Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Little princess
Skrevet (endret)

Heisann tarot-kyndige! :)

Jeg har tidligere holdt på en del med tarotkortene mine, men har pga studier lagt de bort ei stund. Så her om dagen tenkte jeg de skulle hjelpe meg med et spørsmål, så jeg la beslutningslegget, som er:

Legg kortene i en trekant, 1. øverst, 2.ned til venstre, 3. nederst til høyre. Og jeg fikk opp 1: to staver, 2: luftpasjen og 3: styrke.

Og spørsmålet mitt var om jeg burde bli gravid nå?

Jeg føler jeg får så mange hint for tiden at jeg måtte spørre høyere makter for å være sikker :fnise:

Så om noen kunne tatt seg tid til å hjelpe meg så hadde det vært suuupert! :)

(Vi prøver forrsten ikke på det, for min kjære sier han ikke er klar, så jeg må jo vente på han. Så hvorvidt kortene sier ja eller nei er ikke så viktig, jeg er bare nyskjerrig på tolkningen av kortene sammen. Jeg syntes nemlig jeg selv ble inhabil.)

Endret av Little princess
Videoannonse
Annonse
Gjest Little princess
Skrevet

Ingen?? Hadde vært hyggelig med hjelp :sjenert:

Skrevet

Jeg er litt usikker på hva du mener med "luftpasjen", men ut i fra de to andre kortene...

Jeg ville tolket det slik at du er klar til å få barn, men for å ta riktig avgjørelse, må du være tålmodig, for tiden er ikke inne riktig ennå.

Skrevet

Det hadde vært fint hvis du skrev hva slags betydning de ulike plassene har :)

2 staver tyder på at det er et valg som dere er to om, det advarer mot at en part trumfer igjennom sitt ønske - det er viktig at dere er på samme sted. Men det er også et kort som sier at du må gjøre det du følere er riktig, og ta det valget du føler vil tilføre deg noe.

Luftpasjen (regner med at du mener sverdpasjen?) pasjer symboliserer ofte barn da, og mulig det her viser til et barn i din fremtid. Et barn som mest sansynlig vil bli født i ett lufttegn, altså tvilling, vekt eller vannmann. Men det kan også vise til at det er informasjon som du ikke har mottatt enda som vil ha en innvirkning på din avgjørelse.

Styrke spør om du (og barnefaren) er mentalt klare til å få barn? Om dere og forholdet deres takler den påkjenningen det er å ta vare på et barn? Kortet minner om at et barn krever mye. Og sier at dere må tørre å ta kontroll over situasjonen for at det skal gå bra.

Jeg kan på en måte se en graviditet i kortene, så det ville ikke forbause meg om du ble gravid i nærmeste fremtid. Men kortene sier også at du må vite hva du gjør, og ikke gå inn i noe uten at det er gjennomtenkt.

Gjest Little princess
Skrevet

Jeg er litt usikker på hva du mener med "luftpasjen", men ut i fra de to andre kortene...

Jeg ville tolket det slik at du er klar til å få barn, men for å ta riktig avgjørelse, må du være tålmodig, for tiden er ikke inne riktig ennå.

Med luftpasjen så mener jeg Sverdpasjen, som Fanderay skrev under meg her ja. Jeg har litt nyere kort, så navnene har blitt litt forandret i den nye boka som fulgte med. Så det blir vel litt forvirring tenker jeg :) Takk for svar forresten, jeg føler det var litt i den retningen selv.

Det hadde vært fint hvis du skrev hva slags betydning de ulike plassene har :)

2 staver tyder på at det er et valg som dere er to om, det advarer mot at en part trumfer igjennom sitt ønske - det er viktig at dere er på samme sted. Men det er også et kort som sier at du må gjøre det du følere er riktig, og ta det valget du føler vil tilføre deg noe.

Luftpasjen (regner med at du mener sverdpasjen?) pasjer symboliserer ofte barn da, og mulig det her viser til et barn i din fremtid. Et barn som mest sansynlig vil bli født i ett lufttegn, altså tvilling, vekt eller vannmann. Men det kan også vise til at det er informasjon som du ikke har mottatt enda som vil ha en innvirkning på din avgjørelse.

Styrke spør om du (og barnefaren) er mentalt klare til å få barn? Om dere og forholdet deres takler den påkjenningen det er å ta vare på et barn? Kortet minner om at et barn krever mye. Og sier at dere må tørre å ta kontroll over situasjonen for at det skal gå bra.

Jeg kan på en måte se en graviditet i kortene, så det ville ikke forbause meg om du ble gravid i nærmeste fremtid. Men kortene sier også at du må vite hva du gjør, og ikke gå inn i noe uten at det er gjennomtenkt.

Ja, selvfølgelig kan jeg skrive det, var ikke helt sikker på hva som trengtes :fnise:

Men plasseringen på nr 1, beskriver vel problemet mitt. Nr 2 var et alternativ/ valg og nr 3 var ett annet alternativ/valg.

Jeg syntes din tolkning var veldig bra og treffende! Jeg blir -som jeg sa selv- for innhabil til å tolke dette selv, for jeg trekker inn for mye følelser inn i det og da blir intuisjonen min blokket og forstyrret. Du klarte å få en veldig fin sammenheng i tolkningen syntes jeg, har du drevet med dette lenge? :)

Tuusen takk for svar dere! :)

Skrevet

Du klarte å få en veldig fin sammenheng i tolkningen syntes jeg, har du drevet med dette lenge? :)

Tusen takk :)

Jeg har holdt i over ti år, men det har vært veldig til og fra.

Som du sier kan det være vanskelig å lese for seg selv. Men det er mulig, det fungerer ofte veldig bra å lage en historie ut fra kortene og den plassen de ligger i, i stedet for å tenke hvordan relaterer dette til meg. Da bruker du intuisjonen din "naturlig" i stedet for å tvinge frem betydninger. Av og til vil ting ikke stemme, men av og til stemmer det skremmende godt med denne metoden.

Men når det er sagt, man lærer best av å lese for andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...