LetsGetFree Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg spiser som regel fisk hver dag, til middag og gjerne til lunsj og. Men kom til å tenke på - er det egentlig bra? Er det noen grunn til at jeg ikke skal gjøre det? Vet iallefall man ikke skal spise tunfisk ofte pga tungmetaller og sånn.
Crazy Daisy Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 her er helsevurdering av fisk http://matportalen.no/Matportalen/Emner/fisk Ikke mer enn 2 måltider med FET fisk i uken. Spiser du hvitfisk og annet sjømat resten av uker, så er det bra. OG forskning viser at mest dioksiner og tungmetaller får man gjennom..melk og kjøtt. Så så lenge du ikke overdriver med en type matvare, så kan du spise det du liker.
LetsGetFree Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2010 Tusen takk skal du ha! Spise mer hvitfisk altså Melk og kjøtt spiser jeg ekstremt lite av, så der er jeg nok trygg
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2010 #4 Skrevet 18. oktober 2010 Tusen takk skal du ha! Spise mer hvitfisk altså Melk og kjøtt spiser jeg ekstremt lite av, så der er jeg nok trygg Spis seiblokk og pangasiusfisk!! Da blir du garantert stor og sterk!
Gjest Niema Skrevet 18. oktober 2010 #5 Skrevet 18. oktober 2010 Ikke mer enn 2 måltider med FET fisk i uken. Hvorfor ikke?
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2010 #6 Skrevet 18. oktober 2010 Hvorfor ikke? Les linken.. "Negative helseeffekter Å spise mer enn to måltider fet fisk i uken med dagens nivå av dioksiner og PCB gjennom mange år kan føre til en moderat overskridelse av tolerabelt inntak for disse stoffene. Å holde seg under tolerabelt inntak er viktig for hele befolkningen, men spesielt viktig for jenter og kvinner i fruktbar alder. Men også disse kan øke inntaket sitt av fet fisk da unge kvinner i gjennomsnitt spiser under et halvt måltid fet fisk i uka. Siden både PCB og dioksin har lang halveringstid i kroppen (flere år) er det inntak over tid som betyr noe, ikke hva man spiser i korte perioder av livet."
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #8 Skrevet 19. oktober 2010 Men makrell er vel fet fisk? Og jeg som spiser 1/2 boks makrell i tomat HVER dag i tillegg til fet fisk til middag 2 ganger i uken... Ikke bra det da?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #9 Skrevet 19. oktober 2010 Vinninga vil nok være større enn eventuelle tap i form av inntak av gifter. Gift får du i deg av alt.
Crazy Daisy Skrevet 19. oktober 2010 #10 Skrevet 19. oktober 2010 Spis pangasiusfisk!! EE..anbefaler ikke å spise så mye pangasius...det er mye antibiotikarester i denne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå