Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jeg for ung som 19åring å prøve dating/finne kjæreste på Internett? Jeg mener, jeg føler å ha prøvd, men omgår ikke så mye med venner, har også lyst til å finne noen som bor i nærheten av meg så det ikke blir avstandforhold igjen. Jeg blir knust hver gang fordi jeg aner ikke hvem som vil ha meg, om de er ute etter noe mer og det å kunne få en jeg finner tiltrekkende også. Er det mye lettere på Internett dette, når du vet at de søker det samme?

Skrevet

Nei, hvorfor skulle du være det?

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Er jeg for ung som 19åring å prøve dating/finne kjæreste på Internett? Jeg mener, jeg føler å ha prøvd, men omgår ikke så mye med venner, har også lyst til å finne noen som bor i nærheten av meg så det ikke blir avstandforhold igjen. Jeg blir knust hver gang fordi jeg aner ikke hvem som vil ha meg, om de er ute etter noe mer og det å kunne få en jeg finner tiltrekkende også. Er det mye lettere på Internett dette, når du vet at de søker det samme?

Det å være i yngste laget innebærer gjerne litt naivitet og manglende kunnskaper om problematikk og annet.

Så jeg ramser opp ett par utfordringer ved nettdating.

1) Multidating. Når man skriver på nett, så blir det fort kjedelig å vente på brev fra en person, og flere hyggelige forbindelser oppstår. Noen er åpne om det, noen ikke. En mann kan faktisk bli glad i et par damer, og kose begge. Når sommerferien kommer så kan det store valget skje. Hvem får bli med på ferie?

2) Skyhet. Mange på nett ønsker seg kjæreste, men tør aldri å møte IRL.

3) Skyhet 2. Mange på nett erfarer at romansen er deilig, helt til den dagen de møtes og ser at kjemien ikke stemmer. Et møte innebærer monsterrisiko for å miste en nær nettvenn, og blir derfor utsatt ut i evigheten.

4) Luringer. Ikke alle har de samme ambisjonene som de somgår fram av brevvekslingen.

5) Personlighetstrøbbel. Alle som har blitt enslige har blitt det av en grunn. Enten er de håpløse, eller xpartner, eller kommunikasonen mellom de. En av de kan være monstersjalu, psykopat, utro eller slem. Altså folk på nettet kan ha skjulte feil og mangler.

6) Dateproblem- Det kan utvikle seg til ca "jobbintervju", jeg foretrekker heller ett hyggelig møte uten for store ambisjoner.

Skrevet

jeg møtte min kjære på nett. jeg er 20. men er mange pervoer der ute!

• 1 år senere...
Gjest ruben
Skrevet

jeg (mann på 26) har nettopp prøvd meg på dette nettdating... jeg greier ikke å finne noe der ute.. fikk kontakt me ei som var helt desperat.. skremte meg vekk..:P hun var ikke så pen heller.. så d skal du vite, d er ikke lett å treffe noen me mindre dine krav er veldig lave utsene messig (prøver ikke å ver slem mot noen eller noe selvom jeg syns d høres sånn ut selv) :(

Skrevet

Neida, nettdating er artig det! :) Var på min første nettdate da jeg var fylt 18. Det var bare en hyggelig date, ikke mer enn det. Da jeg møtte min nåværende kjæreste på nettet i 2010 derimot, så klaffet det da vi traff hverandre i virkeligheten.

Flytter til han om 2 uker! :rodmer:

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Masse 16 år gamle jenter der, så hvorfor ikke deg.

Skrevet

Masse 16 år gamle jenter der, så hvorfor ikke deg.

Det er 18-års aldersgrense på slike steder. Hvis vi snakker seriøse datingsider.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Det er 18-års aldersgrense på slike steder. Hvis vi snakker seriøse datingsider.

Ante jeg ikke. Har bare sett på sukker.

Gjest Gjest
Skrevet

Du er ikke for ung, og så lenge du bruker nettdating som en mulighet til å treffe nye dater og ikke bare lager "nettforhold" så er det en god ting:) det med at folk kan være sjalu, osv som en nevnte ovenfor finner man på alle datearenaer. Bruk magefølelsen, ingen kan tvinge deg til å møte noen, pervoer gjennomskuer man lett, du har full kontroll på hvem du møter:)

Gjest Peaches
Skrevet

du er ikke for ung, så bare kjør på! :tommelsmil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...