Gå til innhold

Gi foreldrene mine fullmakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Studerer utenlands i tre år fremover. Jeg mottar post i Norge til tider. Blant annet kommer stipendmeldingen fra lånekassen i postkassen i Norge. Kan jeg gi foreldrene mine fulmakt til å åpne all post og signere papirer i mitt navn??? Er stort styr med å sende papirer til utenlands addressen også at jeg deretter må videresende de til Norge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er over 18 år, så har du mest sansylig fått tilsendt et brev fra alt inn, med noen koder, evt på årets skattekort. dersom du aktiverer altinn eller min id konto (som også kan brukes i samsvar med nettbanken din) så vil laanekassen sende deg alle papirer elektronisk. og du kan da legge inn en elektronisk signatur. det er flere og flere tjenester som tilbyr elektronisk signatur.

Skrevet

Faren min jobber i utlandet og betaler inn til NAV. Jeg er hans norske representant og får all hans korrespondanse med NAV utland. Jeg ble også oppringt den gangen moren min reiste fra bensinregningen sin på Espa. He, he. Noen instanser krever at du har en norsk representant. Sjekk opp med både lånekassen og andre.

Skrevet

Jeg mener det står i Lånekassens papirer at det kun er du som kan signere gjeldsbrevet, sammen med foreldre/foresatt dersom du er under 18 år. Men det er jo også kun dette som skal skrives under, så du kan jo evt. gi dem fullmakt til å åpne din post og videresende gjeldsbrevet når det kommer.

Skrevet

Jeg mener det står i Lånekassens papirer at det kun er du som kan signere gjeldsbrevet, sammen med foreldre/foresatt dersom du er under 18 år. Men det er jo også kun dette som skal skrives under, så du kan jo evt. gi dem fullmakt til å åpne din post og videresende gjeldsbrevet når det kommer.

Sant. Men jeg studerte i et land såpass langt borte og usikkert i forhold til postgang, så foreldra mine signerte med mitt navn....ikke lovlig, men eneste muligheten med Lånekassens regler.

Skrevet

Sant. Men jeg studerte i et land såpass langt borte og usikkert i forhold til postgang, så foreldra mine signerte med mitt navn....ikke lovlig, men eneste muligheten med Lånekassens regler.

ts. Jeg kommer til å gjøre det sammen. Be de signere med mitt navn. Orker ikke å videresende post hit jeg bor, også sende tilbake til Norge. Masse tid, ikke helt glad i postgangen jeg bor i, også tar det jo ekstra lang tid før pengene er inne på konto.

Skrevet

ts. Jeg kommer til å gjøre det sammen. Be de signere med mitt navn. Orker ikke å videresende post hit jeg bor, også sende tilbake til Norge. Masse tid, ikke helt glad i postgangen jeg bor i, også tar det jo ekstra lang tid før pengene er inne på konto.

Er du sikker på at foreldrene din har lyst til å være dokumentforfalskere? Jeg hadde personlig hadde IKKE gjort det for noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...