Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2002 #1 Skrevet 4. mai 2002 Denne hører hjemme litt her og litt på graviditet. Jeg skriver den her jeg siden det er noen som er gravide som skal gifte seg også, eller som har vært gjennom det samme før. Jeg er en prøver og vet jo ikke når graviditeten evt skulle inntreffe. Forloveren min vet at jeg har sluttet på p-pilla, men jeg vil ikke at andre skal vite at vi er prøvere. Jeg kan jo ikke ta en test hver dag heller. Og det ville sett litt dumt ut å ta en test i hui og hast når jeg blir hentet til utdrikningslaget. Jeg er heldigvis en person som drikker lite og fester sjeldent, men det hadde sett "dumt" ut om jeg ikke drakk i det hele tatt i mitt eget utdrikningslag med folk som ikke skal vite at jeg prøver å bli gravid. Er det "farlig" å drikke litt på dette laget hvis jeg skulle vært gravid? Jeg vet jo ikke når dette laget skal være, men jeg vet at jeg er ikke gravid nå. Men alt er relativt. Hva skal jeg gjøre? Hva burde jeg gjøre?
CecilieB Skrevet 4. mai 2002 #2 Skrevet 4. mai 2002 Jeg drikker lite og det vet vennene mine. De hadde ikke reagert på om jeg ikke drakk noe i det hele tatt. 12
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2002 #3 Skrevet 4. mai 2002 Drikk og kos deg. Tenk på alle de som har tatt seg en fest uten å vite at de er gravide. Litt vin er ikke farlig. Du må ikke være helt hysterisk. Det kan jo gå laaang tid før du blir gravid. Da kan du jo aldri gjøre noen ting da, fordi du går rundt og venter på at du skal bli gravid!
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2002 #4 Skrevet 4. mai 2002 hmmm, men jeg spurte akkurat om prøving og alkohol her inne og fikk beskjed om at all litteratur sa at om man prøvde å bli gravid skulle man oppføre seg som om man var det? vil forresten en test vise det med en gang om du ble gravid for eksempel i går kveld?
Nephilia Skrevet 4. mai 2002 #5 Skrevet 4. mai 2002 For det første: Jeg leste for ikke så lenge siden at å drikke før en vet at en er gravid (man merker jo som oftest det iløpet av to-tre uker) er IKKE skadelig for barnet. Etter den tiden er ALL alkohol skadelig for barnet!!! Selv om det bare er ett glass vin. Nyere forsking viser det. Siden du prøver å bli gravid, vil du jo merke det ganske raskt om du er det, så da vil jeg ikke bekymre meg for mye om utdrikningslaget. Men ettersom venninnene dine vet at du ikke drikker så mye, kan du jo holde deg i den leia. Og forloveren din vet det jo, så da kan du jo snakke med henne, slik at hun ikke legger opp til et alvorlig fyllekallas. Til anonym over: Når det gjelder graviditetstester, så vil de ikke gi sikkert resultat før etter første menstruasjonsdag. Men gud så kjekt det hadde vært å fått vite dagen etter om en var gravid 12
Havfruen Skrevet 4. mai 2002 #6 Skrevet 4. mai 2002 Tror ikke at du trenger å bekymre deg. Den første tida av graviditeten er det ingen forbindelse mellom deg og barnet. Det er derfor ingen grunn til at du ikke skal kunne drikke dersom graviditeten er helt "fersk".
Fakse Skrevet 4. mai 2002 #7 Skrevet 4. mai 2002 Kanskje du burde slutte å prøve akkurat nå før bryllupet, så slipper du å bekymre deg? Dere kan jo bruke kondom i en periode på en måned eller to, for slik hast har det vel ikke å bli gravid? En ting er at du slipper å bekymre deg for dette, og en annen ting er at "nygravide" ofte ikke er i verdens beste form. Man vil jo ikke risikere å måtte springe på do for å spy under vielsen og bryllupsmiddagen heller...12
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2002 #8 Skrevet 4. mai 2002 Heisann, må være anonym i dag fordi vi er i samme båt. Prøver å bli gravid nå, og har ikke mulighet til å utsette det. Alle venninnene maser om utdrikningslag, men jeg har sagt at jeg ikke vil ha det... Drikker og fester svært lite, med det er jo litt vanskelig allikevel. Hadde vært verdens deiligste nyhet å fortelle i bryllupet. Jeg vil i hvert fall ikke delta i et fyllekalas nå, for det er jo det utdrikningslag er... Er det noen som har noen gode forslag på hvordan jeg skal bevare hemmeligheten? Hilsen meg.
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2002 #9 Skrevet 5. mai 2002 On 2002-05-04 23:16, anonym wrote: Heisann, må være anonym i dag fordi vi er i samme båt. Prøver å bli gravid nå, og har ikke mulighet til å utsette det. Alle venninnene maser om utdrikningslag, men jeg har sagt at jeg ikke vil ha det... Drikker og fester svært lite, med det er jo litt vanskelig allikevel. Hadde vært verdens deiligste nyhet å fortelle i bryllupet. Jeg vil i hvert fall ikke delta i et fyllekalas nå, for det er jo det utdrikningslag er... Er det noen som har noen gode forslag på hvordan jeg skal bevare hemmeligheten? Hilsen meg. Hei, jeg har det akkurat likt selv, bare at vi nå har prøvd i over to år, og er for tiden igang med vårt andre prøverørsforsøk. Og dersom det klaffer, vil jeg være 9 uker på vei i bryllupet Så jeg skjønner hva du mener. Nå har jeg vært så "heldig" at jeg oppi alt dette hatt en operasjon i magen, som jeg bruker som unnskyldning for ikke å kunne drikke (hvilket egentlig ikke har noe å si...) Forloveren min vet alt dette, så dermed vet jeg at hun ikke vil presse meg til å drikke. En unnskyldning du kanskje kan bruke, er at du går på pennicillin/antibiotika. Bare pass på at du har en skikkelig unnskylding for at du går på det... Men jeg råder deg til å snakke med forloveren din, slik at hun kan legge opp dagen til det beste for deg, dermed kan du unngå det store fyllekallaset. Klem fra fast bruker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå