Gjest imli Skrevet 17. oktober 2010 #1 Skrevet 17. oktober 2010 Eg har typisk "damefasong" med smal midje, brede hofter og stor rumpe/lår. Dermed er det utruleg vanskeleg å finne bukser som passar i "vanlege" butikkar. Dei fleste kjedebutikkane lagar jo berre bukser til ungjenter/damer med smale hofter, liten rumpe og tynne lår... Kvar gong eg prøver bukser, må eg ha minst str 40 for å få den over lår og rumpe, men då blir den alltid for stor i live, uansett om den er høg eller middels høg i livet (lavt liv kan eg berre glemme ). Dei einaste plassane dei har bukser som passar, er slike butikkar som damer 50+ handlar i... Og då er det ikkje alltid snitt og stil appelerar til meg som er 25 Så då blir spørsmålet - kor handlar andre kvinner med slik kroppsform buksene sine? Helst ein plass det ikkje er altfor dyrt...
sanmal Skrevet 17. oktober 2010 #2 Skrevet 17. oktober 2010 Tror kappahl er flinke til å ha sånne bukser , Ellos har også noen :-) Jeg sliter selv med å finne bukser som er lang nok i beina, må ha 85 cm og det er det snart ingen som har, kun ellos som jeg vet om :-(
megvera Skrevet 17. oktober 2010 #3 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg bruker stort sett tights, de passer og det ser bra ut med lang genser/kjole/topp over...
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #4 Skrevet 17. oktober 2010 Ei veninne kjøpte jeans med fasong curvy på carlings. Tror det var merke lee.
SmallTalk Skrevet 17. oktober 2010 #5 Skrevet 17. oktober 2010 Lee har plass til rumpe og lår, men de er ikke akkurat billige. Ligger jevnt over på rundt tusenlappen. Imli: Har du prøvd B-young? Jeg mener at de har bukser med "damefasong". I tillegg så tror jeg at Kappahl har fått inn en serie for damer med rumpe og lår.
Gjest Blondie65 Skrevet 17. oktober 2010 #6 Skrevet 17. oktober 2010 Lindex har også dette - fordelen med Lindex er at de har justerbar linning på noen av buksene sine. KappAhl har forøvrig noen ganske fine jeans tights for tiden - verdt å sjekke.
Gjest imli Skrevet 17. oktober 2010 #7 Skrevet 17. oktober 2010 Takk for tips! Er ikkje alle desse butikkane som er i nærleiken her, men KappAhl og Lindex har me i alle fall Fann ei bukse på Lindex ein gong, men den er snart utslitt etter flittig bruk fordi eg stort sett berre har den... Pluss eit par til som sit litt sånn "tja". Går mykje i skjørt...
juliane Skrevet 17. oktober 2010 #8 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg har stor rumpe, smalere midje og er til og med litt svai, så de fleste bukser jeg får over rumpa er altfor store i livet, og rumpa faller ut. Har ikke kjøpt bukser på mange år, men kapitulert og kun gått i skjørt. Men, nå har jeg funnet en bukse som passer meg, til 199 kr på Cubus! Den heter Friday Jeans tror jeg, kommer i flere farger i tillegg til vanlig blåfarge og svart. Den er passe høy og ettersittende i livet, hurra!
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #10 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg har samme passform som deg og er atpåtil 180 cm høy, likevel finner jeg bukser både på hm og cubus Min siste favorittbukse er hm sin super squin, den har masse stretch og jeg slipper at buksa blir for stor rundt livet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå