Gå til innhold

Etterfakturering av strømforbruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet inn i ombygd tomannsbolig for snart 2 mnd siden (jeg leier). Huset har tidligere vært en enebolig, men nå delt opp i to boenheter. Det vil altså si at det tidligere kun var en strømmåler i huset.

Elektriker har vært her (siste gang for en mnd siden) så anlegget er splittet og kursene delt. Elektriker sier at han har meldt inn til e-verket og at de ville komme i "slutten av uka" (for en mnd siden) for å montere måler.

Men- intet sett, intet hørt. Så i realiteten bruker jeg gratis strøm i disse dager... Nå begynner det jo å drøye i det lengste, og jeg tenker mitt. Burde jeg etterlyse e-verket?

Jeg er ukentlig i kontakt med konkurerende selskap for bytte av leverandør (for å spare penger), men kan jo ikke bytte før jeg har et registert anlegg og et målernummer. Han jeg snakker med sier at "du må jo bare passe på å bruke strøm nå- vask alt du har, bruk strømoppvarming i steden for å bruke opp ved (som jo koster penger). At jeg i allefall ikke må etterlyse e-verket.

Men, som sagt, nå er dette snart på 3.mnd og jeg har begynt å tenke på om jeg kan straffes for "snyltinga"? Kan jeg bli etterfakturert? "Straffegebyr" el lignende? Stipulert avlesning?

Noen som vet?

Og ikke minst; hva ville dere gjort? Jeg er vanligvis en helt lovlydig borger opptatt av gjevn og rettferdig fordelig av samfunns"goder"...Påpeker igjen at elektriker har levert midlertidig annleggsbekreftelse (eller noe i den duren- kan ikke fagterminologien) - og at det er han som har sagt at e-verket vil komme for moermontering...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...