AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #1 Del Skrevet 16. oktober 2010 Hei jeg bor alene så har jeg ganske lite klær og tekstiler noe som vil si at jeg ofte må sette på en maskin som er nesten tom. Jeg lurer på sånn ca hvor mye det koster meg i vann og strøm å sette på en vanlig vaskemaskin som vasker i ca 2 timer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #2 Del Skrevet 16. oktober 2010 Lurer på dette fordi jeg lurer på om det vil vært bedre for miljøet og kjøpt flere klær og tekstiler for da hadde jeg ikke trengt å vaske så ofte. I så fall må jeg kunne forsvare det i forhold til økonomi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina_ Skrevet 16. oktober 2010 #3 Del Skrevet 16. oktober 2010 Jeg har tenkt på det samme selv. Må si jeg prøver å vaske så mye som mulig av gangen. F.eks har jeg et par håndkler som skal vaskes så drar jeg av sengetøyet i samme slengen, og kjører alt på 60 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea Adriana Skrevet 19. oktober 2010 #4 Del Skrevet 19. oktober 2010 Jeg har tenkt på det samme selv. Må si jeg prøver å vaske så mye som mulig av gangen. F.eks har jeg et par håndkler som skal vaskes så drar jeg av sengetøyet i samme slengen, og kjører alt på 60 grader. Ja det pleier jeg også og gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2011 #5 Del Skrevet 4. januar 2011 Vet ikke helt selv, men har hørt at det bare er å sjekke hvor mange kilowatt maskinen bruker i timen på antall grader og gange det med prisen på kw/h. Koster det en krone per kilowatt tror jeg en time vil koste ti kroner hvis det er 1000 kwh maskinen bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charlott Skrevet 4. januar 2011 #6 Del Skrevet 4. januar 2011 Vet ikke helt selv, men har hørt at det bare er å sjekke hvor mange kilowatt maskinen bruker i timen på antall grader og gange det med prisen på kw/h. Korrekt. (Problemet er at maskinen bruker forskjellig mengde strøm avh av program.) Koster det en krone per kilowatt tror jeg en time vil koste ti kroner hvis det er 1000 kwh maskinen bruker. Her surrer du litt med tallene, med ditt eksempel vil 1t koste kr 1000,- Så ille er det nok ikke, en times bruk vil normalt bruke mellom 1500-2500 watt, og da vil 1t koste fra kr 1,50 - 2,50 ved en strømpris på kr 1,- pr kWh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå