Gjest Deliah Skrevet 17. oktober 2010 #1 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg og kjæresten har bestemt oss for å kjøpe flybilletter/hotell som julegave (altså ekstra ferie), fordi vi begge trenger det. Vi har lyst å legge reisen til en litt spesiell anledning, og landet på rundt Valentines Day, altså i midten av februar. Lurer derfor på om noen kan anbefale et reisemål? Kriteriene er: - Det bør være varmt (gjerne så varmt at man kan bade i havet) - Helst ikke for langt unna (tenker da på pris) - Familievennlig sted (vi orker ikke festing etc. den uka vi skal bruke til å pleie oss selv) Håper noen kan hjelpe oss her
lykkeknotten Skrevet 17. oktober 2010 #3 Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Roma, eller Venezia! Romantiske byer. Edit: Så ikke at du ville reise i februar Endret 17. oktober 2010 av lykkeknotten
Lista Skrevet 17. oktober 2010 #4 Skrevet 17. oktober 2010 Roma, eller Venezia! Romantiske byer. Lite bading i Roma i februar gitt..
lykkeknotten Skrevet 17. oktober 2010 #5 Skrevet 17. oktober 2010 Lite bading i Roma i februar gitt.. Mulig. Har bare vært der på høsten. Fint er det der iallefall.
Gjest Deliah Skrevet 17. oktober 2010 #6 Skrevet 17. oktober 2010 Kanariøyene Trodde det var mye regn og få soltimer der i vinterhalvåret? Takk for tips - men det bør være et sted der det er varmt (temperatur over 20 grader), og gjerne mulighet til å bade i havet (sistnevnte er ikke et krav). Vi kan vurdere å dra i mars også.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #7 Skrevet 17. oktober 2010 Trodde det var mye regn og få soltimer der i vinterhalvåret? Takk for tips - men det bør være et sted der det er varmt (temperatur over 20 grader), og gjerne mulighet til å bade i havet (sistnevnte er ikke et krav). Vi kan vurdere å dra i mars også. Grand canaria skal være temmelig varmt året rundt. Vi vurderer å dra dit selv i februar eller mars. Det sto i hvertfall på nett at man var garantert 5-6 dager med sol der,pga regnet lite.
Independent_ Skrevet 17. oktober 2010 #8 Skrevet 17. oktober 2010 Sharm El Sheikh Jeg og kjæresten har vært mange steder i verden, men det er èn av topp tre over mest romantiske ferier vi har hatt
luca Skrevet 17. oktober 2010 #9 Skrevet 17. oktober 2010 Gran Canaria er eneste reisemålet i europa du kan regne med litt varme i februar, men badetemperaturen i havet er ikke akkurat fantastiske på den tiden av året. De fleste hotell har oppvarmede basseng så hvis det er godt nok så er Gran Canaria supert. Thailand kan du jo også få rimelige turer til, og der er det iallefall varm og godt Personlig hadde jeg droppa strand og paraplydrinker og reist til New York..... var der en uke med kjæresten min i vår og det var FANTASTISK.......
Gjest Deliah Skrevet 17. oktober 2010 #10 Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Gran Canaria er eneste reisemålet i europa du kan regne med litt varme i februar, men badetemperaturen i havet er ikke akkurat fantastiske på den tiden av året. De fleste hotell har oppvarmede basseng så hvis det er godt nok så er Gran Canaria supert. Thailand kan du jo også få rimelige turer til, og der er det iallefall varm og godt Personlig hadde jeg droppa strand og paraplydrinker og reist til New York..... var der en uke med kjæresten min i vår og det var FANTASTISK....... Enig i at NY er fantastisk, men jeg har vært der 3 ganger, og skal antakeligvis på jobbtur i løpet av høsten/vinteren. Var også i en annen storby i sommer, så jeg savner først og fremst sol og strand. Vi får se litt nærmere på Thailand, men Gran Canaria virker også fint. Endret 22. oktober 2010 av Deliah
Puserjenta Skrevet 18. oktober 2010 #11 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg hadde valgt Thailand hvis du har råd og tid. Bør hvertfall være uker. Vi var i Phuket i regnsesongen, og det er den beste ferien jeg har hatt. Billig og eksrem god mat, billig og superdeilig massasje (typ 30 kr for en time). vet mange ikke abefaler Phuket, men vi hadde det deilig fordet
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2010 #12 Skrevet 18. oktober 2010 kapp verde kanskje? ligger enda mer sør for kanariøyene så er vel varmere.
Gjest boblebrus Skrevet 18. oktober 2010 #13 Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Jeg husker jeg og familien dro til Gran Canaria for noen år siden i februar. Da var temperaturen helt perfekt, ca. 25C* Riktignok ikke de beste badetemperaturene i havet, men hvis du klarer deg med oppvarmet basseng er det supert! Var også der i marsmåned for et par år tilbake på et hotell for voksne (altså ingen barn under 14 eller noe sånt) og det kan virkelig anbefales dersom man drar sammen med kjæresten eller venner og virkelig bare vil slappe av og nyte sola uten å ha planer om festing og mas. Endret 18. oktober 2010 av boblebrus
Stinelin Skrevet 20. oktober 2010 #14 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg har vært på Gran Canaria i januar, og syntes været var behagelig. Sol hver dag, lå på stranda og badet, godt og varmt. På kvelden var det slik at det var godt med ei tynn jakke. Perfekt klima! Det som ikke var helt perfekt var at det var veldig kommersielt, turister overalt. Vi leide bil og kjørte rundt hele øya, det var veldig fint. Men de vanligste turiststedene der nede var travle og spekkfulle med dritings ungdom. Jeg var 21 og syntes det var altfor bråkete
Fiol Skrevet 21. oktober 2010 #15 Skrevet 21. oktober 2010 I Egypt og Kanariøyene er det så vidt over 20 grader i gjennomsnitt i februar, så jeg ville nok fort dratt til Thailand istedenfor å være uheldige med dårlig vær på en av de plassene. Er kjedelig å ha høye forventninger til varmt vær, også kommer man til en uke med regn. Jeg var på Tenerife i februar for et par år siden, og jeg synes nesten det var for kaldt til å bade.
Gjest Anjelika Skrevet 23. oktober 2010 #16 Skrevet 23. oktober 2010 Bare jeg som synes Gran Canaria er stygt, kjedelig og uromantisk? Jeg har vært der en del ganger siden det er det mest solsikre stedet å reise til for en rimelig penge på vinterstider, og det funker jo helt greit når man bare krever en strand, halvgod mat og san miguel. Men har du tid og penger så ville jeg definitivt dratt et sted med litt mer atmosfære og sjel, f eks Thailand.
Vibi Skrevet 24. oktober 2010 #17 Skrevet 24. oktober 2010 Bare jeg som synes Gran Canaria er stygt, kjedelig og uromantisk? Jeg har vært der en del ganger siden det er det mest solsikre stedet å reise til for en rimelig penge på vinterstider, og det funker jo helt greit når man bare krever en strand, halvgod mat og san miguel. Men har du tid og penger så ville jeg definitivt dratt et sted med litt mer atmosfære og sjel, f eks Thailand. helt enig. Kan ikke tenke meg et kjedeligere reisemål, hvertfall hvis du har vært litt rundt i verden. Jeg foreslår Dubai. Er det ikke shoppingfestival der i februar dessuten? Eller Jordan. Hvis du har flere uker til rådighet, og orker en lengre flytur er jo mulighetene uendelige. Thailand er nevnt, Vietnam, Filippinene, Malaysia. Eller du kan reise andre veien og se feks Brasil eller Cuba. Selv syns jeg at Rio er verdens vakreste by, hva med noen dager her, for så å ta bussen ned til den lille øya Ihla Grande og nyte resten av tiden på stranda?
backpacker Skrevet 23. november 2010 #18 Skrevet 23. november 2010 (endret) Cuba - definitivt! Go before its too late.. Castro forsvinner snart, og har en følelse av at Cuba blir forvandlet til et Las Vegas aktig mekka. Jeg var der i mars og det var et helt fantastisk! Her kan du kombinere kultur - Havana - med badeferie - Varadero. Kun 1,5/2 timer busstur i avstand. Det er virkelig det perfekte kjæreste-stedet! Muligheter for uteliv (annerledes enn hva vi er vant til) med salsa, liveband og danseoppvisninger tidligere på kvelden, der gjestene overtar dansegulvet senere. Ellers er det ikke så mye annet å gjøre enn å slappe av; gå rundt i byen, sløve på stranda - som konkurrerer med cancun om å være den fineste i karribien, bade, drikke mojitos, danse osv. Dette er en opplevelse verdt å få med seg God tur hvor enn dere drar! Endret 23. november 2010 av backpacker
caroprins Skrevet 25. november 2010 #19 Skrevet 25. november 2010 Hva med Florida. Orlando,Miami, Fort Laudedale eller Key West. Går også mange cruisturer derfra.
Glitnir Skrevet 25. november 2010 #20 Skrevet 25. november 2010 Dubai! Direktefly fra Gardermoen slik at reisetiden blir akseptabel, mye shopping, strand og basseng, spennende ny kultur, og passe varmt i februar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå