Gå til innhold

Frustrerende bosituasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_sunglasses
Skrevet (endret)

Hei.

Trenger et sted å lufte frustrasjonen min.

Ifjor flyttet jeg til en kjellerleilighet, og kom meg med et skrik gjennom vinteren (hadde det ikke vært varmegulv på badet og i gangen, ville jeg ha frosset til is). Kontaktet huseier, som lovde at vinduer og utgangsdør ville bli skiftet når været ble varmere. Greit nok.

Så gikk noen måneder, og soverrommet ble utsatt for fukt. Vann rant fra veggene, graving ble iverksattgang nesten umiddelbart - men det tok minst tre-fire uker og en del sms'er til huseier før jeg hadde et soverom igjen. Sov i stua iløpet av denne tiden. Betalte 1000 kr mindre i husleie denne måneden.

Et par mnd senere skjedde imidlertid det samme igjen, og huseier lovde da å grave opp igjen. Nå har det gått to måneder, og ingenting skjer. Huseier har mange prosjekter gående også, så jeg forstår at det blir mye for ham - men dette skal da ikke gå utover meg? :sukk:

Han begynner å virke litt irritert nå, og kanskje han ikke lengre bryr seg om jeg flytter. Tidligere ville han sørge for å finne gode løsninger.

Huseieren er veldig hyggelig ellers, så det gjør det hele litt ekstra vanskelig syns jeg. Jeg blir utålmodig og sliten av alt dette styret, og går rundt og tenker hele tiden på hvordan jeg skal løse dette her, og hva jeg må gjøre.

Huseier mener at trekken ikke er et faktum, men det er jo jeg som bor her - jeg kjenner da at det er kaldt. :forvirret:

Jeg har prøvd hardt i flere måneder å finne en annen leilighet, men det er svært vanskelig å finne noe som passer meg og min økonomi. Skulle gjerne ha kjøpt noe eget, men har ikke fast jobb - ennå... :frown:

Endret av sunglasses
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oops PAss PÅ!!!

Det er helsefarlig å bo i en leilighet med fuktskader, spesielt om du også fryser mye.

Jeg ble drittsyk av å bo i et hus med mye fukt, og 5 år etter er jeg ikke frisk!

Jeg fikk ørebetennelse og fikk svimmelhetsanfall,kastet opp som en gris..Ble innlagt og måtte etterhvert flytte ut ved desperate tiltak!

Skrevet

Fukt må huseier fikse opp i, men at det er kaldt og du fryser, ja det er faktisk ikke hams problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...