Gå til innhold

«Hallo i uken» Nrk P2 - Ny besetning burde se verdien av litt mindre politisk korrekt humor

Er «Hallo i uken» for politisk korrekt?  

6 stemmer

1. 1. Er «Hallo i uken» for politisk korrekt?

• Ja
      4
    • Nei
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg har anledning hører jeg på «Hallo i uken» på lørdag ettermiddag. Selv om jeg vel kan beskyldes for å tilhøre venstresiden selv, har jeg alltid hatt problemer med politisk korrekt humor. Ole Paus regner seg vel også som radikal, og har likevel beskyldt en del av Nrk-humoristene, herunder Are Kalvøs «Hallo i uken» for å være litt for politisk korrekte:

http://www.klassekampen.no/20525/article/item/null/en-rusten-rabulist

Men selv om Are Kalvøs program var forutsigbart synes jeg den nye besetningen har tatt et langt skritt videre i feil retning. «Hallo i uken» med Cathinka Rondan, Geir-Atle Johnsen og Jørgen Strickert har blitt så politisk korrekt at det er skjemmende. Politisk korrekt humor er sjelden morsom, og jeg tror faktisk det kan virke mot sin hensikt når folk alltid skjønner hvilken vei humoren rettes. En humorist bør kunne sparke i alle retninger, pålegger man seg sterke politiske begrensninger mister man friheten og det rabiate som er selve humorens kjennetegn. Så et godt råd til programlederne: Løs litt opp, blir litt mindre politisk korrekte.

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke noen på KG har hørt om radio, og i alle fall ikke P2.

Alt de kan er Mr.Music, VG, øl og fotball. Sorry.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...