Gå til innhold

Hva spiser dere på nyttårsaften ?


manji

Hva spiser dere på nyttårsaften?  

2 stemmer

  1. 1. Hva spiser dere på nyttårsaften?

    • Ribbe
      3
    • Lutefisk
      1
    • Pinnekjøtt
      11
    • Kalkun
      38
    • Annet...
      5
    • Har ikke tradisjon på det...
      13


Anbefalte innlegg

Det går jo en poll på hva folk spiser om julaften. Da tenkte jeg at det var på sin plass å sette i gang en poll på hva dere spiser på nyttårsaften. Det er ikke like tradisjonspreget, men det er uansett mange som fører tradisjon der og.

Hva med dere?

Selv så spiser familien min ribbe på julaften.

... og kalkun på nyttårsaften.

Romjula består bare av fiskemåltid

(... manji er veldig glad i fisk ...) :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Hjemmefra er jeg vant til pinnekjøtt.

Min samboer er vant til kalkun, så for oss er det annethvert år, ettersom vi (hittil i alle fall) feirer nyttår hos dem annen hver gang (nyttår hos dem vi ikke er hos i jula)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det varierer egentlig veldig. Det kommer helt an på hvem som er samlet på julaften og hva som blir spist da. Er min slekt og min manns slekt samlet blir det kalkun, men er det kun meg og min manns slekt så blir det lutefisk. Og da spises det kalkun på nyttårsaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er en vennegjeng som bytter på å invitere til nyttårsaften, så jeg spiser det vi får servert.....Når det er min tur blir det gjerne fugl i en eller annen form....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere år invitert en stor del av venneflokken på kalkun hjemme hos oss på nyttårsaften. Er vant med kalkun hjemmefra, og det er mannen min også. Vennene ser også ut til å sette pris på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig, men det er vel som oftest kalkun. Er ganske godt med en litt mer mager middag etter all ribba og alle medsterkakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har pinnekjøtt på juleaften, lutefisk (BLÆH!) til 1, juledag, kalkun 2 juledag, og pinnekjøtt igjen nyttårsaften. Det er det både jeg og min samboer er vant til hjemmefra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vant med kalkun hjmmefra, og sammen med gode venner på nyttårsaften.

i fjor tilbragte jeg og min kjære nyttårsaften i lag bare vi to og da hadde vi fondue.

Får se hva det blir i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

ahh... fondue... det har jeg spist EN gang i mitt liv, det var kjempegodt. Men dit skal jeg aldri igjen, aldri mer de folka (dyret var "selvskutt", ikke av meg da, men "bestefar i huset") og hadde aldri hørt om det engang før da... (altså, dette var nemlig på påskeferie sammen med eksen min, hans slekt) Men jeg husker det var godt i alle fall...

Men i år får vi nok kalkun på nyttårsaften. Siden vi antakelig skal være hos "svigers".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(dyret var "selvskutt", ikke av meg da, men "bestefar i huset") og hadde aldri hørt om det engang før da

.

Et dyr du aldri hadde hørt om? Fortell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det avhenger litt av hva vi ikke orket å spise i romhjula. Har vi en pakke salt kjøtt i fryseren tar vi den. Ellers er nyttårsaften en uformell dag hos oss der vi like gjerne koser os med taco eller hjemmelaget pizza.

Jeg kan finne på å lage kalkun, men jeg tviler på at det blir det i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...