Gå til innhold

Burde jeg legge på meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg veier 50 kg. og er 163 cm. høy. 24 år.

Burde jeg legge på meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Er du fornøyd så bli der.

Skrevet

Eh det må du nesten se selv.Vannskelig for oss å si det.Kommer helt ann på hvor mye fett du har på kroppen.Hvis du ser normal ut så bør du ikke legge på deg nei.

Skrevet

Synes selv jeg ser normal ut, men "alle andre" mener jeg burde legge på meg. Trener styrketrening, men har ikke synlige muskler, men kanskje mer enn den gjennomsnittlige kvinne. :)

Skrevet

Rent kg- og høydemessig høres dette helt normalt og sunt ut.:) Drit i hva andre rundt deg sier!

Greit nok at man har BMI målinger. Den sier at du har en bmi på 18.8 - altså helt nederst i normalområdet. Mange ligger der fordi de er naturlig slanke, andre ligger der fordi de sulter seg.

Poenget er: Er du fornøyf med deg selv? Bmi, vekt, kalorier etc. er bare tull med mindre man sliter med overvekt eller livstilssykdommer

Drit i hva andre sier. Hva som er din idealvekt vet vi jo ikke. Vekt betyr lite hos normale folk også.

Liker du deg selv nå? Da har du nok nådd normalområdet for din kropp. Om du spiser bra, fungerer og alt det - og veier det du gjør, føler deg bra og liker livet - da skal du ikke bekymre deg over mat i det hele tatt.

Du er tynn. Unødvnedig at de rundt deg skal mase med mindre det ern sykdom/spiseforstyrrelse i bildet.

Nyt den kroppen du har. Om den klarer å fungere, kanskje trene litt, ikke være svimmel, føre seg ok - da har du en vekt som er helt greit.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Hvis du ikke er sykelig tynn kan du bare drite i å legge på deg : ) lev sunt og vær glad i kroppen din, du! La meg gjette... en litt fyldigere dames kritikk gjorde deg usikker?

Skrevet

mye sjalusi også blant jenter.Om du ser på deg selv som normal gi faen hva andre tenker.

Gjest Nanne70
Skrevet

Siden du åpenbart trener tilstrekkelig, og hvis du eller spiser sunt og variert og er frisk og føler deg i god form, så er det ingen grunn til å legge på seg.

Gjest scorpius
Skrevet

Hvis du ikke hadde fått disse kommentarene fra andre - hva ville du da syntes om

kroppen din? Så lenge du er fornøyd, så synes jeg du ikke burde gå opp i vekt bare

pga. andres kommentarer og meninger :)

Skrevet

Ikke hvis du er fornøyd nå.

Gjest Tigress
Skrevet

Nei, du har veldig flott vekt i forhold til høgda di.

Skrevet

Jeg veier 50 kg. og er 163 cm. høy. 24 år.

Burde jeg legge på meg?

Hvis du spiser nok: nei.

Hvis du ikke spiser nok: absolutt.

Skrevet (endret)

Jeg er 165 høy og er undervektig når jeg kommer under 58kg. (fettprosenten blir for lav og jeg ser alt for tynn ut om jeg kommer under det). For deg kan det hende at 50kg er greit, for det er så utrolig individuelt. Så du må nesten bare vurdere selv. Lurer du fordi du spiser lite og er redd for å bli for tynn? Det er viktigere å spise nok og sundt enn å tenke på noen kg fra eller til... selvfølgelig om du er veldig undervektig teller det noe, men som sagt; det viktigste er at du er fornøyd og har et bra forhold til mat!

:klemmer:

Endret av hjema
  • 2 uker senere...
Skrevet

Hva mener dere er for lav fettprosent? For jenter som ikke trener og er veldig aktive, så klart.

Skrevet

mye sjalusi også blant jenter.Om du ser på deg selv som normal gi faen hva andre tenker.

Man er sjalu forde man sier i fra? Herre gud for ett svar :skratte:

• Liker 1
Skrevet

Hva mener dere er for lav fettprosent? For jenter som ikke trener og er veldig aktive, så klart.

Man regner vel at en sunn fettprosent for jenter skal ligge et sted mellom 20 og 30%. Akkurat hva som er en sunt for deg, kommer ann på bl.a. hvordan fettet er plassert, har man mye pupper og rumpe er man sunn ved en høyere fettprosent enn om man lettest får det rundt magen. Har man for lav fettprosent vil man miste mensen.

Skrevet (endret)

Tror TS er flott som hun er.

Endret av Rød Heltinne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...