Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i det siste begynt og lure på om kjæresten min er en psykopat. Jeg har skjekket litt rund på nettet og funnet ut at mange ting stemmer:

-Han blir sint for ingenting.

-Han har ingen skyldfølelse.

-Jeg føler at han ikke har respekt for meg.

-Han forlanger sex da han er kåt, selv om ikke jeg har lyst

-Han har drevet med narkotika og sittet i fengsel for ransforsøk.

-Han har ingen venner, og nesten ikke familie.

-Han vil ikke jobbe.

Jeg tok denne testen, fra mitt syn. Det ble 32 poeng.

Er han en psykopat??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett hva han scorer på en psykopat test høres han ut som en dust. Hvorfor er du sammen med han? Finn noen bedre!

Skrevet

Uansett hva han scorer på en psykopat test høres han ut som en dust. Hvorfor er du sammen med han? Finn noen bedre!

hahaha jævligt bra sagt, er enig

Skrevet

Vil ikke jobbe? Dump dusten. Hvorfor skal du være sammen med en lat fyr som ikke respekterer deg?

Skrevet

Er det ikke litt drøyt å kalle noen for dust selvom de har sittet inne for narkotika, ransforsøk, kanskje drept et par stykker som vi ikke vet om enda, snylter på samfunnet, null empati og truer til seg det han trenger? Synes kanskje du kunne bruke en litt annen ordbruk. Husk han er et menneske han også.

• Liker 4
Skrevet

Er det ikke litt drøyt å kalle noen for dust selvom de har sittet inne for narkotika, ransforsøk, kanskje drept et par stykker som vi ikke vet om enda, snylter på samfunnet, null empati og truer til seg det han trenger? Synes kanskje du kunne bruke en litt annen ordbruk. Husk han er et menneske han også.

Han har ikke sittet inne for narkotika da. Han truer seg heller ikke til det han trenger.

Skrevet

Han har ikke sittet inne for narkotika da. Han truer seg heller ikke til det han trenger.

At han har klart å lure seg unna straff både for narkotikaen og de eventuelle drapsofrene bare bekrefter påstanden min at det er en for drøy påstand å kalle fyren for en dust. Han har åpenbart talenter.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Slik jeg har forstått det er nesten ingen psykopater.

F.eks Hitler var nok en psykopat. Saddam Hussein var nok sikkert en psykopat. Når jeg tenker på en psykopat, tenker jeg på en person som f.eks dreper folk på groteske måter og får tilfredstillelse av det. Uten anger, eller skyldfølelse.

Jeg syns psykopat-begrepet blir slengt rundt som om nesten alle er det for tiden.

De færrste er faktisk psykopater.

Vanskelig for oss å si hva han er, men at han trolig sliter med noe kan trolig være tilfellet.

Han er ikke noe for deg rett og slett, og derfor burde du revurdere forholdet til han. Spesielt når han viser trekk der han ikke viser/føler skyldfølelse over ting en "normal" ville følt skyldfølelse over, etc.

Det med at han ikke jobber kan være latskap, og at du ønsker en som jobber er forståelig.

Endret av Sæzzy
  • Liker 3
Skrevet

Slik jeg har forstått det er nesten inge psykopater.

F.eks Hitler var en psykopat. Saddam Hussein var nok sikkert en psykopat. Når jeg tenker på en psykopat, tenker jeg på en person som f.eks dreper folk på groteske måter og får tilfredstillelse av det.

Jeg syns psykopat-begrepet blir slengt rundt som om nesten alle er det for tiden.

Vanskelig for oss å si hva han er, men at han trolig sliter med noe kan trolig være tilfellet.

Han er ikke noe for deg rett og slett, og derfor burde du revurdere forholdet til han. Spesielt når han viser trekk der han ikke viser/føler skyldfølelse over ting en "normal" ville følt skyldfølelse over, etc.

Det med at han ikke jobber kan være latskap, og at du ønsker en som jobber er forståelig.

Hitler var definitivt ikke en psykopat. Han var en vegetarianer og en venn av dyra. Han startet arbeidet med mange nasjonalparker også for å hjelpe dyra å overleve i industrialiseringa.

Men det finnes svært mange psykopater og veldig mange er det. Flere enn du aner. Rundt 2% av befolkningen regnes som pyskopater.

Skrevet

Slik jeg har forstått det er nesten inge psykopater.

F.eks Hitler var en psykopat. Saddam Hussein var nok sikkert en psykopat. Når jeg tenker på en psykopat, tenker jeg på en person som f.eks dreper folk på groteske måter og får tilfredstillelse av det.

Psychopater er jo som regel ikke Drapsmenn da. Er massevis av psychopater der ute som aldri har tatt et liv, men som gjør livet surt for sine nærmeste, Hørest mere ut som du tenker på Seriemordere, som ja, kan være psychopater og sosiopater også. Men og være en psychopat i seg selv, er ikke nokk til og være en Morder. Anbefaler og lese litt på http://www.trutv.com/library/crime/serial_killers/index.html en ganske interesang side. vist man finner slike ting fasinerendes

• Liker 1
Skrevet

At han har klart å lure seg unna straff både for narkotikaen og de eventuelle drapsofrene bare bekrefter påstanden min at det er en for drøy påstand å kalle fyren for en dust. Han har åpenbart talenter.

Hvor har du fått drap ifra?

Han er ikke voldelig på noen måter i hele tatt.

Narkotika, da tenker jeg på hash.

Skrevet

Hitler var definitivt ikke en psykopat. Han var en vegetarianer og en venn av dyra. Han startet arbeidet med mange nasjonalparker også for å hjelpe dyra å overleve i industrialiseringa.

Men det finnes svært mange psykopater og veldig mange er det. Flere enn du aner. Rundt 2% av befolkningen regnes som pyskopater.

Crazy and frightening - and real, in about 4 percent of the population.

Tallet jeg alltid har hørt så lenge jeg har lest om sosiopati, 3% på menn og 1 % kvinner.

Skrevet

Crazy and frightening - and real, in about 4 percent of the population.

Tallet jeg alltid har hørt så lenge jeg har lest om sosiopati, 3% på menn og 1 % kvinner.

Håper i fremtiden at man kan finne ut genkombinasjoner for psykopater på forhånd, slik at man kan ta tidlig abort for å hindre psykopater å komme til verden og sikre et best mulig samfunn for resten av oss.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Psychopater er jo som regel ikke Drapsmenn da. Er massevis av psychopater der ute som aldri har tatt et liv, men som gjør livet surt for sine nærmeste, Hørest mere ut som du tenker på Seriemordere, som ja, kan være psychopater og sosiopater også. Men og være en psychopat i seg selv, er ikke nokk til og være en Morder. Anbefaler og lese litt på http://www.trutv.com/library/crime/serial_killers/index.html en ganske interesang side. vist man finner slike ting fasinerendes

Jeg lurer.. Hva er forskjellen på en psykopat og en sosiopat? Jeg googler, og får inntrykk av at de begrepene sklir veldig i hverandre?

Jeg tror mange sliter med STORE problemer (de du snakker om, som har gjort livet til sine nærmeste surt), men jeg tror faktisk ikke at alle disse er psykopater.

Selvklart er noen det, men langt i fra alle som blir kalt en psykopat tror jeg er det...

Kalde, kyniske "vampyrer" med psykopatiske trekk, absolutt. Men en renspikka psykopat, tror jeg det skal litt til for å treffe på

Endret av Sæzzy
Skrevet

Ordet psykopat blir jo ikke brukt mer.

Det er mer at man stiller diagnoser innen personlighetsforstyrrelser.

Når det gjelder Hitler, om han var psykopat eller ikke, så er det et passe dårlig argument at han drev en zoologisk hage, syns jeg. Jeg ser mer på helheten av hva han har gjort (utryddelse av grupper, osv), og makten han øsnket å ha, uten at jeg kjenner han personlig. Men at han hadde en personlighetsforstyrrelse, så det holder er det vel ingen tvil om (jeg regner med at det du sa var en fleip).

Men hvor har du de to prosentene i fra?

I såfall syns jeg utrolig mange av dem befinner seg her i Norge, eller her på KG.

• Liker 1
Skrevet

For meg er en "psykotat" en som ikke har empati med andre. Det er det viktigste for meg; at man bryr seg om hverandre. Løgner, stjeling etc går ikke direkte ut over noen, men det å drite i om andre nære en lider og har det vondt uten å løfte ett øyelokk er for meg noe av det grusomste et menneske kan gjøre.

Skrevet

Løgner, stjeling etc går ikke direkte ut over noen,

Mener du virkelig dette?

• Liker 1
Skrevet

Bruke ordet psykopat blir jo litt drastisk, selvom han tydeligvis kan være litt av en idiot.

En psykopat har gjerne jobb, veldig godt likt av alle som ikke bor sammen med han/henne, de er som regel intelligente, har gode jobber osv osv.

Om man får et nært forhold til en psykopat så merker man det også. Den/de aller nærmeste er de som får gjennomgå. De kan ofte bruke fysisk vold, men psykisk mishandling er vel det de "liker" best.

De kan knekke psyken din før du selv innser hvor langt det har gått, og de som "overlever" et forhold med en psykopat blir gjerne selv ødelagt mentalt, altså de trenger ofte hjelp etterpå.

Og samtidig som dette skjer hjemme, så liker alle andre denne psykopaten. Alle syns at han/hun er en fantastisk person med et stort hjerte, med humor og har store problemer med å forstå at personen er psykopatisk dersom dette blir fortalt dem.

• Liker 2
Skrevet

Jeg så denne dokumentaren en gang, den tror jeg de fleste som tror de kjenner en psykopat burde se. Mannen filmen handler om har gjort diagnosen sin til et levebrød, og om jeg husker rett, lærer han bort sin hensynsløshet til hvitsnipp bedrifter via seminarer.

Han er også gift med en kvinne som han selv hevder å ikke elske, noe hun vet men allikevel holder på forholdet. I løpet av filmen snakker han med flere psykologer og blir gitt ihvertfall en psykopat-test.

http://documentaryheaven.com/i-psychopath/

Skrevet

Mener du virkelig dette?

Man dør da ikke av det...det er ikke engang sikkert man vet om det. Men jeg skal love deg at man kjenner det når noen i ens nærmeste ikke viser empati.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...