Supramundane Skrevet 16. oktober 2010 #1 Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Har vært litt overmodig i dagens innkjøp og handlet med meg en ørretfilet fra butikken. Jeg har aldri tilberedt ørret før, kan såvidt huske å ha spist det grillet på bål da jeg var jentungen.. Noen gode tips? Både når det gjelder krydder og tilberedning! Takk! Endret 16. oktober 2010 av Supramundane
Gjest Wolfmoon Skrevet 16. oktober 2010 #2 Skrevet 16. oktober 2010 Jeg er sånn som bare bruker frossen fisk, for jeg har virkelig ikke peiling. Men kjøpte en pakke her en dag med Lime og Mango marinert ørret, og det var faktisk veldig godt. Tilbredning har jeg ikke så mange tips til. annet enn å steke den med skinnet på, for da unngår du at den "glir" fra hverandre.
Crazy Daisy Skrevet 16. oktober 2010 #3 Skrevet 16. oktober 2010 spørs hva dere liker.. jeg kan tilby 2 måter å tilberede den på (begge lages i ovn): 1. Legge i en ildfastform. Blande 2 dl hvitvin med 0,5 olivenolje + 0,5 bundt fersk timian. Blande det godt og ha i formen med fisken. La den marineres i 30 min. Deretter legg noen skiver Chevre Haukli ost på fisken og sett den i ovn. Stekes i ca. 20 min på 225 grader. 2. Bland sitron/limesaft (av 2-3 frukt) med hakket chili og hvitløk. Mariner fisken i denne blendingen i ca. 30 min. Stekes i ovn i ca. 20 min ved 225 grader )) Serveres med litt kesam og enten villris eller poteter + frisk salat.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå