Gjest idakaroline Skrevet 16. oktober 2010 #1 Del Skrevet 16. oktober 2010 Overskriften sier vel sitt! Jeg føler at jeg har en fryktelig kjedelig stil! Til vanlig går jeg med enten en grå, jeansfarga eller svart jeans med en singlet og en cardigan over. Av sko bruker jeg så og si alltid converse! Jeg går mest i fargene grått, hvitt, blått og svart. Jeg er egentlig en person som liker å skille seg ut, men etter mye motgang den siste tiden, har stilen blitt veldig kjedelig siden jeg nå har blitt redd for det å vise meg fram og skille meg ut. Dette vil jeg nå ha slutt på! Jeg vil ha klær med farger, en litt rocka, men samtidig søt stil. Jeg er fryktelig usikker på min egen kroppsfasong og åssen farger jeg faktisk kler. Prøver og se på bilder av meg selv, men jeg syns det er fryktelig vanskelig og finne svar på det. Jeg har masse sko med høye hæler, men jeg syns ikke noen av de passer til stilen min i det hele tatt. Jeg er ei jente som elsker å pynte seg, men føler jeg ikke er så veldig flink til det. Sminken min føler jeg også er veldig enkel - brun øyenskygge, eyeliner, foundation, mascara og rouge. Håret mitt bare henger der, men har tenkt at når jeg får litt mer penger på konto så skal jeg til frisøren, klippe det kort og farge det blondt. Nå har jeg brunt hår, men er blond fra naturens side. Føler jeg trenger en skikkelig makeover nå! Noen som har noen tips og komme med til meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Best Skrevet 16. oktober 2010 #2 Del Skrevet 16. oktober 2010 Hvor gammel er du??? Converse assosierer jeg med tenåringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 16. oktober 2010 #3 Del Skrevet 16. oktober 2010 Snart siste året som tenåring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 16. oktober 2010 #4 Del Skrevet 16. oktober 2010 Ingen som har noen tips og komme med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 18. oktober 2010 #5 Del Skrevet 18. oktober 2010 Kjøp eit par kule støvlettar og eit par skjerf. Jeans som sit godt går aldri av moten, og trøye og cardi er då kult nok. Bruk ulike øredobbar og set opp håret ditt, det kan du gjere enkelt med ei plastklype. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanne70 Skrevet 18. oktober 2010 #6 Del Skrevet 18. oktober 2010 Prøv å lete om du finner noen motebloggere som har en stil som likner den du ønsker deg, og hent inspirasjon der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 18. oktober 2010 #7 Del Skrevet 18. oktober 2010 Støtter Nanne70's forslag! Du kan også prøve å leke deg litt på Polyvore - finn plagg du liker og sett sammen en collage som du liker og synes ser kul ut, uten å tenke på hva som kler deg, hva du har fra før av og glem for all del prisen! Da har du stilen klar og så er det å finne ut hva som kler deg av snitt/form og finne plagg i aktuelle butikker. Jeg gjorde det på denne måten for en god stund siden og ble veldig fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 18. oktober 2010 #8 Del Skrevet 18. oktober 2010 Zaphireh, akkurat nå er du min favorittperson. *leker med Polyvore* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 18. oktober 2010 #9 Del Skrevet 18. oktober 2010 Zaphireh, akkurat nå er du min favorittperson. *leker med Polyvore* Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 18. oktober 2010 #10 Del Skrevet 18. oktober 2010 Takk for gode tips! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peace Skrevet 20. oktober 2010 #11 Del Skrevet 20. oktober 2010 Har ikke så mange tips enn de du har fått ang klær, men bet meg i merke at du ventet til den rette øk.anledningen og ønsket å farge håret lyst... Det kan bli en dyr affære hvis du er veldig mørk og har tenkt å gå til helt lyst.. Frisører vil gjerne ta det litt step by step og det koster mye penger.. Jeg begynte på den prosessen i vår og ikke før på sluttsommeren fikk jeg nesten den fargen jeg ville, og da hadde jeg brukt MANGE tusen, meeen så farget jeg det mørkt igjen Er jo SÅ mange fine mørke farger, sjokolade -brunfarger med striper og ton i ton! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 21. oktober 2010 #12 Del Skrevet 21. oktober 2010 Ah, det visste jeg ikke! Jeg er ikke helt mørk, håret mitt har en lys brun farge. Skal klippe av det meste av lengden nå, for det er så slitt langt oppover i tillegg til at jeg er så lei av at det floker seg, blir fett annenhver dag og at det i tillegg bare henger der. Null volum i det hele tatt. Har lyst på en helt blond farge, men siden jeg har hatt mørkt hår så lenge vet jeg ikke helt åssen det kan bli. Er egentlig naturlig blond, men. Har sett litt på priser, og har sett at det koster ca 600 kroner å farge hele håret, men om det må til flere ganger så blir det nok ganske så dyrt til slutt. Tror jeg skal høre med frisøren om hva h*n syns Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 21. oktober 2010 #13 Del Skrevet 21. oktober 2010 Det kan også være at når du får en kort, kul frisyre og blir kvitt alt det slitte at det føles som tilstrekkelig makeover til du får råd til farge. En glansvask fra Vita kan gjøre underverker med hvordan man føler seg, det også. Da jeg var 16 klipte jeg av meg en kjempelang, dritkjip mengde med hår, og fikk det helt kort i nakken. Jeg var så lettet over å være kvitt det lange, slitte, traurige håret at jeg syntes jeg svevde i mange uker! Frisyren jeg fikk i stedet var skikkelig stilig. Men vær obs på at hvis du vil ha veldig mye kortere hår enn du har kan det hende du må overbevise frisøren om at det er det du virkelig vil, for de er bekymret for at kundene kommer til å angre. Jeg måtte nesten krangle, for min frisør syntes jeg hadde så flotte krøller og kunne ikke begripe at jeg ville klippe dem av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 21. oktober 2010 #14 Del Skrevet 21. oktober 2010 Det kan også være at når du får en kort, kul frisyre og blir kvitt alt det slitte at det føles som tilstrekkelig makeover til du får råd til farge. En glansvask fra Vita kan gjøre underverker med hvordan man føler seg, det også. Ja, det er jo forsåvidt sant det. Kan jo bare klippe det først og se åssen det blir og heller farge det senere. Jeg har farget håret et par ganger i året siden jeg begynte på ungdomsskolen for noen år siden, så kan jo kanskje være lurt å ikke farge det på en stund heller. Jeg aner virkelig ikke, har ikke spesielt god greie på hår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cyanid Skrevet 21. oktober 2010 #15 Del Skrevet 21. oktober 2010 Hmm... jeg liker godt å bruke veldig korte skjørt (gjerne svart for det går til alt), da kan jeg ha noen fargede tights med gjerne mønstrede overkneesokker og morsomme leggvarmere, fargeglade singleter over genseren som rekker ned ca over skjørtet, og gøye skjerf og luer og votter som står til resten av antrekket Kan love deg at en "gøy" stil kanskje trekker litt mer oppmerksomhet enn en selv egentlig ønsker, men det er for det meste fin oppmerksomhet og skryt for kreativitet Kunne gjerne lagt ut eksempler fra en shoot vi hadde på søndagen hvor jeg ble bedt om å bare hive på meg noe av det jeg går i til vanlig, men jeg er sky og redd for anonym bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 24. oktober 2010 #16 Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Høres gøyalt ut, men tror nok ikke at det er helt min greie med masse farger og diverse! Jeg syns det er utrolig tøft og morsomt gjort av de som faktisk tørr å gå sånn. Det er veldig inspirerende og se på! Men selv klarer jeg ikke å trekke inn små elementer til min egen stil Edit: med masse farger mener jeg gult, grønt, rosa, rødt, lilla, oransje osv i samme antrekk Endret 24. oktober 2010 av idakaroline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dioxide Skrevet 25. oktober 2010 #17 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg vil anbefale deg å se litt rundt på Lookbook! Mye bra inspirasjon der. Forøvrig så er det viktig å huske å tørre. Jeg hadde ganske kjedelig stil før, den vanlige rocka stilen der det meste gikk i basisplagg i sort, grått osv, men så tok jeg motet til meg og ga slipp på litt hemninger. Nå skifter jeg stil hele tiden. Ser ut som en hipster til tider i allverdens mulige farger, kan være klassisk den ene dagen, rockabilly en annen og slik fortsetter det utover de forskjellige stilene. Har det kjempegøy med klær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 27. oktober 2010 #18 Del Skrevet 27. oktober 2010 Når du kjøper klær, prøv klær du ikke pleier å prøve. Klær som ser rare ut på hengeren og som du kanskje er litt skeptisk til. Farger og former du ikke pleier å bruke, kanskje bytte ut buksa med et skjørt eller til og med en kjole. Når du tar de på deg kan det bli skivebom, eller det kan være kjempekult! Smykker kan også gjøre mye med et antrekk. Heng smykkene synlig hjemme, slik at de ikke blir kjøpt og lagt vekk, også glemmer du dem fordi du ikke er vant med å bruke det. Håret er igrunn enkelt å gjøre noe med, sett det opp i en hestehale, dott, fletter, idetheletatt. Sett av litt tid til å prøve deg fram til frisyrer som funger, og som er enkle å sette opp på en travel morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 27. oktober 2010 #19 Del Skrevet 27. oktober 2010 Når du kjøper klær, prøv klær du ikke pleier å prøve. Klær som ser rare ut på hengeren og som du kanskje er litt skeptisk til. Farger og former du ikke pleier å bruke, kanskje bytte ut buksa med et skjørt eller til og med en kjole. Når du tar de på deg kan det bli skivebom, eller det kan være kjempekult! Smykker kan også gjøre mye med et antrekk. Heng smykkene synlig hjemme, slik at de ikke blir kjøpt og lagt vekk, også glemmer du dem fordi du ikke er vant med å bruke det. Håret er igrunn enkelt å gjøre noe med, sett det opp i en hestehale, dott, fletter, idetheletatt. Sett av litt tid til å prøve deg fram til frisyrer som funger, og som er enkle å sette opp på en travel morgen. Takk for gode tips! Ja, det er en god ide - det skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke har tørt og gjøre så mange ganger før. Har gjort det en gang, og da ble det totalt bom, og etter det har jeg ikke tørt å prøve igjen, men nå tror jeg jammen meg at jeg skal hoppe i det! Jeg er ekstremt glad i smykker og kjøper ofte litt spesielle, men jeg klarer aldri å kombinere det sånn at det blir kult til klærne jeg går med. Når det kommer til hår - jeg har den siste tiden fått opp øynene for nye muligheter til å ordne det som fletter og ting i den gata der. Men - jeg har ekstremt lyst til å klippe meg, er bare usikker på om jeg virkelig vil la håret bli så kort. Var jo fast bestemt på å klippe meg kort, men etter litt tid har jeg bare blitt mer og mer usikker. Vanskelig det her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
phronima Skrevet 28. oktober 2010 #20 Del Skrevet 28. oktober 2010 Samle sammen bilder i en mappe (fysisk eller digital) bestående av folk du syns har kul stil og du blir inspirert av på en eller annen måte. Om du googler "streetstyle" finner du et drøss av sider du kan titte på. Om du er usikker på kroppsformen din, er det enkleste å stille seg foran et speil i superstramme, mørke klær mot en lys vegg. Er midjen din mye smalere enn hoftene og skuldrene? Er hoftene dine brede? Har du lange ben og lang overkropp? Har du store eller små bryster? Før hendene dine ned langs overkroppen; er det en glatt overgang fra midje til hofter, eller stikker hoftene ut? Eller er det kanskje helt rett ned? Du kan også prøve å se hvor du pleier å legge på deg, da det ofte er en god indikator på hvilken kroppsfasonggruppe du hører inn under. Når man først skal skaffe seg en ny stil, syns jeg det er en god idé å få seg en anelse om hva man kler og ikke, og å finne hvilken kroppsfasong man har kan gi mange gode rettesnorer. Ikke at man behøver å følge alt slavisk, men om man usikker er det alltid fint å ha noe viten å falle tilbake på. Det samme gjelder forøvrig farger. Jeg har skrevet en god del om hvilke farger ol. man kler i bloggen min (link i signaturen), kanskje det gir deg noen tips? Om ikke er det mye rundt omkring på nettet også. Kan også anbefale å ta en fargeanalyse dersom du blir virkelig interessert. Nevner også at jeg gjør (uproffe) fargeanalyser via e-post-korrespondanse. Siden jeg ikke har noen "formell" utdannelse gjør jeg det gratis. Det er kanskje selvsagt, men det å bytte stil er også en mental prosess. Det er ofte vanskelig å bryte ut av en fast og trygt mønster, og tanken på å skille seg ut kan være skremmende. Husk at du skal være komfortabel med det du velger å ikle deg. Det kan lønne seg å forsikre seg selv om at dette er den du er eller den du ønsker å være. For noen er det mest komfortabelt å se ut som en alv på syre, for andre å se ut som en glamourmodell, for andre igjen en flapperdanser fra 1920-tallet. Tenårene var for meg en periode der jeg kontinuerlig fikk inspirasjon fra ulike kilder for å finne hva som var "meg". For meg fungerte det fint å se på de mest ekstreme uttrykkene for å vanne det ned til noe jeg kunne gå med til hverdags, men det kan også være vanskelig igjen for andre. Som sagt, det er en individuell prosess, så det beste rådet jeg har er at du går inn i deg selv og ser hva du interesserer deg for, og hva du vil klesstilen din skal si. Skal det være en forlenging av deg? Om så, hva er det du liker nå? Ikke bare av klær og mote, men av interesser generelt. Man finner direkte og indirekte inspirasjon de underligste steder, om det så er fargene i skogen på høsten eller linjer i funksjonalistisk arkitektur. Det virker kanskje pompøst, men det får så være. For min del er de plaggene jeg liker best de som minner meg om noe jeg syns er estetisk vakkert, f.eks tynne, slitte gensere i strikk som minner om spindelvev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå