AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #1 Skrevet 16. oktober 2010 Hei min søster bor på en annen kant av landet men hun skal være hos meg i 6 uker. Hun har ei venninne ”Siri”. ”Siri” har selektiv mutisme. Min søster ville gjerne treffe ”Siri” da det var lenge siden de hadde sett hverandre. ”Siri” bor et par timer ifra meg så det ble til at min søster skulle møte ”Siri” hjemme hos meg. Jeg synes det er vanskelig og forholde meg til ”Siri” på best mulig måte her er eksempel. Vi skulle se film før ”Siri” og min søster skulle ut. ”Siri” kommer jeg sier hei da det virker så rart og ikke si noe. ”Siri” svarer ikke. Vi får setter oss omsider i sofaen og jeg går for å hente drikke men vet ikke hva jeg skal hente jeg spør. Hva jeg skal hente og min søster spør ”Siri”. ”Siri svarer ikke. Jeg sier noe slikt som jeg bare henter det vi har jeg. Så tar jeg med noe kjeks og ulike typer brus og drikke. Vi skal se film men ingen vet hvilken film Siri vil se jeg henter frem i et annet rom i huset men Siri bare rister på hodet til alle filmene jeg henter. Jeg kan heller ikke bare fylle i et glass med øl, sider, cola, osv uten og vite om Siri også vil ha dette. Det blir rart og ta med både sider til meg øl til søster og cola til begge uten og høre hva Siri vil ha. Det blir samtidig også litt rart og ta med alt mulig til Siri om hun kanskje ikke vil ha… Snakk om drikkepress liksom. Jeg føler meg ekkel føler liksom jeg presser jenta til å si noe men samtidig kan jeg jo bare ikke sette på film uten og finne ut om Siri vil se den..? Dere med selektiv mutisme hvordan vil dere helst at omgivelsene oppfører seg? For meg var det fristende og hente penn og papir men jeg turte ikke vet ikke helt, det ville kanskje siri syntes var fælt?? ((Historien er fiktiv med feil detaljer (for at ingen skal bli støtt) Men jeg lurer like fult på dette.))
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #2 Skrevet 16. oktober 2010 Hva med å snakke med søsteren din siden det er hun som kjenner "Siri".
Linnea Adriana Skrevet 16. oktober 2010 #3 Skrevet 16. oktober 2010 (endret) feilpostet Endret 16. oktober 2010 av Linnea Adriana
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #4 Skrevet 29. oktober 2014 Vet dette er en gammel tråd og beklager for det. Jeg har selv selektiv mutisme. Hun har nok problemer hvis det er flere folk tilstedet, viss du går ut av rommet slik at bare siri og søsteren din er i stuen, så kan søsteren din spørre henne da (hvis det har et nært bånd) og så sier søsteren det til deg når du kommer inn ijen... hehe virker kansje rart for andre. men å ikke få ut det du vil si er helt forjævligt, pluss alt angsten som kommer inn, og alt mulige tanker om hvorfor du ikke klarer å snakke, jeg er så dum som ikke får det til, alle her synes jeg er rar osv.. 10000 negative tanker strømmer gjennom hodet og jeg har ingen kontroll. Anonymous poster hash: a0aa4...d03 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #5 Skrevet 29. oktober 2014 Selektiv mutister er eksperter på å si det folk vil høre, og er veldig gode skuespillere. Har på en måte en maske, der ingen kan gjennomskue deg. Anonymous poster hash: a0aa4...d03
Gjest Skrevet 29. oktober 2014 #6 Skrevet 29. oktober 2014 (endret) Jeg ville bare satt mat, glass, drikke på bordet og sagt at det er bare å forsyne seg om man vil ha. Ellers hadde jeg prøv å behandle henne normalt. Sagt hei, men ikke stirret og ventet på svar (sier ikke at du gjør det, altså). Kanskje si ting mer ut i luften enn å si det til henne direkte. Da føler hun kanskje ikke så mye stress for at hun ikke svarer? Når det gjelder film, så er det mulig jeg bare hadde satt på en film jeg ville se som ikke var dørgende kjedelig ala romantisk komedie. Men det er litt vanskelig å si hvordan man ville oppført seg uten å være i situasjonene og se an individet. Endret 29. oktober 2014 av ord deling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå