Fanta Exotic Skrevet 17. oktober 2010 #1 Skrevet 17. oktober 2010 Samboer og jeg har en liten pusejente på rundt 4-5 mnd. Helt siden vi fikk henne har hun hatt elendig balanse. Hun kan gå på kanten av sofaen og plutselig bare dette ned på gulvet, og hvis vi kommer borti henne mens hun er på bordet e.l så hender det at hun bare deiser ned på gulvet. Det er jo aldri langt ned, og det ser ikke ut som hun tar skade av det, men jeg syns det er litt rart. Hun er det 5. katten jeg har hatt, og har aldri opplevd noe lignende tidligere. Mamma mente hun kanskje hadde en liten hjerneskade som gjør at hun er sånn... Er det noen som har opplevd noe lignende eller vet hva det kan være?
Fanta Exotic Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. oktober 2010 Dyrlegen jeg var hos nå for vaksinasjon er så kort og sur hele tiden. Hun sier bare at alt er normalt uansett hva jeg spør om.. Virker som hun bare vil gjøre ting/svare på spørsmål som handler om det jeg har bestilt time for (som for denne gangen var vaksinasjon). Virker som hun vil jeg skal gå hjem og bestille en ny time dagen etter hvor jeg spør om dette her, så hun får mer penger.. Tror kanskje jeg må finne en ny dyrlege.. Men før jeg snakker med en annen, er det noen her som vet hva det kan være?
Gjest Opus Skrevet 17. oktober 2010 #4 Skrevet 17. oktober 2010 Gamle pusen min hadde elendig balanse, viste seg at han hadde haleknekk og at det førte til det. Har du kjent på halen til pus om den er normal? Ville tatt turen til (en annen) dyrlege hvis det ikke bedrer seg etterhvert. Den er fortsatt liten, er ikke unormalt at små pusekatter har dårlig balanse
Fanta Exotic Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 17. oktober 2010 Takk for svar Opus Jeg tenker også at det har noe med alderen hennes og gjøre, og kanskje bedrer seg etterhvert. Men syns det er litt rart at det ikke har blitt noe bedre etter over 1 mnd, men jeg skal se hvordan det blir etterhvert.. Skal selvfølgelig oppsøke en annen dyrlege, for hun jeg var oss var ikke slik jeg syns en dyrlege skal være.. Kjente på halen hennes nå, og den kjennes helt normal ut.
Gjest Opus Skrevet 17. oktober 2010 #6 Skrevet 17. oktober 2010 Øvelse gjør mester vet du, så det vil nok gå seg til hvis pus er frisk Har hatt noen kattunger som har hatt dårlig balanse, men som blir like flinke som line-dansere etterhvert som de blir eldre. Bra halen er normal i hvertfall, det vil mest sansynligvis gå seg til, men ville tatt en sjekk hvis det ikke bedrer seg i løpet av noen uker
Puma Skrevet 17. oktober 2010 #7 Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Jeg tror nok pusen din er helt normal. 5-6 mnd gamle kattunger er tenåringer. De vokser fort og hodet klarer ikke helt å følge med på hvor lange føtter og hale er. Dermed får de dårligere balanse. De blir rett og slett veldig klumsete. Jeg hadde en slik pus, han var nesten helt håpløs frem til han var ca 1,5 år. Han rev ned ting, ramla av sofa, bord og benker. Og hadde problemer med å bedømme avstander, så det hendte seg både titt og ofte at han bomma på det han skulle hoppe på. Men som voksen var han både elegant og en veldig god jeger. :rødme: Når det gjelder veterinæren din, virker det som at hun er veldig uengasjert. Jeg ville nok ha funnet meg en ny en. Det kjennes så mye tryggere, når man får følelsen av at veterinæren bryr seg. Edit: Leif Endret 17. oktober 2010 av Puma
Fanta Exotic Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 17. oktober 2010 Takk for svar! Ja, jeg skal finne meg en ny veterinær. Tok henne bare nå fordi hun var nærmest, men skjønt at det ikke var noe smart.. Virker som hun rett og slett er drittlei jobben sin.. Men skal se hvordan det går med lillepus:) Utifra det jeg har lest nå, så kan jeg ta det med knakende ro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå