Gjest Helene_Mari Skrevet 18. oktober 2010 #21 Del Skrevet 18. oktober 2010 Ca 1400kr. Ang å sovne med dagslinser; grøss og gru hvor ubehagelig det er! Jeg endte opp med blodrøde øyne når jeg, en sjelden gang, sovnet med de - de er rett og slett som limt på øynene. Man må grave og grave for å få de ut! Men jeg merker ingen forskjell på disse jeg har nå og dagslinsene jeg hadde, utenom at det er greit å sovne med de - det er kun lommeboka som kjenner det. Jeg prøvde andre merker dagslinser, men jeg ble så tørr på øynene at det gjorde vondt. Og det er ikke så enkelt å gni dem ut av øynene. Jeg var kjemperedd for at jeg kom til å sløse masse penger på døgnlinser - for jeg var sikker på at jeg kom til å ødelegge de i løpet av et par dager, but no Kjøp øyedråper på apoteket. Sovner jeg med linsene så drypper jeg litt av det på det såre øyet og myker opp linsen før jeg forsiktig tar den ut. Har hørt det er farlig å ta av linser når de er så tørre og man har sovet med dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 18. oktober 2010 #22 Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Jeg bruker ukeslinser, Acuvue Oasys. Synes de er helt geniale, bruker de døgnet rundt i en uke, og de puster og fukter kjempebra også om natten. De koster ca 200 kroner på nett for 6 stk, altså for tre uker, det blir vel omtrent 3500 i året. Jeg har dog en venninne som bruker disse i 14 dager, men hun sover da uten linser. Hvis man bruker de slik blir det jo halv pris. Samtidig som det ikke er noen krise om man skulle sovne med dem. Endret 18. oktober 2010 av Alice i Eventyrland Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 18. oktober 2010 #23 Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Jeg betaler litt over 300 i mnd for mine. Billigere på nett. Ja, er det egentlig billigere? 300 x 12 = 3600. Koster de litt mer enn 300 blir det mer enn det. Jeg kjøper mine på Synsam i butikk og det koster 1800 for halvt års-pakke: 1800 + 1800 = 3600. Eller mente du kanskje at de kostet mindre enn 300 på nett? Endret 18. oktober 2010 av *Numi* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 18. oktober 2010 #24 Del Skrevet 18. oktober 2010 Jeg bruker også Acuvue Oasys; du kan (som nevnt) bruke dem i en uke i strekk, eller ta dem ut om kvelden. Da varer de i to uker. Disse er myke og behagelige, og jeg kjenner dem ikke selv om jeg blir trøtt. De er også mye lettere å håndtere enn tynne dagslinser. Dersom jeg av og til har behov for dagslinser, bruker jeg Acuvue Moist (tror jeg), men disse koster 400 kroner pr. måned dersom man bruker dem fast, og kjøper på nett. Tidligere brukte jeg Focus Dailies, som er superbillige, men de ble for tørre for øynene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sanmal Skrevet 18. oktober 2010 #25 Del Skrevet 18. oktober 2010 får man bytte inn de linsene man har igjen ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havtorn Skrevet 18. oktober 2010 #26 Del Skrevet 18. oktober 2010 Hadde ikke hatt på døgnlinser om natta, selv om det går. De puster godt med riktig stell - ta de av om kvelden, gni dem i 20 sek i håndflata med litt vann/linsevæske (for å få vekk øyedritt) og legg i friskt linsevann. La linseetuiet lufttørke hver dag, jeg pleier å skylle det i vann før jeg har i linsevæske om kvelden for å få vekk evt. småhår og støv. Greia er at linser oftest puster, men for mange puster de ikke nok. Hos meg endte det opp med at jeg begynte å danne blodårer på hornhinna grunnet for lite oksygen (er ikke blodårer der opprinnelig siden hornhinna får fuktighet gjennom tårekanaler og oksygen naturlig, men linser ble for tett). Så nå må jeg være fryktelig forsiktig når jeg bruker linser slik at ikke hornhinna blir desto mer tettet til av blodårer - de tømmes av seg selv når øyet får puste nok, men blodårene vil for alltid være der som "ghost veins" eller hva det nå het. Creepy ikke sant? *ler* Så jeg må ha gode linserutiner, og jeg bruker de linsene optikeren har som puster absolutt best og gir mest fuktighet - just in case. Det kan være noe lignende som er årsaken til at andre her inne føler at de reagerer på linser - at rutinene deres ikke er gode nok? Håper alt dette fjaset gir mening for noen i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 3. januar 2011 #27 Del Skrevet 3. januar 2011 Jeg brukte tidligere måendslinser, og har gått over til dagslinser - er veldig fornøyd med de. Sjelden jeg blir tørr på øynene. Bestiller forøvrig linsene mine på onestoplenses.com -- gode på pris! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå