AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #1 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg synes det er så rart med de som sier det er egoistisk og ikke få barn. Fordi om noen velger å ikke får barn så skal de liksom være svært selvopptatte.. De jeg kjenner som har valgt og ikke få barn er de minst egoistiske menneskene jeg kjenner.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #2 Skrevet 17. oktober 2010 Det er ikke egoistisk å ikke overbefolke jorden med enda mere forbrukere
Gjest Dhanu Skrevet 17. oktober 2010 #3 Skrevet 17. oktober 2010 Det fins vel egoister blant både barnløse og foreldre, vil jeg tro. Kan ikke se hva egoisme har med valget barn/ikke barn å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #4 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg synes det er så rart med de som sier det er egoistisk og ikke få barn. Fordi om noen velger å ikke får barn så skal de liksom være svært selvopptatte.. De jeg kjenner som har valgt og ikke få barn er de minst egoistiske menneskene jeg kjenner. Det handler vel mer om at de som ikke velger å få barn fører til at samfunnet kollapser fordi de ikke jobber når de er eldre, men er avhengig av at andre har fått barn slik at samfunnet kan gå rundt.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #5 Skrevet 17. oktober 2010 Det handler vel mer om at de som ikke velger å få barn fører til at samfunnet kollapser fordi de ikke jobber når de er eldre, men er avhengig av at andre har fått barn slik at samfunnet kan gå rundt. Nei for det koster jo sammfunnet utrolig mye og ha barn også. Barnhage skole fødselspermisjon sykedager osv osv
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #6 Skrevet 17. oktober 2010 Det er egoistisk å velge bort barn. Det er egoistisk å velge å få barn. Enkelt og greit.
Gjest BabyBlue Skrevet 17. oktober 2010 #7 Skrevet 17. oktober 2010 Om man velger å få barn eller ikke har ikke noe med egoisme å gjøre etter min mening... Men det verste jeg vet er sånne hovne trebarnsmødre som ser ned på folk som er frivillig barnløse. I dagens samfunn burde det være lov å ta slike valg uten å bli møtt med fordommer Hvis folk er så bekymret for eldrebølgen kan de reprodusere så mye de vil for min del. Men jeg er ikke redd for noe slikt... Mammaene her på forumet ser jo etter "spirer" så det hyler etter, så etter hva jeg har sett er det ingen grunn til bekymring
Meridian Skrevet 17. oktober 2010 #8 Skrevet 17. oktober 2010 Ja, alle mennesker er egoistiske. Det ligger i våres natur. Hadde vi ikke vært egoistiske, så hadde vi ikke tatt valg i livet. Det er like egoistisk å få barn og ikke å få barn, slik som det er like egoistisk å møte den rette som å leve alene.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #9 Skrevet 17. oktober 2010 Det er egoistisk å velge bort barn. Hva er egoistisk med å vege bort barn?
Gjest BabyBlue Skrevet 17. oktober 2010 #10 Skrevet 17. oktober 2010 Hva er egoistisk med å vege bort barn? Tror hun ville frem til at alt man velger blir sett på som egoistisk av en eller annen person uansett hvor mye man vrir og vender på det. Skal alltid være en hysterisk mamma som åpner kjeften og griner om bitre barnløse. På samme måte som frivillig barnløse sitter å maser på mødre og bitcher om at ammetåken har gått til hodet på de
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #11 Skrevet 17. oktober 2010 Ja, alle mennesker er egoistiske. Det ligger i våres natur. Hadde vi ikke vært egoistiske, så hadde vi ikke tatt valg i livet. Det er like egoistisk å få barn og ikke å få barn, slik som det er like egoistisk å møte den rette som å leve alene. Min beste venninne valgte og ikke få barn men å hjelpe barn som ikke har det så greit istedenfor jeg ser ikke noe egoistisk med det. Og jeg ser heller ikke noe egoistisk ved å velge og ikke få barn. Kan noen hjelpe meg med å se hva som er egoistisk? For jeg synes bare det er egoistisk å få egene barn
Gjest BabyBlue Skrevet 17. oktober 2010 #12 Skrevet 17. oktober 2010 Selvfølgelig er det egoistisk å få egne barn: det er jo ikke en menneskerett akkurat. På samme måte som det er egoistisk å kjøpe seg en sjokoladeplate når barn i afrika sulter i hjel. Men det er naturlig for menneskene å få barn: det ligger printet inni oss. Helt fra vi er tenåringer ser vi underbevisst etter partnere som er best mulig egnet til å få barn med. Det eneste som gjør at vi ikke får barn er fri vilje og følelsen av at andre ting er viktigere.
Rødtoppen86 Skrevet 17. oktober 2010 #13 Skrevet 17. oktober 2010 Det er vel mer egoistisk å få barn, enn å ikke få. Man får jo barn fordi man ønsker en liten en. Men det er dumt å bruke et slikt ord om det å velge å få barn eller ikke. Jeg synes ikke det passer seg i en slik sammenheng.
Meridian Skrevet 17. oktober 2010 #14 Skrevet 17. oktober 2010 Min beste venninne valgte og ikke få barn men å hjelpe barn som ikke har det så greit istedenfor jeg ser ikke noe egoistisk med det. Og jeg ser heller ikke noe egoistisk ved å velge og ikke få barn. Kan noen hjelpe meg med å se hva som er egoistisk? For jeg synes bare det er egoistisk å få egene barn Det jeg mener er at alle mennesker har et ego inni seg. Det er dette som gjør at vi velger noen ting fremfor noe annet. Det er bra å være litt egoistisk, for hver og en skal ha det bra i livet sitt. Det er ikke bra å være FOR egoistisk, ei heller å ikke være egoistisk for da utsletter man seg selv.
SummerJoy Skrevet 17. oktober 2010 #15 Skrevet 17. oktober 2010 Hvorfor henge seg opp i ting som dette? Om det er egoistisk eller ikke, hva så? Er det så forferdelig å være litt egoistisk da? Så lenge man gjør sitt beste for å være en god person, så er det da lov å være litt egoistisk også. Om noen syns jeg er egoistisk fordi jeg har valgt å få barn så d*iter jeg i det for å si det rett ut.
Gjest Blondie65 Skrevet 17. oktober 2010 #16 Skrevet 17. oktober 2010 Om man velger å få barn eller ikke har ikke noe med egoisme å gjøre etter min mening... Men det verste jeg vet er sånne hovne trebarnsmødre som ser ned på folk som er frivillig barnløse. I dagens samfunn burde det være lov å ta slike valg uten å bli møtt med fordommer Det er ikke bare frivillig barnløshet enkelte ser ned på dessverre. Man får også stadig høre hvor lite kvinnelig en er og at en blir en byrde for samfunnet (ref. tidlig i denne tråden) fordi en ikke har barn. Og da skilles det ikke mellom frivillighet og ufrivillighet. At de barnløse jobber uten å hente ut svangerskapspermisjons penger og ekstra sykepenger for barnepass er visst helt glemt også når man snakker om manglende bidrag.
Gjest Pia Skrevet 17. oktober 2010 #17 Skrevet 17. oktober 2010 Hvorfor henge seg opp i ting som dette? Om det er egoistisk eller ikke, hva så? Er det så forferdelig å være litt egoistisk da? Så lenge man gjør sitt beste for å være en god person, så er det da lov å være litt egoistisk også. Om noen syns jeg er egoistisk fordi jeg har valgt å få barn så d*iter jeg i det for å si det rett ut. Hva synes du er egoistisk med å ikke få barn?
SummerJoy Skrevet 17. oktober 2010 #18 Skrevet 17. oktober 2010 Hva synes du er egoistisk med å ikke få barn? syns ikke det....
Ciara Skrevet 17. oktober 2010 #19 Skrevet 17. oktober 2010 Det er egoistisk å velge bort barn. Det er egoistisk å velge å få barn. Enkelt og greit. Helt enig.
Djungelvrål Skrevet 17. oktober 2010 #20 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg har frivillig valgt å ikke få flere barn, har en sønn fra før. Samboeren min har ikke barn men har lyst på. Er vel superegoist jeg da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå