sophiaM Skrevet 17. oktober 2010 #1 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg sliter litt med huden for tiden. Har en del urenheter, arr osv. Tenkte å ta en tur til hudpleier, men lurte litt på hva gjør? Tar de hudanalyse først for så å gi deg en behandling? Må man komme tilbake flere ganger for å se resultater eller kan man fortsette hjemme? Er det veldig dyrt for en time/ flere timer? Er hudpleier og hudlege samme greia, eller hva gjør de forskjellig? Håper noen kan gi noen generelle svar om hudpleiere.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #2 Skrevet 17. oktober 2010 En hudlege som det høres ut som, en lege som er spesialisert seg på hudsykdommer og lignende. En hudpleier kan bare å behandle hud uten seriøse problemer med vanlige produkter. Hva som skjer kommer helt ann på hva du velger å få gjort hos hudpleieren. Selv drar jeg til hudpleier på ett spa for dyprens og massaje. De putter ikke noe på huden din før de spør litt spørsmål og finner ut hvilken hudtype du har. Jeg betaler 1000kr, men det er ett spa som nevnt. Vanlige hudpleiere tar vel 600-900kr tror jeg? En vanlig hudpleietime kan ikke gi deg mer enn noen produkter som kan hjelpe med å fjerne kviser og blekne litt på arrene over tid. For mer effektivitet må man ty til laser og hudleger. http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/hudpleier Hudleger har medisinstudie og spesialisering på baken.
Charlizi Skrevet 18. oktober 2010 #3 Skrevet 18. oktober 2010 Et tips om man har dårlig råd er å få time hos hudpleie elever hvis det er en slik skole i nærheten av der du bor.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #4 Skrevet 19. oktober 2010 Du har alltid Stovner VGS Hudpleie linja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå