Gå til innhold

Ugifte albanere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv i Hellas er jo det temmelig strenge restriksjoner for kvinner sammenliknet med norsk kultur, og albansk kultur blir bare enda et hakk verre igjen, og så har man afghansk og pakistansk kultur som er hakket verre enn dette igjen. I Hellas er det f.eks. slik at bare 2% av barn født i Hellas fødes utenfor ekteskap. I Frankrike og Norge er det rundt 45%. Det er store kulturforskjeller hva gjelder kvinnens frihet også i Europa (mennene i disse landene kan gjøre som de vil selvsagt, men ikke søstrene deres)!

Min greker-albanier sitter ved siden av meg nå. Og ja han sier det er mangeee som er sånn, kanskje 4 av 10. De ser Norge som et paradis, og en ''lett'' løsning til mer penger og bra liv. Men jeg må bare få sagt at alle er ikke sånn. Og det er viktig å vite. Men man skal heller ikke være dum (uansett hvor mye man elsker kjæresten sin) å gifte seg med forlovelses-visum. Jeg vet om norske jenter som bodde nede i hellas og trodde alt var helt perfekt mellom dem, når sannheten egentlig er at etter de dro fra hverandre første gangen hadde allerede fyren en annen skandinavisk flørt. Og det er VELDIG vanskelig å se om disse guttene tuller eller er seriøse. Jeg kan selvfølgelig aldri vite 100prosent sikkert selv, men jeg kommer aldri til å gifte meg før lenge, og jeg vet også at kjæresten min ikke liker Norge særlig godt, og skal bo her for meg. Hvis jeg sier at jeg ikke vil bo her, så gjør vi ikke det heller. Men selvfølgelig man kan aldri stole hundre og ti prosent sikkert på andre enn en selv, men det er full av norse drittsekker så man må bare ta sjansen.

en skeptisk skal man være...

Og foressten så må jeg bare si at greske jenter og albanske jentene nede i hellas løper på fest i høyheler flørter med gutta og gjør som de vil. De blir veldig påvirket av all turismen, og de jobber for likestilling der og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja blir dem oppdaget sliter de veldig og blir kasta ut av Norge.Svart arbeid er straffbart.Og hva skjer med norske jenter og albanske menn??Serriøst er det så vannskelig å skaffe seg mann her i Norge at man må ty til albanere.

har du dårlig erfaring med en albansk man eller to om jeg får spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en bekjent som var albansk, men som bodde i Hellas fra han var 11 år. Da jeg møtte han var han 23, vi holdt kontakten til han var 25.

Han var veldig flink med ord og fremsto som svigermors drøm. Han visste godt hvordan man burde oppføre seg, og snakket som om han oppførte seg slik selv, men han levde slett ikke etter sine ord.

De som kjente han overfladisk (som jeg gjorde en stund), så ikke mye til de dårlige sidene hans. Ikke de alvorlig dårlig sidene iallfall. De så på han som en mann som nesten alltid var i godt humør, var energisk, snill, omtenksom, rettferdig, morsom, intelligent, ambisiøs og sjarmerende. Han hadde mange bekjente/venner, men ikke så mange nære.

Han var veldig opptatt av ryktet sitt og å ha et godt forhold til "alle".

Han ble lett likt av folk, snakket lett med hvem som helst.

Han likte ikke sjalu jenter, men var veldig sjalu selv. Eiesyk og ville ikke at jenta han var sammen med skulle ha kontakt med andre gutter når han var i forhold.

Han snakket mye om seg selv, var ikke god til å lytte, var veldig opptatt av eget utseende, likte å føle seg attraktiv, virket avhengig av komlimenter og kontakt med mange jenter. Han var veldig oppfarende og temperamentsfull. Han løy.

Han la ikke skjul på at han hadde hatt sex med mange, men ønsket at jenta han slo seg til ro med ikke hadde hatt sex i det heletatt før, ihvertfall skulle ikke hennes antall være særlig høyt.

Han virket nesten sint på skandinaviske jenter som er så "easy", selv om han tydeligvis har hatt glede av dem.

Han slo en av eksene sine fordi hun "provoserte" han.

Det kom tydelig frem at han syntes kvinner var mindre verdt enn menn.

Veldig, veldig skremmende at han visste så godt hva folk ville høre. Og hvordan folk ville at han skulle handle. Han sa mye som tydet på at han var en bra fyr, og han gjorde mye som tydet på det... For de som hadde et overfladisk forhold til han, eller andre som ikke kom så nær innpå han som enkelte gjorde.

Jo mer kjent jeg ble med han, jo verre viste han seg å være. Jeg droppet kontakten...

Jeg sier ikke at alle albanere er sånn. Jeg vil bare vise at det finnes albanere som har bodd lenge i Hellas og virker mer greske enn albanske, som tenker mer på ære og typisk albanske ting enn de viser. Det kan ta lang tid før det sanne jeg-et vises, hvis det vises i det heletatt, for det vises ikke for alle. Det kan komme fort, gradvis eller ta flere år... Kanskje merker man ikke at fyren er grusom før man er gift og har unger med han.

Albanske menn er ikke de eneste som er sånn, men det er mange av de! Kulturen deres er ikke lett å riste av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du dårlig erfaring med en albansk man eller to om jeg får spørre?

Nei heldigvis ikke er lykkelig gift:)Men har beskjente som har det orker ikke ramse opp historiene nå,men du får lese i den andre tråden der har jeg skrevet en del;)

Eks på en er En venninne av mamma møter en albaner på ferie tar med han til Norge blir gravid og han blir hos henne.Etter 3 år når han har fått pass stikker han fra hun og barnet.Kaller hun for hore og at barnet ikke er hans.Henter seg kone(jomfru)fra kosovo og dem bor i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min greker-albanier sitter ved siden av meg nå. Og ja han sier det er mangeee som er sånn, kanskje 4 av 10. De ser Norge som et paradis, og en ''lett'' løsning til mer penger og bra liv. Men jeg må bare få sagt at alle er ikke sånn. Og det er viktig å vite. Men man skal heller ikke være dum (uansett hvor mye man elsker kjæresten sin) å gifte seg med forlovelses-visum. Jeg vet om norske jenter som bodde nede i hellas og trodde alt var helt perfekt mellom dem, når sannheten egentlig er at etter de dro fra hverandre første gangen hadde allerede fyren en annen skandinavisk flørt. Og det er VELDIG vanskelig å se om disse guttene tuller eller er seriøse. Jeg kan selvfølgelig aldri vite 100prosent sikkert selv, men jeg kommer aldri til å gifte meg før lenge, og jeg vet også at kjæresten min ikke liker Norge særlig godt, og skal bo her for meg. Hvis jeg sier at jeg ikke vil bo her, så gjør vi ikke det heller. Men selvfølgelig man kan aldri stole hundre og ti prosent sikkert på andre enn en selv, men det er full av norse drittsekker så man må bare ta sjansen.

en skeptisk skal man være...

Og foressten så må jeg bare si at greske jenter og albanske jentene nede i hellas løper på fest i høyheler flørter med gutta og gjør som de vil. De blir veldig påvirket av all turismen, og de jobber for likestilling der og.

Ja, men husk på at kommende døtre ikke kan velge. En ting er hva man velger selv, men man velger jo også sin far til sine døtre, og det er veldig viktig at man forsikrer seg om at man ikke gambler med sine kommende døtres fremtid. Hvordan albanske søstre behandles sier alt om hvordan døtre behandles også. Ikke i noe land i Europa er ære og stammekultur mer utbredt enn i Albania, Europas fattigste land og trolig det mest korrupte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan albanske søstre behandles sier alt om hvordan døtre behandles også.

Alle albanerne jeg kjenner (bare gutter) har bare brødre. Så jeg aner ikke noe om hvordan søstre behandles. De ser ut til å forgude moren sin da...

Men nedlatende holdning til jenter generelt skinner igjennom hos noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle albanerne jeg kjenner (bare gutter) har bare brødre. Så jeg aner ikke noe om hvordan søstre behandles. De ser ut til å forgude moren sin da...

Men nedlatende holdning til jenter generelt skinner igjennom hos noen av dem.

Forguding av moren har en rekke betingelser. Dersom moren f.eks. skiller seg fra sin dominerende og herskende mann, så er hun ei hore. Hvor er kvinnene? Har de ikke kusiner heller? Husk på at kontroll av både søstre men også kusiner er noe helt spesielt og totalt fremmed for nordmenn. Å være sammen med en mann som truer sine søstre eller kusiner dersom de får kjæreste er det totale lavmål. Da er det bedre å være sammen med en rabiat voldsmann som kun banker kona si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg igjen

Forguding av moren har en rekke betingelser. Dersom moren f.eks. skiller seg fra sin dominerende og herskende mann, så er hun ei hore. Hvor er kvinnene? Har de ikke kusiner heller? Husk på at kontroll av både søstre men også kusiner er noe helt spesielt og totalt fremmed for nordmenn. Å være sammen med en mann som truer sine søstre eller kusiner dersom de får kjæreste er det totale lavmål. Da er det bedre å være sammen med en rabiat voldsmann som kun banker kona si.

Det er flere menn enn kvinner i slektene deres, nå vet jeg ikke så mye om slekta til alle men. Den ene av de som står meg nærmest har fire onkler, mange fettere, to tanter og en kusine. Den andre har så mange onkler, tanter, fettere og kusiner at jeg ikke vet antallet. Disse kvinnene er gift og jeg hører aldri mye snakk om dem. At noen skiller seg har jeg aldri hørt snakk om. Har hørt noe negativt om et familiemedlem, og det er om fetteren til den ene som bor og jobber i Italia, mens (foreldrene hans,) kona og ungene er nærmest gjenglemt i Albania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi, fordommer noen? Jeg må nesten le.. Jeg er samboer med en araber, og trodde jeg hadde hørt det meste, men jeg har aldri sett maken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Oi oi oi, fordommer noen? Jeg må nesten le.. Jeg er samboer med en araber, og trodde jeg hadde hørt det meste, men jeg har aldri sett maken!

Vel.. ser en på levestandarden på Norge vs. Albania så er det ikke rart at albanere gjør hva som helst for å få en fot innfor i Norge. Slik sett er det ekstremt naivt for norske kvinner å tro på noe som helst av hva en Albaner sier. Spesielt når en samholder levestandard og albansk kultur. I Albania er det kult å bløffe seg til gods... Er ikke tilfeldig at Albania er gjennomkorrupt og i praksis et u-land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. ser en på levestandarden på Norge vs. Albania så er det ikke rart at albanere gjør hva som helst for å få en fot innfor i Norge. Slik sett er det ekstremt naivt for norske kvinner å tro på noe som helst av hva en Albaner sier. Spesielt når en samholder levestandard og albansk kultur. I Albania er det kult å bløffe seg til gods... Er ikke tilfeldig at Albania er gjennomkorrupt og i praksis et u-land.

Man har strengt tatt samme forutsetning i en del andre land, og følgelig også i en del andre flerkulturelle forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albanere har jo ikke tillit til hverandre engang. De stoler ikke på en fremmed albaner slik nordmenn stoler på en fremmed nordmann. Hvordan kan du da forvente at nordmenn skal ha tillit til albanere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Albanere har jo ikke tillit til hverandre engang. De stoler ikke på en fremmed albaner slik nordmenn stoler på en fremmed nordmann. Hvordan kan du da forvente at nordmenn skal ha tillit til albanere?

Jeg stoler ikke på fremmede nordmenn, hvorfor i all vide verden skal jeg gjøre det? Er de automatiske bra, hederlige mennesker, fordi vi tilfeldigvis kan smykke oss med samme etnisitet? Min arabiske samboer stoler heller ikke på fremmede arabere, så dette tror jeg på ingen måte er veldig unikt for albanere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en bekjent som var albansk, men som bodde i Hellas fra han var 11 år. Da jeg møtte han var han 23, vi holdt kontakten til han var 25.

Han var veldig flink med ord og fremsto som svigermors drøm. Han visste godt hvordan man burde oppføre seg, og snakket som om han oppførte seg slik selv, men han levde slett ikke etter sine ord.

De som kjente han overfladisk (som jeg gjorde en stund), så ikke mye til de dårlige sidene hans. Ikke de alvorlig dårlig sidene iallfall. De så på han som en mann som nesten alltid var i godt humør, var energisk, snill, omtenksom, rettferdig, morsom, intelligent, ambisiøs og sjarmerende. Han hadde mange bekjente/venner, men ikke så mange nære.

Han var veldig opptatt av ryktet sitt og å ha et godt forhold til "alle".

Han ble lett likt av folk, snakket lett med hvem som helst.

Han likte ikke sjalu jenter, men var veldig sjalu selv. Eiesyk og ville ikke at jenta han var sammen med skulle ha kontakt med andre gutter når han var i forhold.

Han snakket mye om seg selv, var ikke god til å lytte, var veldig opptatt av eget utseende, likte å føle seg attraktiv, virket avhengig av komlimenter og kontakt med mange jenter. Han var veldig oppfarende og temperamentsfull. Han løy.

Han la ikke skjul på at han hadde hatt sex med mange, men ønsket at jenta han slo seg til ro med ikke hadde hatt sex i det heletatt før, ihvertfall skulle ikke hennes antall være særlig høyt.

Han virket nesten sint på skandinaviske jenter som er så "easy", selv om han tydeligvis har hatt glede av dem.

Han slo en av eksene sine fordi hun "provoserte" han.

Det kom tydelig frem at han syntes kvinner var mindre verdt enn menn.

Veldig, veldig skremmende at han visste så godt hva folk ville høre. Og hvordan folk ville at han skulle handle. Han sa mye som tydet på at han var en bra fyr, og han gjorde mye som tydet på det... For de som hadde et overfladisk forhold til han, eller andre som ikke kom så nær innpå han som enkelte gjorde.

Jo mer kjent jeg ble med han, jo verre viste han seg å være. Jeg droppet kontakten...

Jeg sier ikke at alle albanere er sånn. Jeg vil bare vise at det finnes albanere som har bodd lenge i Hellas og virker mer greske enn albanske, som tenker mer på ære og typisk albanske ting enn de viser. Det kan ta lang tid før det sanne jeg-et vises, hvis det vises i det heletatt, for det vises ikke for alle. Det kan komme fort, gradvis eller ta flere år... Kanskje merker man ikke at fyren er grusom før man er gift og har unger med han.

Albanske menn er ikke de eneste som er sånn, men det er mange av de! Kulturen deres er ikke lett å riste av seg.

Nå beskriver du bare en psykopat, ikke en albaner. Psykopater finnes i alle land

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stoler ikke på fremmede nordmenn, hvorfor i all vide verden skal jeg gjøre det? Er de automatiske bra, hederlige mennesker, fordi vi tilfeldigvis kan smykke oss med samme etnisitet? Min arabiske samboer stoler heller ikke på fremmede arabere, så dette tror jeg på ingen måte er veldig unikt for albanere.

Hva du gjør personlig er ikke så interessant. Undersøkelser har jo vist at nordmenn er det folkeslaget som har størst tillit til hverandre, over 70% av nordmenn sier man kan stole på folk flest, et enormt mye høyere tall enn i andre land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva du gjør personlig er ikke så interessant. Undersøkelser har jo vist at nordmenn er det folkeslaget som har størst tillit til hverandre, over 70% av nordmenn sier man kan stole på folk flest, et enormt mye høyere tall enn i andre land.

Hva i all verden har det med saken å gjøre egentlig? Ola Nordmann er blåøyd og liker å stoler på andre nordmenn, så da er albanere slemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden har det med saken å gjøre egentlig? Ola Nordmann er blåøyd og liker å stoler på andre nordmenn, så da er albanere slemme?

Nordmenn er "slemme" om de ikke stoler på en annen nordmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo selvsagt en grunn til at Kari og Ola stoler på andre, eller som du nedlatende kaller det; "blåøyd". Nordmenn har erfaringer med at man faktisk kan stole på andre mennesker og at folk er ærlige i Norge. At man har tillit til folk skaper et langt bedre samfunn enn et samfunn hvor man er mistenksomme til hverandre hele tiden slik albanere for eksempel er og må være fordi det er så mye svindel og lureri. Hvordan kan man da forvente at nordmenn skal ha tillit til folk flest fra Albania når albanere ikke har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det foregår mye dritt i Norge også, det er bare ikke mange som vet noe om det nettopp fordi nordmenn flest er mer naive og godtroende enn de har godt av.

Husker jeg møtte en albaner mens jeg gikk på skole utenlands. Jeg ventet lenge med å ha sex med han, og jeg viste han ikke hva jeg var god for i senga. Ikke hadde jeg sex med han særlig ofte heller. Ville være sikker på at det ikke bare var sex han var ute etter. Han kunne fått mer og bedre sex andre steder, garantert.

Jeg hadde tenkt å bli i det landet, og var veldig åpen om det, så han ikke skulle tro at jeg var en inngangsport til Norge og opphold der for han.

Han ble ved min side, oppførte seg eksemplarisk, men jeg var allikevel skeptisk og tenkte altfor mye på hvordan jeg skulle oppføre meg for å "teste" han. Hadde hørt veldig mye om slu albanere og klarte ikke stole på han. Jeg setter dette litt på spissen, jeg hadde det jo bra med han og var glad i han også... Jeg gjorde meg ikke dårlig for han, men jeg var heller ikke oppofrende eller viste meg fra min aller beste side.

Norge er det beste og rikeste landet i verden. Skal alle norske mennesker kun få seg kjærester fra fedrelandet av den grunn?

Skal man tro at alle utlendinger vil ha en norsk kjæreste bare fordi vi er norske?

Hvor vi fødes er tilfeldig, selvsagt bør man ikke bruke noen til å oppnå fordeler, men man bør heller ikke unngå noen man er forelska i bare fordi de kommer fra et rikt og godt land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...