Gå til innhold

Gave til gutt på 1,5 år og jente på 9 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er en god gave å gi til en gutt på 1,5 år for ca 400 kr.

Og hva med ei jente på ca 9 mnd.

Jeg aner ikke hva de leker med i den alderen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spør foreldrene

Skrevet

Til gutten: Traktor,biler og andre kjøretøy. Duplo klosser. Dyre figurer .. Ja er jo så masse! :) Hehe.. men er jo forskjellig hva barn liker da,men disse tinga elska hvertfall sønnen min når han var på den alderen!

Til jenta: klær.. Fisher price leker,er kjempe masse å velge mellom der,så du finner helt sikkert noe som faller i smak..

Går jo ann å spørre de i butikken også,de vet nok hva som faller i smak hos de små :) Lykke til..

Fortell gjerne hva du endte opp med,for nå ble jeg nysgjerrig :P

Skrevet

1,5 år: Stable leker. Altså, klosser som kan stables, duplo etc. Bøker. Leker med lys/lyd. Biler etc. Kjøp gjerne leker som er merket med 2år..

9mndr: Drømmehagen-ting? Bøker, bamser, "mobiltlf", leker med lyd/lys etc. (De er som regel over rangle-stadiet) Sats på leker merket med 1år..

Skrevet

spør foreldrene

Har gjort det. Jentas foreldre var usikre og guttens foreldre ønsket seg noe til 1500 kr så det er uaktuelt.

Er det noen merker som er bedre enn andre?

Litt merke folk dette :sjenert:

Skrevet

Gutten min fikk puslespill til jul i fjor, da var han 1,5 år. Det var en kjempehit. Det aller gøyeste var et som laget lyd når du la brikkene på plass, ala dette. Ellers begynte duplo å bli interessant, spesielt de pakkene som inneholdt biler og/eller dyr.

Gutten min har alltid vært glad i bøker, der har du masse å velge mellom.

Men stort sett det meste som var enten med hjul eller dyr falt i smak :)

Jenta vår er litt eldre nå, 10,5 mnd. Men veldig enig med de over. Fisher price har masse bra. Lyd og lys er veldig interessant. Vi har en mobiltelefon fra FP som hun liker godt å trykke på, ellers fant hun denne når vi hentet storebror i barnehagen en dag. Var veldig populært.

Skrevet

Denne har vert en slager blandt ungene familien min har hatt med å gjøre opp igjennom åra. Både gutter og jenter. Kan faktisk passe litt til begge sånn aldersmessig vil jeg tro.

Shape-O® Toy

Hva med noen skikkelige sko? Gjerne innesko. Kan være greit å ha god støtte på små føtter som skal lære/akkurat har lært å gå.

Skrevet

Jeg har tvillinger på 1,5 år og de leker med sparkebil, duplo, stabletårn, biler etc.

Anbefaler feks bondegården eller garasjen fra Fisher Price i Little People, eller en kasse med Duplo til gutten.

9 mnd, da anbefaler jeg babyleker ala aktivitetsbrett med masse knapper og funskjoner eller ulltøy til vinteren, feks Joha ullfleece dress (koster ca 400)

Skrevet

Jeg kom på et par ting jeg ønsker meg til snuppa. Et bord ala dette her, du finner det kanskje litt billigere andre steder. Det var en stor hit på barseltreff her, fint når de skal begynne å reise seg.

Gåvogn er også fint når de blir litt større :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...