AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #1 Del Skrevet 16. oktober 2010 Hvordan vaker dere som ikke bruker sjampo håret? Hvordan er resultatet? Hva bruker dere? Hvor ofte vasker dere håret? Hadde dere en lang tilvenningsperiode? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Chikako Skrevet 16. oktober 2010 #2 Del Skrevet 16. oktober 2010 Jeg bruker sjampo uten SLS, det er et fint alternativ om du ikke orker tilvenningsperioden. Prøvde med sjampokake i en periode, men det tok lang tid uten gode resultater, og håret ble tungt. Nå er jeg veldig fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #3 Del Skrevet 16. oktober 2010 Hvordan vaker dere som ikke bruker sjampo håret? - Vasker det i dusjen som dere som bruker sjampoo, med rått egg, olje (av mandler), LITT smør og knuste tomater av og til (til nøds Heinz ketchup). Hvordan er resultatet? - Det blir silkemykt, men litt fett... Hva bruker dere? - Se pkt.1. Hvor ofte vasker dere håret? - En gang i uken. det er anbefalt, og etter en stund vil man bli vant til det. Og håret blir sterkere og man slipper slitte tupper. Klipper meg en gang i året, og frisørene skryter av håret mitt og spør hva jeg gjør med det. Jeg forteller aldri sannheten, for da hadde da antageligvis ikke skrytt mer... Hadde dere en lang tilvenningsperiode? - Et år... Følte det selv, men de rundt meg sa at det bare tok en par måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #4 Del Skrevet 16. oktober 2010 Er det SLS som får sjampoen til å skumme? Svir det om du får sjampoen i øynene? Hvorfor smør?? Sliter du med tørt hår? Legger til et spørsmål til: hvilken hårtype har du fett, tørt? TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kahlan Amnell Skrevet 16. januar 2011 #5 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Hvordan vaker dere som ikke bruker sjampo håret? Hvordan er resultatet? Mykt og fint uten floker. Litt mer tyngde og holder seg på plass. Hva bruker dere? Jeg skyller stort sett bare med vann når jeg dusjer. Hvis ikke det er nok bruker et par teskjeer natron eller et egg. Egg skal være veldig bra hvis håret er veldig fett. Hvor ofte vasker dere håret? Vasker det veldig sjelden, men skyller det alltid når jeg dusjer som er omtrent hver dag. Hadde dere en lang tilvenningsperiode? Jeg sluttet med sjampo rett før jul i fjor, og det var fryktelig fett en stund, men nå virker det som om det har stabilisert seg. Jeg har alltid hatt fett hår. Pleide å vaske det nesten hver dag for ellers ble det veldig fett. Men grunnen til det var nok rett og slett at jeg vasket det så ofte med sjampo. Hvis du googler no poo finner du forresten mye info om å kutte ut sjampo og hvorfor sjampo ikke er bra. Endret 16. januar 2011 av Kahlan Amnell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 18. januar 2011 #6 Del Skrevet 18. januar 2011 Supert, må prøve dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ragg Skrevet 26. januar 2011 #7 Del Skrevet 26. januar 2011 Hvorfor skal man ikke bruke shampo i håret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ragg Skrevet 26. januar 2011 #8 Del Skrevet 26. januar 2011 Hvorfor skal man ikke bruke shampo i håret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kahlan Amnell Skrevet 1. februar 2011 #9 Del Skrevet 1. februar 2011 Hvorfor skal man ikke bruke shampo i håret? Det er ingen som har sagt at man ikke skal, men det er mye rart i shampoo som ikke er så bra for hodebunnen. Sodium laureth sulfat, parabener, parfyme, fargestoffer og silikon for å nevne noe. Alt dette er med på å strippe hodebunnen for de naturlige fettstoffene den produserer, og man ender gjerne opp med tørr hodebunn eller fett hår. Selv har jeg etterhvert funnet ut at natron og eplecidereddik ikke virker for meg av en eller annen grunn. Jeg ender opp med skikkelig fett hår samme hva jeg gjør. Å vaske med et egg en gang i uken derimot fungerer veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adeleine Skrevet 1. februar 2011 #10 Del Skrevet 1. februar 2011 Er det lov å spørre hvordan håret deres lukter? Ett egg en gang i uka? Det kan da umulig lukte godt? Eller? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Organica Skrevet 28. februar 2011 #11 Del Skrevet 28. februar 2011 Nå bruker jeg sls fri sjampo, men jeg har brukt eddikk og bakepulver/natron. Etter at jeg sluttet å bruke konvesjonell sjampo fikk jeg mer definerte bølger/krøller i håret, og det føles lettere. SLS og SLES er det som skummer i sjampoen ja, og det er misstanke om at det påvirker slimhinnene i kroppen, og derav øynene, men jeg vet ikke om det er noe som er bevist. Det kan altså svi/brenne av sjampo uten sls også, da det er veldig individuelt hva man reagerer på i produktene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkyh Skrevet 28. februar 2011 #12 Del Skrevet 28. februar 2011 Er det lov å spørre hvordan håret deres lukter? Ett egg en gang i uka? Det kan da umulig lukte godt? Eller? Lurer på det samme.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerbGirl Skrevet 12. mars 2011 #13 Del Skrevet 12. mars 2011 Dr Bronner såpe! Består kun av miljøvennlige oljer, og er fair-trade. Funker veldig bra til dusjsåpe, shampo og gulvvask og generell rengjøring. http://www.drbronner.com/DBMS/LS.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #14 Del Skrevet 12. mars 2011 Lurer på det samme.... Nå aner jeg ikke hvordan håret til de her inne lukter, men jeg gikk i klasse med en som kjørte shampofritt og som hadde gjort dette i over ett år. Hun skrøt hele tiden over hvor flott håret hennes var, hvor mye glans det var og hvordan det ikke luktet. Vi rundt henne kunne derimot trygt kalle det selvbedrag. Håret var ikke særlig pent eller sterkt og det luktet grusomt. Å sitte sammen med henne på bussen var ubehagelig, man luktet rett og slett harskt fett fra håret hennes. Det fantastiske var i praksis i ett av de lavere trinn på barneskolen, hvor en av elevene holdt seg for nesen og sa høyt at hun ikke måtte bøye seg over henner fordi håret hennes luktet så fælt Tok hun hintet? Nope... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jamme Skrevet 22. mars 2011 #15 Del Skrevet 22. mars 2011 Dr Bronner såpe! Består kun av miljøvennlige oljer, og er fair-trade. Funker veldig bra til dusjsåpe, shampo og gulvvask og generell rengjøring. http://www.drbronner.com/DBMS/LS.htm Dr. Bronner's funker av en eller annen grunn ikke på håret mitt, det blir superkjipt av det. Bruker den til annen rengjøring i stedet Jeg bruker for tiden en sjampokake fra Fitjarsoap. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa.sky Skrevet 22. juni 2012 #16 Del Skrevet 22. juni 2012 Hvordan vasker dere som ikke bruker sjampo håret? På samme måte som med vanlig sjampoo. Heller over håret og skummer inn. Men du må assere litt lenger og la det virke før du skyller ut. Hvordan er resultatet? Før jeg ble gravid: Lett med volum, og mye finere enn med shampoo (fått masse kompliment) Etter jeg ble gravid: Samme resultat som over, men fortere fett. Hva bruker dere? Natron og vann blandet. Hvor ofte vasker dere håret? Før jeg ble gravid: 4-5 dager, men skylte det opp når det ble flatt Etter jeg ble gravid: Ca hver 2-4 dag. Hadde dere en lang tilvenningsperiode? Nei, ble fint fra første stund. Holdt dog bare noen få dager i begynnelsen. Etterhvert kunne jeg gå lenger uten å vaske det, men etter 4-5 dager ville jeg vaske det igjen, selv om det fortsatt så bra ut. Håret mitt lukter absolutt ingenting. Hverken sambo eller venner har sagt noe (og de har sterke meninger). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå