Nattesky Skrevet 17. oktober 2010 #1 Skrevet 17. oktober 2010 Hei! Jeg har fått store mengder med vevegarn i alle regnbuens farger. Problemet er bare at jeg ikke driver med veving, men derimot strikker mye. Har dere noen ideer til hva jeg kan strikke av det, eventuelt typer plagg det er mer eller mindre egnet til? Takk for all hjelp:)
hegejenta30 Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 Tipper det kan brukes til julekuler (søk på Arne og Carlos julekulebok), kunstrikk (duker og pynteting), pulsvarmere, vanter, lue, sminkepunger. vevgarn er jo ganske tynt om jeg ikke husker helt feil, så da må du nok bruke pinne nr 2 eller 2 1/2. Om det egner seg til klesplagg er jo også avhengig av hvor stivt/mykt garnet er. Ellers kan sikkert et google søk gi deg noen tips!
Zzyzx Skrevet 18. oktober 2010 #3 Skrevet 18. oktober 2010 Eller dobbelt garn og tykkere pinner. Jeg antar at dette er ren ubehandlet ull (unntatt fargingen) så da kan det toves også. Mye artig å lage da, tøfler, sitteunderlag, etc.
hegejenta30 Skrevet 18. oktober 2010 #4 Skrevet 18. oktober 2010 Eller dobbelt garn og tykkere pinner. Jeg antar at dette er ren ubehandlet ull (unntatt fargingen) så da kan det toves også. Mye artig å lage da, tøfler, sitteunderlag, etc. Dette hadde jeg ikke tenkt på! Om man velger toving er det jo bare fantasien som setter grenser for hva man kan lage!
hegejenta30 Skrevet 18. oktober 2010 #5 Skrevet 18. oktober 2010 (endret) dobbelt... Endret 18. oktober 2010 av hegejenta30
Nattesky Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 18. oktober 2010 Tusen takk for ideene! Kulekulene var interessante, har aldri sett det før. Har allerede begynt på et sjal med hullmønster, på pinne 3:) Har mye tynt garn, men også noe litt tykkere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå