Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Lurer på om det er mange som også har barn og kjøper omega 3 kosttilskudd, hva er den bestemåten å kjøpe på, abonnere og få det i posten eller kjøpe i butikk? Tenkte også litt angående pris.

Takker for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Lurer på om det er mange som også har barn og kjøper omega 3 kosttilskudd, hva er den bestemåten å kjøpe på, abonnere og få det i posten eller kjøpe i butikk? Tenkte også litt angående pris.

Har ikke sammelignet så veldig mye på pris, men jeg kjøper ihvertfall flytende tran fra dagligvarebutikken. Jeg foretrekker Möllers sitron.

Det er billigere enn på helsekost. (Dersom det ikke er noe spesielle tilbud).

La deg ikke lure av de oljene som inneholder omega 3,6, og 9. Du trenger ikke tilskudd av 6 og 9 da dette dekkes av normal kost. De oljene er somoftest dyrere også.

Skrevet

Hei

Jeg dekker familiens behov for Omega-3 med dette Superba Krillolje, synes det er en bra deal for Omega-3 med høy kvalitet. Vanlig Omega-3 er gjerne olje fra leveren til torsk som kan være forurenset.

Skrevet

Jeg har prøvd å sammenlikne litt priser, og kommet fram til at flytende tran definitivt er det billigste. Jeg bruker apotekets tran (nycoplus), den er litt billigre enn møllers. Jeg har ikke barn da, men har tatt tran fra jeg var liten, og hadde aldri noe problem med det.

Men om du vil ta vitamintilskudd i tillegg, så er det veldig viktig å kjøpe et uten A og D vitamin, dersom du tar tran. Det selger de og på apoteket.

Syns forresten de ofte har kampanjer på kosttilskudd på apoteket. Nå for tida er det sånn 3 for 2 på Boots tror jeg. Så det lønner seg å følge med litt.

Skrevet

Men hvordan blir omega 6 og 9 dekket av vanlig kost? Jeg spiser ingen fiskeprodukter, vil jeg få det i meg likevel?

Spurt på en annen måte: i hvilke matvarer finnes omega 6 og 9?

Skrevet

Takk for svar!

Da slipper jeg å kjøpe slike dyre tilskudd med omega 369 :)

Det stod jo til og med at omega 9 kan syntetiseres av kroppen selv.

Folk tror jo på all markedsføring av kosttilskudd. "Oi, jeg trenger kanskje litt antioksidant-krillolje-provitamin-luksus-krem-dråper siden Albert Åberg bruker det".

Husker spesielt da URGE først ble markedsført i Norge. "URGE - with carbs".

Da tenkte mange: "with carbs?! Syyyykt, den må jeg bare ha." Tror faktisk det står på etiketten enda.

Tror man skal lete lenge etter en brus (som ikke er sukkerfri) som IKKE inneholder "carbs".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...