Gjest Emera Skrevet 16. oktober 2010 #1 Skrevet 16. oktober 2010 ... er hva min datter ønsker seg. Men egner disse seg for norsk snøvinter? Jeg tenker ikke på slaps, men snøføre. Holder de snøen ute og varmen inne?
CoffeeGirl Skrevet 16. oktober 2010 #2 Skrevet 16. oktober 2010 ... er hva min datter ønsker seg. Men egner disse seg for norsk snøvinter? Jeg tenker ikke på slaps, men snøføre. Holder de snøen ute og varmen inne? Nei. De har to "hull" på innsiden av hver fot, som du ser her: http://www.panachekids.co.uk/uploads/images_products_large/5201.jpg Noe som slipper inn smelta snø og slaps. Jeg bruker mine nå på høsten, men med en gang snøen kommer går de inn i boden igjen
Gjest strykebrett Skrevet 16. oktober 2010 #3 Skrevet 16. oktober 2010 Nei, de egner seg nok ikke i det hele tatt. Sålen er tynn og har liten isoleringsevne fra bakken og "vinterforingen" er mest til pynt. På de jeg har er de ikke foret hele veien, men bare på skaftet av skoen. De er kule, men helt ubrukelige som vintersko.
Gjest Emera Skrevet 16. oktober 2010 #4 Skrevet 16. oktober 2010 Javel, da vet jeg det. Tusen takk, dere!
Gjest idakaroline Skrevet 16. oktober 2010 #5 Skrevet 16. oktober 2010 Jeg har brukt vanlige converse så og si nesten hver dag gjennom hele vinteren de to siste årene! Jeg har så klart brukt ullsokker oppi dem, sånn at det ikke skal bli så kaldt. Jeg har aldri vært kald på beina når jeg har brukt de. Har syntes det har vært litt glatt å gå med dem i blandt, men det er ikke akkurat ofte. Spørs jo også hvor man bor hen i landet! Der jeg kommer fra er det vanlig med en meter snø og isende kulde. Likevel nekter jeg å bruke noe annet enn converse, og det fungerer veldig bra! Må føye til at jeg har brukt andre vintersko når det har vært over 15 minus!
finkel Skrevet 16. oktober 2010 #6 Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Bianco har noen tøffe sko i samme gaten som Converse, og hele skoen er foret. Jeg har de selv, og synes de er varme og kjempetøffe! Kjøpte de til søsteren til sambo (13 år) nettopp, de var absolutt godkjent hos henne og Her er link. Endret 16. oktober 2010 av finkel
Tristessa Skrevet 17. oktober 2010 #7 Skrevet 17. oktober 2010 Kjøpte meg nettopp et nytt par i går, la inn ullsåle og sørget for at de var et halvt nummer større enn vanlig for å ha plass til ullsokk. Da er det regn/slaps/snø som er hindringen. Bruker vanligvis støvletter eller gummistøvler dersom været er såpass dårlig.
Kitty_katt Skrevet 17. oktober 2010 #8 Skrevet 17. oktober 2010 Brukte slike hele fjor vinter å funka bra:) Har også brukt vanlige converse med ullsokker i, men det kan fort bli vått i slaps
Wonders Skrevet 19. oktober 2010 #9 Skrevet 19. oktober 2010 der er sålen det kommer mest kulde fra. Legg i en hel ullsåle, og bruk ullsokker blir det nok bra. Mot slaps er det kun kule støvler som gjelder! :gjeiper:
Almarea Skrevet 19. oktober 2010 #10 Skrevet 19. oktober 2010 Converse har noen rene skinnvarianter som egner seg fint på vinterføre med gode varme sokker og eventuelt en ullsåle. http://stress.no/ProductDetail.aspx?itemId=15075&pageno=3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå