Gå til innhold

Hvordan få tilbake treningsgløden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg startet i fjor høst på treningssenter og fikk skikkelig treningsgløden etter at jeg hadde solgt hesten og ikke lengre fikk "gratis" trening av den.

Løp masse og trente mange av Jillian Micaels sine dvd'r. Bestemte meg for å søke PHS og kom til opptak. løp utrolig mye og trente styrke.

men så i mai(opptaks datoen min var i juni) brøyt hele meg sammen, jeg klarte ikke spise = jeg hadde jo ikke noe overskudd til å trene. 35 kg benkpress har aldri vært noe problem, men nå greide jeg ikke halvparten en gang.

Var hos legen og alt jeg fikk beskjed om var at jeg måtte spise.. ja det skønte jeg selv.. men klarte bare ikke. Tror kanskje jeg trente alt for mye. dvs løp ca 5km til en mil, pluss enten en Jillian DVD på 1 time eller 20 min ca 5 - 6 dager i uka.

Skjønte jo at det ikke var noen vist å dra på opptaket. Men jeg vil så veldig gjerne prøve igjen.

Men treningsløden er helt vekk.. jeg har ikke tatt et løpesteg siden mai. Før var jeg nesten helt nazi mot meg selv,mens nå jeg får meg bare så vidt ut på gåtur.

Kjøpte valp sånn at jeg MÅ ut(ikke bare derfor da...)

Jeg har også lavtstoffskifte og sliter veldig med dette for tiden, kan det være noe der? men vil ikke bruke det som noen unnskyldning

Har noen et tips eller to??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke sitt å vent på at motivasjonen skal komme - skap den selv! Hopp i dèt, og ikke dvel så mye med hvor motivasjonen har tatt veien.

Skrevet

Det gjør jeg egentlig ikke heller.. prøver men hater det.

før likte jeg å løpe, nå orker jeg ikke starte å løpe en gang ( når jeg har kommi meg ut døra..)

Gjest Nanne70
Skrevet

Kan du prøve en annen treningsform som kanskje er litt mer lystbetont, f.eks. Zumba, aerobics eller annen form for dansebasert gruppetrening? Bare for å komme i gang?

Skrevet

Det gjør jeg egentlig ikke heller.. prøver men hater det.

før likte jeg å løpe, nå orker jeg ikke starte å løpe en gang ( når jeg har kommi meg ut døra..)

Hvem sier at du er nødt til å løpe? Det finnes mange forskjellige treningsmetoder. Det handler om å finne noe du trives med.

Skrevet

Hvem sier at du er nødt til å løpe? Det finnes mange forskjellige treningsmetoder. Det handler om å finne noe du trives med.

Vel det er en løpetest så det er jo en fordel å kunne greie den..

skal lese den bloggen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...