AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #1 Skrevet 16. oktober 2010 Må man vise legitimasjon når man kjøper tv på butikk (elkjøp/expert/lefdal osv)? Og er det noen her som har kjøpt tv fra nettbutikk og deretter ikke hørt noe fra nrk om lisens? I så fall hvilken? Spar meg for alle dere politiske korrekte som aldri bryter loven og som gjør alt staten sier. Håper noen kan svare meg på mine faktiske spørsmål. I så fall er jeg veldig takknemlig!
Catlover Skrevet 16. oktober 2010 #2 Skrevet 16. oktober 2010 Ja, du må legitimere deg når du kjøper sånne ting. Tror det har noe med garantien eller sånt å gjøre.
Puma Skrevet 16. oktober 2010 #3 Skrevet 16. oktober 2010 Jeg måtte ikke vise leg da jeg kjøpte TV. Men det er noen år siden nå da.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #4 Skrevet 16. oktober 2010 Har kjøpt noen tv'er og annet utstyr og har aldri måttet vise legg. Kjøpte tv på elkjøp i mitt navn og regnet da med at tvlisensen kom i postkassa. Det gjorde den ikke og jeg klager ikke. Dersom du vil unngå tvlisens så kjøp på navnet til noen som allerede betaler lisens, f.eks. foreldrene dine.
Piper Skrevet 16. oktober 2010 #5 Skrevet 16. oktober 2010 Ja, du må legitimere deg når du kjøper sånne ting. Tror det har noe med garantien eller sånt å gjøre. Kjøpte tv på elkjøp for under et år siden, og måtte bare oppgi navnet mitt. Til ts: Du kan jo oppgi foreldrene dine sitt navn, om du ikke ønsker å få tvlisens. Om foreldrene dine går med på det, verre er det vel ikke
Catlover Skrevet 16. oktober 2010 #6 Skrevet 16. oktober 2010 Åja. Når jeg var med faren min på Expert for tre-fire uker siden, måtte han oppgi all informasjon. Adresse, navn, nummer..
Zzyzx Skrevet 16. oktober 2010 #7 Skrevet 16. oktober 2010 1: Butikken lagrer kjøpene på navn, adresse, telefonnummer, etc. Det er en ekstra sikkerhet for deg i tilfelle det du kjøper blir ødelagt og du har mistet kvitteringen. Butikken har det likevel lagret og kan enkelt slå opp kjøpet på navn. 2: De som selger utstyr til å motta tv-signaler med er pliktige til å innrapportere salg til lisensavdelingen. Derfor må du oppgi personalia ved kjøp av TV. De ber ikke om legitimasjon, så du kan oppgi det du vil.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #8 Skrevet 16. oktober 2010 Navn og nummer har jo bare betydning i forhold til kvittering og reklamasjon. Om jeg kjøper en tv for foreldrene mine så oppgir jeg deres navn.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #9 Skrevet 16. oktober 2010 måtte ikke vise leg. på elkjøp for et par uker siden, heller ikke fått lisenes krav enda... (håper de venter til januar;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå