Gå til innhold

Skrive personlig brev når en søker jobb i H&M?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 20 år og har tenkt å søke jobb som butikkmedarbeider i H&M. Har skrevet søknad og CV, men på internettsidene deres fant jeg dette: "Legg alltid ved CV og et personlig brev for å gi oss et dekkende bilde av kvalifikasjonene dine når du søker jobb".

CV er jo greit nok, men hva vil personlig brev si? Jeg har ikke noe utdanning utover videregåande, så har liksom ikke så mye å referere til akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med personlig brev så mener de sikkert en søknad, evnt. en utfyllende CV. Skriv om hva du er opptatt av, interesser, hva du ønsker med jobben, hvorfor jobben passer for deg osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut ofra de mener at du skrive litt om deg selv, om du har noen hobbyer, annser deg selv som ryddig, god til å samarbeide, er selvstendig, ærlig osv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, takk for svar :) Nå har jeg skrevet endel om dette i søknad og CV, blant annet gjennom personlige egenskaper og nøkkelkvalifikasjoner. Blir det feil? Bør en legge ved bilde også? Har så og si aldri skrevet en skikkelig søknad før, for fikk min nåværende jobb gjennom kjente. Men har veldig lyst på denne jobben, da jeg har stor personlig interesse for klær, sko og mote, noe jeg også har nevnt i søknaden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

møt opp personlig, du får ikke jobben gjennom nettet. Ta med bilde, cv og søknad til selve butikken og spør etter dagligleder. DA husker de deg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

møt opp personlig, du får ikke jobben gjennom nettet. Ta med bilde, cv og søknad til selve butikken og spør etter dagligleder. DA husker de deg! ;)

Problemet er at butikken ikke er åpnet ennå.. Dette er på vestlandet og søknaden skal sendes til Oslo tydeligvis. Enten over mail eller brev. Har sendt over mail nå, så nå får det briste eller bære! Tror det er ganske mange studenter ute etter den jobben her, så får bare krysse fingrene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...