Gjest II nå Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 Din venninne har hatt en (nå eks)samboer som har helt klare psykopatiske trekk. Mannen er veldig hyggelig utad, og virker både vennlig, sympatisk og morsom - men du VET (med sikkerhet) at mannen oppfører seg helt anneredes mot sin samboer. Hvordan forholder du deg til denne mannen? Behandler du han som en god venn uansett, eller tar du litt avstand?
Hanselot Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg prøver ikke å være venn med ham og later heller ikke som jeg liker ham. Jeg syns heller det ikke er noe vits i å lage ett nummer ut av det når jeg er på besøk. Min venninne får min støtte og vennskap, men så lenge hun vil være i forholdet kan jeg ikke tvinge henne til noe annet. Vi var uten kontakt i mange år, men jeg fant ut at skal vi fortsatt være venner må jeg forholde meg til hennes valg av partner uansett hvor stor idiot jeg syns han er. Om dette er den beste måten å gjøre det på vet jeg ikke. Skulle gjerne anmeldt ham, men så lenge min venninne aldri i verden ville gått i mot ham så er det nytteløst. Han har jo hatt en så tøff barndom må vite.
Gjest Dhanu Skrevet 18. oktober 2010 #3 Skrevet 18. oktober 2010 Man er vel høflig men mildt avvisende, sørger for at vedkommende aldri ser deg som en trussel men heller ikke som en potensiell person å utnytte, med andre ord sørger for å holde seg mest mulig usynlig, uinteressant og nøytral i personens øyne.
Suzy Skrevet 18. oktober 2010 #4 Skrevet 18. oktober 2010 Din venninne har hatt en (nå eks)samboer som har helt klare psykopatiske trekk. Mannen er veldig hyggelig utad, og virker både vennlig, sympatisk og morsom - men du VET (med sikkerhet) at mannen oppfører seg helt anneredes mot sin samboer. Hvordan forholder du deg til denne mannen? Behandler du han som en god venn uansett, eller tar du litt avstand? Jeg forholder meg minst mulig til sånne mennesker, men om situasjonen skulle tilsi det ville jeg gjøre det klart at jeg vet hvem han er, at han ikke bør forsøke å spille spillet sitt med meg og at jeg stiller meg lojal til min venninne. En annen sak er at jeg ikke helt skjønner hvorfor jeg skulle måtteomgås en eks av min venninne...?
Gjest trådstarter Skrevet 18. oktober 2010 #5 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg forholder meg minst mulig til sånne mennesker, men om situasjonen skulle tilsi det ville jeg gjøre det klart at jeg vet hvem han er, at han ikke bør forsøke å spille spillet sitt med meg og at jeg stiller meg lojal til min venninne. En annen sak er at jeg ikke helt skjønner hvorfor jeg skulle måtteomgås en eks av min venninne...? Etter 10 år har han på en måte glidd inn i venneflokken. Min samboer har feks trent sammen med han i disse årene osv
Suzy Skrevet 18. oktober 2010 #6 Skrevet 18. oktober 2010 Etter 10 år har han på en måte glidd inn i venneflokken. Min samboer har feks trent sammen med han i disse årene osv Aha. Da hadde jeg gjort som tenkt - gitt ham utvetydig beskjed om at jeg har gjennomskuet ham og at du prioriterer din venninne.
=Dolly= Skrevet 18. oktober 2010 #7 Skrevet 18. oktober 2010 Man forholder seg som til et hvilket som helst annet perifert bekjentskap: Normalt høflig.At han er en del av vennegjengen betyr ikke at du må være fortrolig med han, du er i din fulle rett til å holde avstand, og ikke dele mer med denne mannen enn høyst nødvendig.
Gjest Spinell Skrevet 18. oktober 2010 #8 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg ville latt som om han var luft. Selv om det sikkert ville vært utrolig tilfredsstillende å konfrontere ham med hans negative sider kan jeg aldri tenke meg at det vil føre noe godt med seg. Du kan risikere selv å bli frosset ut av vennegjengen på den måten, i alle fall hvis han er av den manipulerende typen. Du skal være bra offensiv og ha bearbeidet alle venner så du har dem på din side før du gjør noe slikt. Da er det bedre å late som han ikke er tilstede og forsøke å la ham stille gli ut av venneflokken. Aldri ta initiativ til kontakt, og hvis dere må være sammen i enkelte situasjoner - aldri kontake ham og bare svare kort hvis han henvender seg til deg.
Lammelåret Skrevet 18. oktober 2010 #9 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg skjønner ikke spørsmålet ditt. Er venninnen din i samme vennegjeng som eksen og synes det er problematisk at han får innpass hos de andre? Lurer du på om du skal trekke deg ut at vennegjengen for venninnen din sin skyld?
Gjest trådstarter Skrevet 18. oktober 2010 #10 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg skjønner ikke spørsmålet ditt. Er venninnen din i samme vennegjeng som eksen og synes det er problematisk at han får innpass hos de andre? Lurer du på om du skal trekke deg ut at vennegjengen for venninnen din sin skyld? I mitt tilfelle er det bla dette med å invitere eksen, jeg vil ikke, mens min samboer ikke ser problemet siden det ikke er oss det har gått ut over. Er forsåvidt enig i dette, men sliter litt med å forholde meg til denne mannen.
Lammelåret Skrevet 18. oktober 2010 #11 Skrevet 18. oktober 2010 I mitt tilfelle er det bla dette med å invitere eksen, jeg vil ikke, mens min samboer ikke ser problemet siden det ikke er oss det har gått ut over. Er forsåvidt enig i dette, men sliter litt med å forholde meg til denne mannen. Det kan jeg skjønne! Du skal trives i eget hjem og dersom du mistrives når denne personen er hos dere synes jeg svaret er opplagt. Da har han ikke noe å gjøre i deres hjem. ~ Lammelåret ~
Gjest Nanette Skrevet 18. oktober 2010 #12 Skrevet 18. oktober 2010 Din venninne har hatt en (nå eks)samboer som har helt klare psykopatiske trekk. Mannen er veldig hyggelig utad, og virker både vennlig, sympatisk og morsom - men du VET (med sikkerhet) at mannen oppfører seg helt anneredes mot sin samboer. Hvordan forholder du deg til denne mannen? Behandler du han som en god venn uansett, eller tar du litt avstand? Tar totalt avstand fordi jeg selv så godt VET hva slags mareritt det er å leve med en sånn en. Man forholder seg ikke til psykopater. Man skyr de og holder de laaangt på avstand.
Lammelåret Skrevet 18. oktober 2010 #13 Skrevet 18. oktober 2010 Tar totalt avstand fordi jeg selv så godt VET hva slags mareritt det er å leve med en sånn en. Man forholder seg ikke til psykopater. Man skyr de og holder de laaangt på avstand. ... og man vet aldri når man blir manipulert før man har havnet i situasjoner man ikke trodde man skulle havne i eller oppdager at vennegjengen ikke er samlet lenger.. ~ Lammelåret ~
Gjest Nanette Skrevet 18. oktober 2010 #14 Skrevet 18. oktober 2010 ... og man vet aldri når man blir manipulert før man har havnet i situasjoner man ikke trodde man skulle havne i eller oppdager at vennegjengen ikke er samlet lenger.. ~ Lammelåret ~ Sant sant... De er vanskelige og farlige... Og folk går fem på, og tror de er så fantastiske mennesker mens de kan finne på å fremstille sine ekser som hekser og verre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå