Gå til innhold

Dublin eller Berlin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har tenkt meg til enten berlin eller dublin 16-21desember. Har store problemer med å velge en av de to, så jeg trenger litt hjelp.

De som har erfaringer fra disse byene. Hvilke av disse byene bør jeg velge og hvorfor?

Dette blir en lavbudsjett tur, så jeg håper på tips med tanke på det.

Det hadde vært fint hvis dere kunne tipse meg om:

Billig overnatting

Billig shopping

serverdigheter som er verdt å oppleve/få med seg

Billige restauranter

Hvor det er lurt å bo med tanke på avstand fra flyplass (shönefeldt-tyskland) og sentrum (ikke nødvendigvis hovedgata, men i nærheten av sentrale steder)

har også et spørsmål: er det noen som vet hvordan det er å overnatte på east seven hostel i berlin? erfaringer?

trenger et veldig veldig lavbudsjett hotell som er ok å være på i 5dager

Hvordan er været på denne tiden?

Annet info mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dublin er en fantastisk fin by! Vennlig atmosfære, mange hyggelige puber, handlegater, et flott sted! Har aldri vært i Berlin da, sikkert flott der også :)

Skrevet

To venninner har vært både i Dublin og Berlin, de drar tilbake til Dublin gang på gang, Berlin vil de ikke tilbake til. Du kan ikke ta feil med Dublin ihvertall :)

Gjest Sunshine22
Skrevet

Jeg vil virkelig anbefale Dublin:) Det er mye å oppleve og se i Dublin, både når det kommer til butikker, museum osv

Shoppingen er i hovedsak å finne i disse to gatene:

Grafton Street & Henry Street. Her finner du mange fine butikker som har priser for ulike budsjetter:) Dublin har også noen imponerende kjøpesenter, spør Turistkontoret:) ( husker ikke hva de het)

Billig overnatting finner du hos Days Inn Talbot Street. Dette stedet er helt greit hvis man ikke ønsker å bruke for mye penger på overnatting. Et dobbeltrom m bad har grei standard, vi bodde der i over en uke:) Vi var jo der for det meste bare for å sove allikevel. Gode senger da:)

Serverdigheter: Det finnes utrolig mange serverdigheter i Dublin, så uansett om man er interessert i historie, kunst eller hva man er interessert i, så finner man det meste her:)

TOPP 4 av serverdigheter som jeg mener man må få med seg i Dublin/nærområdet:

1.Guinness Storehouse: Bryggeriet til verdens beste øl, hvor man tilslutt ender opp i tårnbaren hvor et glass nytes til utsikten over byen:)

2:Dagstur til Glendalough: Dette er en tur for de som vil se det ekte Irland, med den vakre naturen:) Målet med turen er å besøke et sted der slaget om religion i landet fant sted. Vakkert tårn og kirkeruiner, og i nærheten ligger det en kjempefin turløype der du går til en fin innsjø:)

3.Temple Bar: koselig barområde som er typisk irsk:)

4. Dublin Castle: Imponerende slott:)

Kan ellers nevne :

Kilmainham Gaol: Gammelt fengsel med mye interessant historie:)

National Gallery of Ireland: Kunst i alle varianter for den som er interessert i det:)

St. Stephen's Green: Fin park:)

Håper dette er litt til hjelp:)

TIPS: Hvis du bestemmer deg for å reise til Dublin, sørg for å oppleve en irsk bar:) Skikkelig god steming, og irer, de er kjempehyggelig:) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...