AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #1 Skrevet 17. oktober 2010 Kan man få arbeidsavklarings penger (aap) når man er psykisk syk og sliter med angst?! Jeg har sluttet i alle jobbene mine de sisste året får jeg klarer det ikkje, angsten bryter meg helt ned. i tilfelle, hvor mye får man i aap penger?!
Gjest Consensio Skrevet 17. oktober 2010 #2 Skrevet 17. oktober 2010 Ikke nødvendigvis. Du må nesten prate med din lege, sende inn en søknad og vente på svar. Før du får AAP, så må du nok til psykolog også. Hvor mye man får? 66% av inntekt, eller minstesats som er ca 11.oookr pr mnd før skatt, altså utbetalt ca 8-9 lapper.
^KinderMaxi^ Skrevet 17. oktober 2010 #3 Skrevet 17. oktober 2010 Man må vel ha legeerklæring fra lege og psykolig, ja. Det måtte ihvertfall jeg. Venter spent på svar
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #4 Skrevet 17. oktober 2010 Ok, men det er da ikke noe problem da Skal begynne å gå til min psykriater igjen nå neste uke, å håper nav kan hjelpe meg å dekke det får det er jammen ikke billig!
Gjest Consensio Skrevet 17. oktober 2010 #5 Skrevet 17. oktober 2010 Ja, du får vel krysse fingrene. Det er ikke sikkert de dekker dine timer hos psykiater.
^KinderMaxi^ Skrevet 17. oktober 2010 #6 Skrevet 17. oktober 2010 Ok, men det er da ikke noe problem da Skal begynne å gå til min psykriater igjen nå neste uke, å håper nav kan hjelpe meg å dekke det får det er jammen ikke billig! Kommer helt an på hva inntekten din er det. Men man skal ikke gå mange ganger før frikort kommer da Det hjelper mye.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #7 Skrevet 17. oktober 2010 Ja, jeg går hos en privat.... 700 kr timen... Men må jeg skaffe papirer fra forrige arvbeidsgiver får å se hvor mye jeg har tjent, eller går de gjennom via skattelistene ? Tenkte jeg skulle gå på nav kontoret i morgen.
^KinderMaxi^ Skrevet 17. oktober 2010 #8 Skrevet 17. oktober 2010 Nei, du må vel bare ta ut 3mnd kontoutskrift. Bare sånn at de får sett hva du tjener nå liksom.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #9 Skrevet 17. oktober 2010 Søk med en gang du får papirene du trenger! Du får nemlig ikke penger før 20 uker etter de har mottatt søknaden din, fant jeg ut...
Poppzy Skrevet 17. oktober 2010 #10 Skrevet 17. oktober 2010 Søk med en gang du får papirene du trenger! Du får nemlig ikke penger før 20 uker etter de har mottatt søknaden din, fant jeg ut... 20 uker!!! Er det riktig da? Fikk brev for 2 uker siden at mine sykepenger går ut snart og de måtte ha søknaden senest 8 uker før. Ellers kunne jeg bli uten penger en periode. Stemmer ikke med 20 uker det..
Gjest Consensio Skrevet 17. oktober 2010 #11 Skrevet 17. oktober 2010 Man må ikke ha vært sykemeldt og pengene blir utbetalt når søknaden er godkjent. Var slik for over 4 år siden og er slik i dag.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #12 Skrevet 17. oktober 2010 Ok. takk for svar Noen som vett ca behandlingstid? Og må jeg søke på ny om jeg flytter til en annen kommune?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #13 Skrevet 17. oktober 2010 Tingen er at jeg i morgen skulle møtt opp på et arbeidskurs via nav, har prøvd mannfoldige ganger men jeg klarer det ikke! så tenkte jeg skulle ta dette opp med min saksbehandler i morgen-
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #14 Skrevet 17. oktober 2010 Har ikke barn og er ikke under utdanning, hvordan kan jeg regne ut beløp?
Gjest Consensio Skrevet 17. oktober 2010 #15 Skrevet 17. oktober 2010 Da er det variasjon på hvilke informasjon en får fra NAV kontor til NAV kontor. Ja det er mulig. Jeg fikk AAP uten å ha vært sykemeldt en eneste dag iallefall, og det tok 3 uker fra søknaden var levert til at den ble godkjent, og litt over en uke etter det så var første innbetaling på min konto.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #16 Skrevet 17. oktober 2010 Ok hvordan regnar man hva man får utbetalt?
Snop Skrevet 17. oktober 2010 #17 Skrevet 17. oktober 2010 Ja, jeg går hos en privat.... 700 kr timen... Men må jeg skaffe papirer fra forrige arvbeidsgiver får å se hvor mye jeg har tjent, eller går de gjennom via skattelistene ? Tenkte jeg skulle gå på nav kontoret i morgen. De ser på ligningen din for de siste 3 årene og regner ut hvor mye du har tjent, og så får du 66% av det. 20 uker!!! Er det riktig da? Fikk brev for 2 uker siden at mine sykepenger går ut snart og de måtte ha søknaden senest 8 uker før. Ellers kunne jeg bli uten penger en periode. Stemmer ikke med 20 uker det.. Jeg leverte inn min søknad i mai og det rakk å bli september før jeg så ei krone.
Gjest Consensio Skrevet 17. oktober 2010 #18 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg leverte inn min søknad i mai og det rakk å bli september før jeg så ei krone. Ja, for noen kan det ta lengre tid. Betyr ikke at det skal være slik. Purret du på dem da?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #19 Skrevet 17. oktober 2010 men da fikk du jo ekstra utbetalt, si søkanden gjelder vell fra den dagen søknaden blir registrert?!
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #20 Skrevet 17. oktober 2010 fra de sisste 3 årene har jeg 259.000 i inntekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå