Gjest Månestøv Skrevet 16. oktober 2010 #1 Skrevet 16. oktober 2010 Hvordan åpner jeg et sperret sim-kort? Er det andre måter enn å ringe netcom? Har prøvd å ringe dem, men de er stengt. Skulle gjerne hatt en telefon for kvelden.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #2 Skrevet 16. oktober 2010 Hvorfor er det sperret? Ubetalt regning? Dersom regningen har vært ubetalt en stund og du betaler så tar det noen dager før du får åpnet telefonen igjen. De trenger tid for å registrere din innbetaling samt å koble det opp mot den sperrede telefonen.
feuerstein Skrevet 16. oktober 2010 #3 Skrevet 16. oktober 2010 Hvis det er sperret pga feil pin tre ganger trenger du å taste inn puk, som du enten får fra netcom eller i et brev som fulgte med sim-kortet.
Gjest Månestøv Skrevet 16. oktober 2010 #4 Skrevet 16. oktober 2010 Nei, det er abonomentet som er sperret ettersom jeg mistet telefonen i går. Kjøpte et nytt sim-kort med samme nr, men nå får jeg ikke åpnet det! Irriterende..
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #5 Skrevet 16. oktober 2010 Så du sperret abonnementet når du mistet telefonen? Du burde ha sagt i fra når du kjøpte nytt simkort så hadde butikken ordnet det.
Anglofil Skrevet 16. oktober 2010 #6 Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Når man mister telefonen skal man alltid ringe og sperre simkortet. Trådstarter har gjort helt riktig. Og det har ingenting med abonnement å gjøre. Man sperrer det da for stjålet/mistet og dette kan åpnes igjen hvis man har fått nytt simkort eller funnet igjen sin mobil med simkort i. Butikken får ikke åpnet et simkort som er sperret for stjålet/mistet, det må kunden gjøre ved å ringe kundeservice, evt ved å bruke det vi kaller ivr (talemenyen). Nummer vil da være sperret også når man får nytt simkort, så det hjelper ikke å få nytt, kunden MÅ åpnet dette selv. Jeg jobber for en annen operatør og her kan man åpne simkortet igjen via talemenyen, du får ingen valg for det når du ringer Netcom? Mvh Yvonne Endret 16. oktober 2010 av Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå