Gjest Marthe, 18 Skrevet 16. oktober 2010 #1 Skrevet 16. oktober 2010 Gutten jeg begynner å bli forelska i er på skoletur nå. Han kommer til å være borte til midten av desember. Jeg savner han! Siden det er så lenge til han kommer hjem, har jeg lyst til å snakke med han på mobil egentlig. Savner å høre stemmen hans... Mine to problemer nå er telefonskrekk (som egentlig er sterk, men som ikke er verre enn at jeg vurderer å ringe han) og beskjedenhet/jeg har egentlig ikke noe spesielt å si/samtalene vår kan gå tregt. Før jeg fikk min første mobil skravla jeg mye i fasttelefonen med både venninner og kjærester. Deretter snakka jeg mindre og mindre i telefonen, men sendte bare tekstmeldinger. Derfor er jeg ikke vant til å snakke i telefon lenger. Liker å kunne se den jeg snakker med også, ansiktsuttrykk/kroppsspåk, unngå misforståelser... Han sa en gang "Hvorfor snakker vi aldri sammen i telefonen?" Jeg sa at jeg ikke liker å snakke i telefon og at vi er jo sammen så ofte. Jeg har hittil ikke hatt noe behov for å snakke med han i telefonen, ikke har vi sendt mange meldinger heller for vi sees så ofte. Jeg bruker mobilen veldig skjelden. Korte beskjeder om praktiske ting er det jeg stort sett bruker den til igrunn. Merket sist vi sendte meldinger at jeg egentlig ikke har noe å si. Og da blir det jo litt teit å ringe. Her er alt ved det vanlige, ingenting spennende å si. Han har mye å gjøre på skoleturen, de har mye skoleopplegg, lite fritid, og det er visst ikke så gøy, så han har ikke så mye å skrive om eller evt. snakke om han heller. Praten går ikke alltid så lett mellom oss. Ser for meg det blir litt pinlig... Hva snakker dere med den dere liker om i telefonen? Ikke si "alt mulig", men noe konkret.
Gjest Thefainter Skrevet 16. oktober 2010 #2 Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Nå er ikke jeg noen ekspert på telefonsamtaler, men jeg skal prøve å gi deg noen tips allikevel. Spør om hva han driver med, kommenter det. Fortell om noe som har skjedd i løpet av dagen eller noe som skal skje, trenge rikke å være store greiene. Et tv-program du skal se på eller lignende. Og som du sier: du savner stemmen hans! Skulle han lure på hvorfor du ringer så kan du jo bare si at du savnet stemmen hans. Eller så kan du jo begynne med å si det "hei, jeg måtte bare ringe deg for å høre stemmen din..." Endret 16. oktober 2010 av Thefainter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå