Gå til innhold

jSjausi lenge etter skilsmisse og dødsfall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør meg selv om det er mulig. Men det ser ut som det er mulig. Mine foreldre ble skilt for over 20 år siden og har alltid vært sosiale og venner og godtatt nye forhold. De har betrodd seg til hverandre og vært nære på en måte.

Men faren min døde, litt uventet og etter det lagret jeg noen ting etter han hos min mor. HUn har kastet russiske ordbøker selv om hun har godkjent forholdet og har møtt pappas nye dame. De bodde ikke sammen, hun driver et hotell i hjemlandet og hun er på hans alder, altså fant han ingen ung drømmedame.

Hvorfor kastet hun ordbøkene uten å spørre meg? Jeg føler at hun har gjort det i sinne og frustrasjon og sjalusi. Men de har vært skilt så lenge, over tyve år.

Pappa var sammen med xxx i 7 år, men de møttes ikke daglig.

Noen ganger hater jeg min mor fordi hun kastet ordbøkene og tenker at hun ikke har respekt for meg og ikke for noen.

Skal jeg si til henne hva jeg føler? Jeg er interessert i språk og ordbøker er noe jeg setter pris på. Men hun kastet de i en container.

Hun var sint fordi jeg ikke hadde sagt at han hadde vært sammen med xxx i flere år, men jeg sa hvorfor skal jeg si noe.

Hun sørger også, så jeg vil ikke være slem men jeg kan ikke glemme at hun tråkket på kjærligheten og kastet bøker i søpla.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun skjønte nok ikke betydningen ordbøkene ville ha for det. For henne var de totalt uinteressante.

Skrevet

Jeg tror at det ligger mer under hos dere begge, dersom dere greier å gå løs på hverandre over noen gamle bøker..

Hun visste ikke om den andre damen (ettersom hun er sint fordi du ikke sa noe?) Så, hvorfor sa du ikke noe..?

Ordbøker får du kjøpt brukt og billig på nett.

Skrevet

Det er kansje litt dårlig beskrevet, men jeg tolker det slik at bøkene er som gamle minner for TS, noe han kjøpte i forbindelse med sin 'nye' kone som er fra russland (?)

Samma det om bøkene kan kjøpes igjen, det er ikke samme bøkene..

TS husk at minnene om din far er i hjertet ditt, og ikke i bøker. Du har på en måte ikke mistet noe. Minner er noe vi har, uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...