste skjønne at det kan svekke hans stilling i forhold til omsorgsdeling mellom ham og mor. Samtidig reagerer jeg litt når det kommenteres at man ikke burde drikke alkohol heller når man har ansvar for barn - gjelder det også etter at barnet har lagt seg? I såfall kjenner jeg visst mange dårlige foreldre som tar en øl eller et glass vin en og annen kveld. Det er stor forskjell på å ta seg en øl, kontra drikke seg full f.eks. Jeg vet ikke hvordan det er når man bruker hasj, men jeg kan ikke tenke meg at han er 100% da. 1
Gjest TS Skrevet 19. oktober 2010 #19 Skrevet 19. oktober 2010 Vet du at han røyker mens han har barna? Hva med å snakke med han? Det forutsetter at han faktisk tar telefonen når jeg ringer og det gjør han aldri.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #20 Skrevet 19. oktober 2010 Det er stor forskjell på å ta seg en øl, kontra drikke seg full f.eks. Jeg vet ikke hvordan det er når man bruker hasj, men jeg kan ikke tenke meg at han er 100% da. Med hasj blir man avslappet og blid som regel. Verden føles "mykere" og man slapper av i musklene, men man er ikke bortreist eller forandrer personlighet, man er bevisst seg selv og andre hele tiden bare i en mer avslappet modus. Litt som etter en veldig hard treningsøkt og deilig varm dusj type følelse. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå