Envy Skrevet 16. oktober 2010 #1 Del Skrevet 16. oktober 2010 Hei jenter. Jeg jobber for tiden innen rehabilitering og sikkerhet. Lurer på om jeg ønsker å fokusere mer på rehabiliteringsbiten, og derfor lurer jeg på om noen av dere vet hva slags utdanning som kreves for å jobbe på avrusningsklinikk? Må man være sykepleier? Eller psykolog? Eller miljøarbeider? Eller hva? Og hvilket program innen høyere utdanning tar man om man skal bli miljøarbeider? Setter veldig pris på svar på disse spørsmålene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betty2 Skrevet 16. oktober 2010 #2 Del Skrevet 16. oktober 2010 Det er en go del Vernepleiere på avrusningklinikk (høgskoleutdanning) http://utdanning.no/utdanning/gtf.ol.no/fhh08d tror miljøarbeider er en videreutdanning fra fagskolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AineAvive Skrevet 16. oktober 2010 #3 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Yrker innen rusfeltet; Vernepleiere og sykepleiere (populære gr. medisinansvar/utdeling), sosionomer, psykologer og leger. Mange av disse med etterutdanning i psykiatri eller rus. Har også sett folk med bachelor innen pedagogikk/sosialpedagogikk og barnevernspedagoger jobbe innen rus. I tillegg finnes ofte en bildeterapeut e.l. (helse/sosialfaglig bachelor med videreutdanning innen ulike terapiformer) Disse yrkesgruppene, minus psykolog og lege, går inn i stilling som MILJØTERAPEUT ved rusklinikker. MILJØARBEIDER er derimot på vgs nivå eller lavere, ofte hjelpepleier/omsorgsarbeider. Jeg har kjente som jobber innen rus. Et spennende fagfelt med en pasientgruppe mange ansatte trives med. Kanskje i motsetning til hva en skulle tro... Lykke til! Endret 16. oktober 2010 av AineAvive Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #4 Del Skrevet 17. oktober 2010 Har et familiemedlem som har hatt et lengre opphold på en avvenningsklinikk. Har vært på besøk der og fikk inntrykk av at de ansatte der trivdes og følte at arbeidet deres var veldig givende og engasjerende. Det å ha som jobb å hjelpe andre mennesker til å lære å leve et normalt liv og se at de gjør store og små fremskritt høres veldig spennende ut, synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 17. oktober 2010 Tusen takk for svar alle sammen! Er lite keen på å ta to år fra vgs på nytt igjen, siden jeg har tre år allmenn. Synes det er så vanskelig å skjønne hvilke utdanninger man kan ha hvor, og hvor man tar disse utdanningene Tror dere det virker kjempeteit om jeg ringer en slik institusjon og spør? Lege og psykologyrket er forøvrig utelukket for jeg ønsker ikke den biten av ansvaret, vil mer være der i det daglige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #6 Del Skrevet 17. oktober 2010 Nei, jeg tror ikke det virker teit. Vet om folk som har fått jobb på psykiatrisk klinikk og tatt utdannelse samtidig med deltidsjobb og opplæring. Og uansett så kan du jo ringe den enkelte klinikk og spørre hva slags krav de har for å ansette noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå