Gå til innhold

Klær som ikke er jentete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på utkikk etter klær som ikke er jentete - feminine. Jeg er kvinne, men jeg liker ikke å gå i typiske kvinneklær. Bluser med blonder, bluser som er nedringet, genserer som er trange, syltynne armer på genserer, skjorter, bluser osv. Jeg liker ikke skinnyjeans, thights og slike ting.

Hvor kan jeg finne klær som er for kvinner, men som er maskuline?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man finner vel helt basis plagg hos de fleste forretningene?

Skrevet

Mange kjedebutikkar har sånne store jeansskjorter eller rutete skjorter no for tida i alle fall, pluss at eg stadig ser såkalla "boyfriend-jeans".

Gjest Consensio
Skrevet

Henger meg på denne tråden, da jeg ikke er noe særlig glad i å gå i feminine klær.

Skrevet

Jeg har kikket rundt på cubus, h&m, kappahl, osv. Men finner ikke så noe særlig der. Og det å finne seg en jeans som er litt baggy, som er synlig baggy er jo omtrent umulig.

Skrevet

Kjøp gutteklær!

Jeg mener det:) Kjenner ei som kjøpte baggy dongeri i gutteavdelingen. Hun er veldig slank og femi, og buksa kler henne supert!

P.S ikke sånn saggebukse, men vanlig litt løs.

Skrevet

Kjøp gutteklær!

Jeg mener det:) Kjenner ei som kjøpte baggy dongeri i gutteavdelingen. Hun er veldig slank og femi, og buksa kler henne supert!

P.S ikke sånn saggebukse, men vanlig litt løs.

Kanskje det.

Skrevet

Jeg rett og slett ELSKER Levis engineered/twisted jeansene. De er ikke utpreget feminine, men ser etter min mening bedre ut på jenter enn de gjør på gutter selv om de stort sett henger blant herre jeansene. Ser ganske bra ut kombinert med en flanell skjorte eller en hettegenser.

Skrevet

Jeg stjeler tråden litt.

Dersom man til vanlig bruker 44-46 i bukser, hva vil det tilsvare for herrebukser? Jeg forstår ikke de størrelsene som f.eks. Levi's bruker...

Skrevet

Hva med Carlings?

Skrevet

Carlings og Hm for ungdom har mye baggy klær har aldri sett en kjole der.

Skrevet

Ja, jeg mente at Carlings er veldig aktuelt.

Skrevet (endret)

Jeg stjeler tråden litt.

Dersom man til vanlig bruker 44-46 i bukser, hva vil det tilsvare for herrebukser? Jeg forstår ikke de størrelsene som f.eks. Levi's bruker...

Levi's kjøpes i tommer. f.eks 27/32 hvor det første indikerer størrelsen i livet og det andre indikerer lengden på beina. Ifølge tabellen til HM så er 44-46 omtrent 32-34" i livet, men dette varierer sannsynligvis fra merke til merke, så ta dette med en klype salt.

Endret av SmallTalk
Skrevet

Levi's kjøpes i tommer. f.eks 27/32 hvor det første indikerer størrelsen i livet og det andre indikerer lengden på beina. Ifølge tabellen til HM så er 44-46 omtrent 32-34" i livet, men dette varierer sannsynligvis fra merke til merke, så ta dette med en klype salt.

Så tekninsk sett vil jeg kunne måle livet, og dele det i tommer for å finne min størrelse? Eller er det slik med tommer at de størrelsene også varier som andre størelser (type L i en bukse tilsvarer M i en annen bukse)?

Skrevet

Jeg har vært borti at 30-tommers Levi's fra USA var MYE videre enn 30-tommers Levi's fra Norge. Det kommer an på snittet også. At 44-46 skal tilsvare 32-34 tommer i livet betyr at linningen på den modellen går rundt der du er aller tynnest, skulle jeg tro - sist jeg kjøpte H&M-olabukse med tommer trengte jeg 30" i linningen, og da brukte jeg størrelse 34/36... Den buksa hang lavt på hoftene.

Skrevet

Jeg bruker str 34-36 i bukser og har jeans i alt fra 26-30" i livet. Riktig nok bukser som er lave i livet og sitter nede på hoftene, men dette er grunnen til at jeg sa at man antageligvis kan ta målene fra HM med en klype salt.

Skrevet

Så tekninsk sett vil jeg kunne måle livet, og dele det i tommer for å finne min størrelse? Eller er det slik med tommer at de størrelsene også varier som andre størelser (type L i en bukse tilsvarer M i en annen bukse)?

De varierer dessverre like mye som alt annet. :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...