Gå til innhold

Kjøpe ny benkeplate til kjøkkenet fra Ikea

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal altså ha nye benkeplater på kjøkkenet, og tenkte vi skulle kjøpe plater i standardmål fra Ikea. De må imidlertid kappes, og mannen min mener at dette er noe man ikke kan gjøre selv med et pent resultat. Å bestille platene på mål vil koste mer enn dobbelt så mye, så jeg vil gjerne få det til. Vi har både stikksag, sirkelsag og håndsag.

Er det noen som har gjort dette og kan gi meg noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags plate? Heltre eller laminat? Heltre er enklere å kappe selv, siden man kan pusse vekk mye feilskjær. Vår bel kappet med håndsag, av alle ting. Laminat er vel litt verre, for da må man være noe mer nøyaktig i utgangspunktet.

Skrevet

Det glemte jeg å skrive, beklager!

Det er laminat, ja, derfor det er så vanskelig, sier min kjære. Men laminat må da også kunne pusses litt etterpå? Det følger med to kantlister, så de er jo laget for å kunne kappe selv... :klø:

Skrevet

Klart du kan kappe selv, men han har et poeng i at det kan være vanskelig å få det fint. Hvis det er rette linjer som skal kappes så ville jeg definitivt valgt sirkelsaga, stikksag er det for enkelt å skli ut med. Bølgete kant er ikke helt ønskelig. Funker ypperlig til å skjære ut hull til vasken og sånt, for der skjules kantene uansett.

Når det er sagt så hadde jeg kappet den selv og heller levd med det hvis det ble noen litt rare kanter. Iallfall hvis prisen er dobbel for å få Ikea til å gjøre det.

Skrevet

Hva med å sjekke om en møbelsnekker kan kutte den, evnt. en vidregående skole i nærheten?

Det gjorde vi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...